Photo by Gustavo Fring on Pexels

Η Ryanair κρούει τον “κώδωνα του κινδύνου” για την ταξιδιωτική ζήτηση | Όχι σε πτήσεις επαναπατρισμού από Ελλάδα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ταξιδιωτική βιομηχανία αψήφησε την παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση, απολαμβάνοντας ρεκόρ κρατήσεων και κερδών, καθώς η αυξημένη ζήτηση μετά την πανδημία τροφοδότησε τις δαπάνες για αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία. Αλλά αυτό μπορεί να αρχίσει να αλλάζει.

Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ευρώπης, με βάση τον αριθμό των επιβατών, προειδοποίησε τη Δευτέρα ότι ο υψηλός πληθωρισμός και η αύξηση των επιτοκίων θα μπορούσαν να κάμψουν την “όρεξη” για αεροπορικά ταξίδια κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

“Ανησυχούμε για τον αντίκτυπο αυτών των μακροοικονομικών τάσεων”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του χαμηλού κόστους αερομεταφορέα, Michael O’Leary, σε βίντεο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εταιρίας, προσθέτοντας ότι “ενδέχεται να επηρεάσουν τις καταναλωτικές δαπάνες το δεύτερο εξάμηνο του έτους”.

Οι μετοχές του οικονομικού αερομεταφορέα, ο οποίος είναι δείκτης για την αεροπορική βιομηχανία της Ευρώπης, υποχώρησαν έως και 5% τη Δευτέρα, πριν περιορίσουν τις απώλειες. Οι βρετανικοί ανταγωνιστές της easyJet και Jet2 υποχώρησαν έως και 4,6% και 4% αντίστοιχα, πριν καλύψουν μέρος του χαμένου εδάφους.

Τα ταξίδια επανήλθαν μετά την πανδημία, καθώς οι άνθρωποι που είχαν εγκλωβιστεί για μήνες στο σπίτι τους απολάμβαναν την ευκαιρία να δουν νέα μέρη και να επανασυνδεθούν με την οικογένεια και τους φίλους τους. Αυτό επέτρεψε στους αερομεταφορείς, όπως η Ryanair, να χρεώνουν υψηλότερους ναύλους, ακόμη και όταν η οικονομική ανάπτυξη έχει σταματήσει σε πολλές από τις μεγαλύτερες αγορές της.

Στα τέλη του περασμένου έτους, ο O’Leary απέκρουσε τις ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο της αναμενόμενης οικονομικής ύφεσης στην Ευρώπη στις επιχειρήσεις της Ryanair, χαρακτηρίζοντάς τες “υπερβολικές”.

Τα σχόλιά του τη Δευτέρα δείχνουν ότι οι προοπτικές του είναι πιο επιφυλακτικές, παρόλο που η Ryanair ανακοίνωσε κέρδη 663 εκατ. ευρώ για το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο -σχεδόν τέσσερις φορές υψηλότερα από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι, όταν οι κρατήσεις επηρεάστηκαν σοβαρά από την πλήρους κλίμακας εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Οι μέσοι αεροπορικοί ναύλοι της Ryanair αυξήθηκαν κατά 42% το τελευταίο τρίμηνο, μετά τις μεγάλες εκπτώσεις πέρυσι, αλλά η εταιρία σημείωσε μια “άμβλυνση” των ναύλων για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής τον Ιούνιο και στις αρχές Ιουλίου.

Ο O’Leary δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρία ενδέχεται να χρειαστεί να μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων για να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της για την αύξηση των επιβατών, ιδίως καθώς ο πληθωρισμός και τα αυξανόμενα επιτόκια των ενυπόθηκων δανείων επιβαρύνουν τις καταναλωτικές δαπάνες.

Διατήρησε, ωστόσο, μια χαρακτηριστική νότα αισιοδοξίας, τονίζοντας ότι η Ryanair τείνει να αναπτύσσεται σε περιόδους ύφεσης, καθώς οι επιβάτες “κυνηγούν” φθηνότερα εισιτήρια.

Η αεροπορική εταιρία αναμένει τώρα να μεταφέρει 183,5 εκατομμύρια επιβάτες τους 12 μήνες που λήγουν τον Μάρτιο του 2024. Πρόκειται για νούμερο ελαφρώς χαμηλότερο από την προηγούμενη πρόβλεψη για 185 εκατομμύρια επιβάτες, λόγω των καθυστερήσεων στην παράδοση των νέων αεροσκαφών Boeing 737.

Όχι σε πτήσεις επαναπατρισμού από την Ελλάδα

Στο μεταξύ η Ryanair αρνείται να τοποθετήσει πτήσεις επαναπατρισμού από την Ελλάδα λόγω των πυρκαγιών, με τον αερομεταφορέα να επιμένει στην κανονική ροή των δρομολογίων του, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, “…οι πτήσεις από και προς τη Ρόδο και την Κέρκυρα, όπου υπάρχουν μέτωπα πυρκαγιάς και εκκενώσεις ξενοδοχείων, προς το παρόν λειτουργούν κανονικά και δεν έχουν επηρεαστεί από τις δασικές πυρκαγιές».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *