Photo by Rachel Claire on Pexels

Σε 2,4 δισ. προβλέπονται τα διεθνή ταξίδια έως το 2040 | Οι 4 βασικές κατηγορίες ταξιδιωτών | Και οι… μεγάλες αλλαγές

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το παγκόσμιο, τουριστικό τοπίο βρίσκεται στα πρόθυρα μεγάλων αλλαγών, καθώς μέχρι το 2040 αναμένονται περίπου 2,4 δισεκατομμύρια διεθνή ταξίδια ετησίως, σύμφωνα με μελέτη της Deloitte. Νέοι προορισμοί “κλέβουν” τις εντυπώσεις, οι νέες τεχνολογίες επαναπροσδιορίζουν την ταξιδιωτική εμπειρία, η βιωσιμότητα αναδεικνύεται σε νο1 προτεραιότητα και τέσσερις, βασικοί τύποι ταξιδιωτών βρίσκονται στο προσκήνιο.

Η μελέτη, η οποία βασίστηκε σε δισεκατομμύρια διαδικτυακές αναζητήσεις και μια τεράστια συλλογή δεδομένων από 230 χώρες, δίνει μια σαφή εικόνα για το πώς οι νέες αγορές και οι μεταβαλλόμενες επιλογές των ταξιδιωτών σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες θα διαμορφώνουν το ταξιδιωτικό σκηνικό τα επόμενα 15 χρόνια.

Νέοι προορισμοί αναδύονται και κερδίζουν σε δημοφιλία, η προστασία του περιβάλλοντος καθίσταται κορυφαία προτεραιότητα και η τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι άνθρωποι. Εξαιτίας όλων αυτών, ο κλάδος καλείται να ανταποκριθεί σε μεγάλες ευκαιρίες και δύσκολες προκλήσεις.

Νέοι προορισμοί στο προσκήνιο

Η τουριστική “σκηνή” σε όλο τον κόσμο αλλάζει σε μεγάλο βαθμό. Παραδοσιακά τουριστικές χώρες όπως η Ισπανία, η Γαλλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα εξακολουθήσουν να είναι δημοφιλείς, ωστόσο, ενδέχεται να μην κατέχουν τόσο μεγάλο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά όσο παλαιότερα. τον αντίποδα, νέες περιοχές, όπως η Νοτιοανατολική Ασία, η Μέση Ανατολή και η Καραϊβική, αναμένεται να γνωρίσουν σημαντική ανάπτυξη. Χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, η Ινδονησία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα προβλέπεται ότι θα περιλαμβάνονται μεταξύ των 15 κορυφαίων ταξιδιωτικών προορισμών παγκοσμίως μέχρι το 2040.

Ένας από τους κύριους λόγους αυτής της αλλαγής είναι η άνοδος της μεσαίας τάξης στις αναπτυσσόμενες χώρες, με την Ινδία, το Πακιστάν, τη Βραζιλία και το Μεξικό να εξελίσσονται σε μεγάλες αγορές εξερχόμενου τουρισμού. Συγκεκριμένα, η Ινδία αναμένεται να πραγματοποιεί περίπου 145 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια μέχρι το 2040.

Τα τέσσερα αρχέτυπα ταξιδιώτη

Η μελέτη αναφέρεται σε τέσσερις βασικούς τύπους ταξιδιωτών που διαμορφώνουν το μέλλον των ταξιδιών:

Νεοεισερχόμενοι: Αυτοί είναι νέοι άνθρωποι από χώρες όπως η Ινδία και η Κίνα, οι οποίοι δεν διαθέτουν πολλά χρήματα για τα ταξίδια τους, γι’ αυτό και δείχνουν προτίμηση σε σύντομης διάρκειας,οικονομικά ταξίδια.

Ερασιτέχνες: Ταξιδιώτες από χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ιαπωνία, που ταξιδεύουν στο εξωτερικό για πρώτη φορά λόγω της οικονομικής τους ευημερίας.

Έμπειροι: Πρόκειται για μεγαλύτερης σε ηλικία ταξιδιώτες από χώρες όπως η Ισπανία και η Γαλλία, με σταθερό εισόδημα και ταξιδιωτικές συνήθειες.

Πολύ έμπειροι: Ταξιδιώτες από χώρες όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Σιγκαπούρη, οι οποίοι ταξιδεύουν πολύ, χωρίς, ωστόσο, ο αριθμός των ταξιδιών που πραγματοποιούν να αυξάνεται με τον ίδιο βαθμό.

Αυτοί οι διαφορετικοί τύποι ταξιδιωτών αποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι ταξιδεύουν για διαφορετικούς λόγους γι’ αυτό και η βιομηχανία του τουρισμού πρέπει αφού κατανοήσει τις ξεχωριστές ανάγκες της κάθε κατηγορίας, να προσαρμόσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόν της.

Η Τεχνολογία επαναπροσδιορίζει την ταξιδιωτική εμπειρία

Οι νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η εικονική πραγματικότητα (VR) και οι πλατφόρμες Web 3, θα αλλάξουν εντελώς τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σχεδιάζουν και απολαμβάνουν τα ταξίδια τους. Αυτά τα “εργαλεία” θα επιτρέψουν στους ταξιδιώτες να γνωρίσουν μέρη εικονικά, πριν πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε κράτηση.

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης να παρέχει μεταφράσεις σε πραγματικό χρόνο και εξατομικευμένες προτάσεις, γεγονός που θα βοηθήσει ανθρώπους από διαφορετικές κουλτούρες και γλώσσες να ταξιδέψουν πιο εύκολα.

Αυτά τα νέα στοιχεία υπόσχονται να κάνουν τα ταξίδια πιο εύκολα και να προσφέρουν στους ανθρώπους καλύτερες, πιο εξατομικευμένες εμπειρίες.

Βασική προσδοκία η βιωσιμότητα 

Λόγω της κλιματικής αλλαγής και της μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης των ανθρώπων για το περιβάλλον, η φροντίδα για το περιβάλλον είναι πλέον απαραίτητη για την ταξιδιωτική βιομηχανία.

Οι ταξιδιώτες αναζητούν φιλικές προς το περιβάλλον ταξιδιωτικές επιλογές, από τις πτήσεις που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον μέχρι “πράσινα” ξενοδοχεία. Το νέο ταξιδιωτικό μοντέλο δημιουργεί μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα, όπως συνδρομητικές υπηρεσίες ταξιδιών και κρατήσεις που επικεντρώνονται στις εμπειρίες. Στο πλαίσιο αυτό, οι εμπλεκόμενοι με τη βιομηχανία των ταξιδιών πρέπει να επανεξετάσουν τις υπηρεσίες/προϊόντα που προσφέρουν ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Προκλήσεις και ευκαιρίες για τον κλάδο

Μέχρι το 2040, οι ταξιδιωτικές εταιρίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με ορισμένες σημαντικές προκλήσεις. Για να παραμείνουν επιτυχημένες, οφείλουν να προσαρμοστούν σε:

  • Εξελισσόμενα επιχειρηματικά μοντέλα: Η δυνατότητα αλλαγής, εξατομίκευσης των προϊόντων και συνεργασίας θα βρεθεί στο επίκεντρο για την ικανοποίηση των επιθυμιών των ταξιδιωτών.
  • Λειτουργικές καινοτομίες: Οι εταιρίες θα πρέπει να αξιοποιήσουν την τεχνολογία για να διευκολύνουν τους ταξιδιώτες και να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες και εμπειρίες.
  • Παγκόσμιοι κίνδυνοι: Η πολιτική αστάθεια, ο αυξανόμενος εθνικισμός και οι απειλές στον κυβερνοχώρο εγκυμονούν κινδύνους για το μέλλον των ταξιδιών και απαιτούν προληπτική διαχείριση κινδύνων.

Πάνω από 2,4 δισεκατομμύρια διεθνή ταξίδια διαμορφώνουν μια τεράστια ευκαιρία στον επιχειρηματικό κόσμο. Ωστόσο, κερδισμένες θα είναι οι επιχειρήσεις που θα επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες, θα εστιάσουν ουσιαστικά στη βιωσιμότητα και θα διαφοροποιήσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους ώστε να ανταποκρίνονται στις ξεχωριστές ανάγκες των διαφορετικών κατηγοριών ταξιδιωτών. Το μέλλον των ταξιδιών έχει -κατά κάποιο τρόπο- ήδη ξεκινήσει και το ερώτημα είναι ποιος θα “πρωταγωνιστήσει” σε αυτή τη νέα, μεταβαλλόμενη, ταξιδιωτική “σκηνή”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *