Νέα θετικά μηνύματα από την αγγλική αγορά

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε ρυθμούς ανάκαμψης «χορεύει» η βρετανική αγορά εξερχόμενου τουρισμού, η οποία το 2014 διαμορφώθηκε σε 38,5 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σχέση με το 2013, ενώ το 2015 κατέγραψε νέα άνοδο σε διπλάσιο ποσοστό 8%.

Οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών πακέτων δείχνουν να έχουν «ζεσταθεί», όμως ο στόχος των 45 εκατομμυρίων τουριστών του 2008 δεν δείχνει απόλυτα επιτεύξιμος, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της Deloitte για τη βρετανική, ταξιδιωτική αγορά.

Για τέσσερα χρόνια ο αριθμός των ετήσιων αναχωρήσεων από τη Βρετανία κυμαινόταν μεταξύ 36 και 37 εκατομμυρίων, σε αντίθεση με τα 45 εκατομμύρια του 2008. Το 2014, ο συνολικός αριθμός αναχωρήσεων έφθασε τα 38,5 εκατομμύρια, επιστρέφοντας στο επίπεδο του 2009.

table 1

Ο ετήσιος συνολικός αριθμός αναμενόταν σημαντικά υψηλότερος, με τα πρόσφατα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της χώρας να εμφανίζουν τις αναχωρήσεις για διακοπές, για το διάστημα 12 μηνών έως και τον Αύγουστο, περισσότερα από 41 εκατομμύρια.

Η ανάκαμψη σημειώθηκε κυρίως το δεύτερο τρίμηνο του έτους, όπου οι αναχωρήσεις το 2015 ήταν μόλις 3% λιγότερο από το 2008 μετά από μια βελτίωση 8% το 2014.

Οι αναχωρήσεις του τρίτου τριμήνου της περσινής χρονιάς ήταν 4% πιο κάτω σε σχέση με το 2008, με τα προσωρινά στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για Ιούλιο και Αύγουστο να δείχνουν 11% αύξηση για αυτό το καλοκαίρι.

Τα αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο ήταν 8% πιο κάτω σε σχέση με το 2008 και οι αναχωρήσεις του 2015, παρέμειναν 26% πιο κάτω σε σύγκριση με το 2008.

table 2

Σύμφωνα με τη GFK, η χειμερινή σεζόν 2014-2015 έκλεισε με 3% μείωση στον αριθμό των επιβατών και μείωση 5% στα έσοδα, με τις κρατήσεις του Απριλίου να εμφανίζονται μειωμένες κατά 18%.

Το γεγονός αυτό, η GFK το απέδωσε στη μεγάλη χωρητικότητα των αεροσκαφών στην αρχή της σεζόν, καθώς επίσης στην πρώιμη ημερομηνία του Πάσχα και τις γενικές εκλογές (την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου).

Το καλοκαίρι του 2015, έκλεισε με 0,5% αύξηση στις κρατήσεις των επιβατών σε σχέση με το 2014, αλλά συνολική αύξηση στα έσοδα 2%.

Ο αριθμός των κρατήσεων ήταν υψηλότερος σε σχέση με το προηγούμενο έτος, για το μεγαλύτερο μέρος του καλοκαιριού, σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK, αλλά συρρικνώθηκε τους τελευταίους μήνες της σεζόν (-8% τον Αύγουστο, -8% τον Σεπτέμβριο και -21% τον Οκτώβριο). Αυτό δεν είναι τόσο ανησυχητικό όσο φαίνεται, καθώς αντικατοπτρίζει την προτίμηση των καταναλωτών στις κρατήσεις που πραγματοποιούνται νωρίτερα στη σεζόν λόγω της καλύτερης τιμής, σε σχέση με τις υπερπροσφορές της αγοράς της τελευταίας στιγμής.

table 3

Η TUI κατέγραψε το 93% των κρατήσεων για το καλοκαίρι του 2015 στο Ηνωμένο Βασίλειο ως «απευθείας κρατήσεις», αλλά πολλές από αυτές πραγματοποιήθηκαν μέσω των κεντρικών καταστημάτων της.

Δεδομένου αυτού, η GfK ανέφερε μια διακύμανση 2% στα άμεσα κανάλια τα οποία είχαν καλύτερα αποτελέσματα στις ασφαλείς πρόωρες κρατήσεις, με αποτέλεσμα λιγότερες εκπτώσεις σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, η μέση τιμή των κρατήσεων μέσω των ηγετικών ταξιδιωτικών πρακτορείων της αγοράς (823 £), ξεπέρασε την τιμή των απευθείας κρατήσεων (669 £).

Οι οικογενειακές κρατήσεις σημείωσαν ετήσια άνοδο 5%, με μια αύξηση σε όλες τις διάρκειες παραμονής, εκτός από αυτή των 14 διανυκτερεύσεων. Από την άλλη, μείωση 5% παρατηρήθηκε στις παραμονές των 7 και 14 διανυκτερεύσεων για μη οικογενειακές κρατήσεις και μια αύξηση 18% στις αποδράσεις των έξι διανυκτερεύσεων ή και λιγότερο. Αξίζει όμως να αναφερθεί, ότι οι παραμονές των 7 και 14 διανυκτερεύσεων, ακόμα κατέχουν το 70% της αγοράς.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *