money tourism photo
Αεροσκάφος της εταιρίας στην Ρόδο | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ryanair: Το μεγαλύτερο πρόγραμμα στην ιστορία της φέτος το Καλοκαίρι | Τα οικονομικά μεγέθη

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης για την κορυφαία low cost αεροπορική εταιρία προέβλεψε σήμερα ο επικεφαλής της Ryanair, Michael O’Leary, καθώς η εταιρία παίρνει μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές της σε όλη την Ευρώπη.

Η αεροπορική εταιρία πρόκειται να εκτελέσει το μεγαλύτερο πρόγραμμα της ιστορίας της αυτό το Καλοκαίρι, με σχεδόν 2.500 δρομολόγια και περισσότερες από 3.000 καθημερινές πτήσεις, καθώς εκμεταλλεύεται την ανάκαμψη της ζήτησης μετά την πανδημία.

Η Ryanair κατέγραψε στο οικονομικό έτος έως τις 31 Μαρτίου 2023 ετήσια κέρδη ύψους 1,43 δισ. ευρώ, έναντι ζημιών 355 εκατ. ευρώ τους προηγούμενους 12 μήνες.

Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 74% και έφθασε τα 168,6 εκατομμύρια, δημιουργώντας αυξημένα έσοδα ύψους 10,78 δισεκατομμυρίων ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 124% σε ετήσια βάση.

Ο O’Leary υπογράμμισε τη σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς που επιτεύχθηκε στην Ιταλία (από 27% σε 40%), την Πολωνία (από 26% σε 36%) και την Ιρλανδία (από 49% σε 58%), καθώς η εταιρία εκμεταλλεύτηκε το 116% της προ-πανδημικής χωρητικότητας κατά τους 12 μήνες.

Είπε ότι “το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε σημαντικά” στις περισσότερες αγορές της ΕΕ και ότι οι μελλοντικές κρατήσεις και οι ναύλοι για το καλοκαίρι ήταν ισχυροί”.

Ο ίδιος αναμένει ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες θα συνεχίσουν να ενοποιούνται τα επόμενα δύο χρόνια και είναι πιθανό να αναπτύξουν τη χωρητικότητα με πειθαρχημένο τρόπο.

Η Ryanair θα παραλάβει Boeing 737 τα επόμενα τρία καλοκαίρια, γεγονός που, όπως είπε ο O’Leary, προσδίδει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης για τη Ryanair τα επόμενα χρόνια.

Η αεροπορική εταιρία ελπίζει να αυξήσει την κίνηση κατά 10% κατά το τρέχον οικονομικό έτος σε περίπου 185 εκατομμύρια επιβάτες, αλλά ο O’Leary προειδοποίησε ότι οι πρόσφατες καθυστερήσεις παράδοσης από την Boeing μπορεί να ωθήσουν μέρος αυτής της ανάπτυξης στο χαμηλών αποδόσεων δεύτερο εξάμηνο του φθινοπώρου-χειμώνα, περιορίζοντας ελαφρώς αυτόν τον στόχο.

Ο επικεφαλής της Ryanair επεσήμανε ότι ο προϋπολογισμός των καυσίμων αυξάνεται κατά περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ λόγω των υψηλότερων τιμών του πετρελαίου, αλλά δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος ότι τα ετήσια έσοδα θα αυξηθούν επαρκώς ώστε να καλυφθεί το υψηλότερο κόστος των καυσίμων και να επιτευχθεί μια μέτρια αύξηση των κερδών, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

“Ενώ συνεχίζουμε να απολαμβάνουμε ένα σημαντικό πλεονέκτημα κόστους έναντι των ανταγωνιστικών αεροπορικών εταιριών, αναμένουμε να καταγράψουμε μια μέτρια αύξηση του κατά μονάδα κόστους (εκτός καυσίμων), καθώς η ετήσια επαναφορά των αμοιβών του πληρώματος, οι υψηλότεροι αριθμοί του πληρώματος αυτό το καλοκαίρι και τα αυξημένα τέλη δρομολογίων δεν θα αντισταθμιστούν πλήρως από τις παραδόσεις των B737 το πρώτο εξάμηνο”, δήλωσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι σήμερα, η ζήτηση του καλοκαιριού του ’23 είναι ισχυρή και οι ναύλοι στην κορυφή της καλοκαιρινής περιόδου τείνουν να ξεπεράσουν την περσινή χρονιά.

“Αυτό το καλοκαίρι, εν αναμονή περαιτέρω διαταραχών στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας, έχουμε επενδύσει σημαντικά στις δραστηριότητές μας -αυξήσαμε τις αναλογίες των πληρωμάτων, διπλασιάσαμε το μέγεθος των κέντρων επιχειρήσεων και συνεχίζουμε να βελτιώνουμε την επικοινωνία με τους πελάτες, για να διασφαλίσουμε ότι οι επιβάτες και τα πληρώματά μας θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τις κορυφαίες στον κλάδο επιδόσεις και την αξιοπιστία της Ryanair”, κατέληξε ο κ. O’Leary.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *