Από τον Μάιο του 2025, η ιρλανδική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους, Ryanair, σκοπεύει να καταργήσει τα γκισέ check-in στα αεροδρόμια, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Michael O’Leary.
Σε μια εκδήλωση Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στο Δουβλίνο, ο κ. O’Leary ανακοίνωσε τα σχέδια της εταιρίας για τη μετάβαση σε μια πλήρως ψηφιακή διαδικασία check-in, ενθαρρύνοντας τους επιβάτες να χρησιμοποιούν την εφαρμογή της Ryanair για τα πάντα, από την επιλογή θέσης μέχρι τις πληροφορίες που αφορούν την πύλη.
Βασικά σημεία της ανακοίνωσης:
- Τα παραδοσιακά γκισέ ελέγχου στα αεροδρόμια θα καταργηθούν σταδιακά έως τον Μάιο του 2025.
- Οι επιβάτες θα πρέπει να ολοκληρώνουν το check-in μέσω της εφαρμογής της Ryanair για κινητά, σηματοδοτώντας το τέλος των διαδικασιών επιβίβασης που βασίζονται στα εκτυπωμένα εισιτήρια.
- Επί του παρόντος, το 60% των πελατών της Ryanair χρησιμοποιούν την εφαρμογή για το check-in και η εταιρία αναμένει ότι το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 80% μέχρι το 2025.
- Εάν το τηλέφωνο ενός επιβάτη χαλάσει ή αντιμετωπίσει τεχνικά προβλήματα, η Ryanair διαβεβαιώνει ότι η επιβίβαση μπορεί να συνεχιστεί, καθώς οι πληροφορίες της κάρτας επιβίβασης είναι διαθέσιμες στην πύλη επιβίβασης.
Ο O’Leary εξήγησε: “Στόχος μας είναι να καταργήσουμε την ανάγκη για τα γκισέ check-in των αεροδρομίων με τον ίδιο τρόπο που καταργήσαμε τα γκισέ αποσκευών. Μέχρι το επόμενο έτος, όλα θα διεκπεραιώνονται μέσω της εφαρμογής, καταργώντας εντελώς την ανάγκη για έντυπες κάρτες επιβίβασης”.
Απάντησε επίσης στις ανησυχίες σχετικά με τους ηλικιωμένους επιβάτες που μπορεί να δυσκολεύονται με την τεχνολογία των smartphones, λέγοντας: “Οι πελάτες που αρχικά αντιστάθηκαν στις ηλεκτρονικές κρατήσεις είναι τώρα οι πιο συχνοί χρήστες. Αναμένουμε μια παρόμοια μετάβαση με το check-in μέσω κινητού”.
Η κίνηση αυτή είναι σύμφωνη με τη συνεχιζόμενη στρατηγική της Ryanair για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών και τη μείωση του κόστους μέσω της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων.
Το μέλλον της Ryanair στο ψηφιακό check-in
Καθώς η αεροπορική βιομηχανία στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς την αυτοματοποίηση, η Ryanair τοποθετείται στην πρώτη γραμμή των ψηφιακών μετασχηματισμών. Το check-in με βάση την εφαρμογή θα μειώσει πιθανότατα το κόστος για την αεροπορική εταιρία, θα εξαλείψει τις μεγάλες ουρές στα γκισέ των αεροδρομίων και θα απλοποιήσει την ταξιδιωτική εμπειρία για τους επιβάτες με τεχνολογικές γνώσεις.
Τι μπορούν να περιμένουν οι ταξιδιώτες
- Τέρμα η αναμονή στην ουρά για τα σημεία check-in στα αεροδρόμια.
- Ψηφιακές κάρτες επιβίβασης απευθείας στις κινητές συσκευές.
- Μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία, ειδικά για όσους αισθάνονται άνετα με την τεχνολογία.
- Πιθανές προκλήσεις για τους επιβάτες που δεν έχουν πρόσβαση σε smartphones ή αξιόπιστες συνδέσεις στο διαδίκτυο.
- Ο O’Leary παραμένει αισιόδοξος ότι οι επιβάτες της Ryanair θα προσαρμοστούν στην αλλαγή, σημειώνοντας την επιτυχία άλλων ψηφιακών καινοτομιών που εισήγαγε η αεροπορική εταιρία κατά τη διάρκεια των ετών.
Για τους ταξιδιώτες, η μετάβαση μπορεί να απαιτήσει μια πορεία εκμάθησης, αλλά η κίνηση της Ryanair θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την αρχή μιας βιομηχανικής μετατόπισης προς πλήρως αυτοματοποιημένες και ψηφιακές ταξιδιωτικές διαδικασίες.