Συνεχίζει την ανοδική της πορεία η ευρωπαϊκή, ξενοδοχειακή βιομηχανία

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε αυξητικά επίπεδα κινείται η ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή βιομηχανία, η οποία από τις αρχές του έτους εμφανίζει θετικό πρόσημο σε όλους τους δείκτες, ενώ μοναδική παραφωνία αποτελεί η ξενοδοχειακή βιομηχανία στη Γαλλία, η οποία συνεχίζει να «υποφέρει» από τις τρομοκρατικές επιθέσεις του Νοεμβρίου, όπως καταδεικνύουν τα αποτελέσματα μελέτης της HotelCompSet για τις τάσεις στη βιομηχανία της Φιλοξενίας.

Το έτος 2016 1αρχίζει με αύξηση της ξενοδοχειακής απόδοσης σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Η Γαλλία, ωστόσο, εξακολουθεί να υποφέρει από τις τρομοκρατικές επιθέσεις του Νοεμβρίου. Αντιστρόφως, η Ισπανία και οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης συνεχίζουν με ανοδική τάση και κατέγραψαν τα καλύτερα τους αποτελέσματα κατά τον πρώτο μήνα του έτους.

Μετά τη στασιμότ2ητα που παρατηρήθηκε στο τέλος του 2015 για τις ευρωπαϊκές ξενοδοχειακές αλυσίδες, ο Ιανουάριος του 2016 ξεκινά με αύξηση στους δείκτες. Τα ποσοστά πληρότητας αυξήθηκαν ελαφρώς (+0,2 μονάδες) φθάνοντας το 53,8%, και η μέση ημερήσια τιμή αυξήθηκε κατά  0,5%  στα 84,3 €. Η αύξηση αυτή συνεπάγεται και αύξηση των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR), κατά 0,8% στα 45,3 €. Τα αυξητικά αποτελέσματα επηρεάζουν όλους τους τομείς, αλλά ο προϋπολογισμός, που είδε πτώση του δείκτη RevPAR κατά 1,7%, κατρακύλησε από μία πτώση στην πληρότητα που δεν αντισταθμίζεται από την αύξηση των τιμών.3

Στην οικονομία και στις αγορές μεσαίου μεγέθους, το ποσοστό πληρότητας καθιστά δυνατό να αυξηθεί ο δείκτης RevPAR, ενώ οι μέσες ημερήσιες τιμές ακολουθούν μια πτωτική τάση ή παραμένουν σταθερές. Τα πολυτελή ξενοδοχεία είναι σχεδόν η μόνη κατηγορία που δείχνει μία μέτρια βελτίωση σε όλους τους δείκτες, κυρίως στη μέση ημερήσια τιμή (+ 0,8%), η οποία καθιστά δυνατή και μία ισχυρή ανάπτυξη στον δείκτη RevPAR (+ 1,2%).4
Η Γαλλία εξακολουθεί να επηρεάζεται από τις ακυρώσεις και τις αναβολές των κρατήσεων μετά τις επιθέσεις του Νοεμβρίου, που εμποδίζουν την ανάκαμψη και προκαλούν πτώση 5% στο RevPAR, αν και η περιφέρεια φαίνεται να επηρεάζεται λιγότερο από την πρωτεύουσα. Η Γαλλία σημειώνει τη μεγαλύτερη μείωση στην Ευρώπη, και είναι μία από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που βλέπουν πτώση στα αποτελέσματα της ξενοδοχίας καθόλη τη διάρκεια του μήνα.

Το Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφει πτώση στο RevPAR κατά 1,1% που οφείλεται σε μια μικρή πτώση στ5α ποσοστά πληρότητας και στη μέση ημερήσια τιμή. Το Λονδίνο, όπως και το Παρίσι, συνεχίζει να υποφέρει, αλλά αυτό δεν εγείρει ανησυχία για το τι είδους τουριστική ανάπτυξη αναμένεται στη χώρα το 2016, 6 συναπτά έτη μετά την αύξηση της δραστηριότητας. Από την άλλη πλευρά, η λίρα Αγγλίας κατέγραψε σημαντική πτώση τις τελευταίες εβδομάδες.

Στον νότο της Γηραιάς Ηπείρου, ενώ η Πορτογαλία παρουσίασε αύξηση στο RevPAR (2,4%), η οποία ωστόσο, συγκρατείται από μια πτώση στις αφίξεις, τα αποτελέσματα στην Ιταλία και την Ελλάδα δείχνουν επίσης μια πτωτική τάση. Οι μέσες ημερήσιες τιμές μειώθηκαν στην Ιταλία, ενώ η Ελλάδα συνεχίζει να επηρεάζεται από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση και τη μεταναστευτική κρίση.

6Παρ’ όλα αυτά, σε αυτές τις χώρες όπου κυριαρχούν οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις, οι οποίες πραγματοποιούνται κυρίως κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, ο Ιανουάριος εμφανίζει παραδοσιακά χαμηλά ποσοστά και ρίχνει τον ετήσιο μέσο όρο της ξενοδοχειακής δραστηριότητας.

7Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η αύξηση στη μέση ημερήσια τιμή και στο RevPAR είναι εκτενής. Το Βέλγιο, το οποίο επίσης επηρεάστηκε κατά το τέλος του 2015, από το γεγονότα στο Παρίσι, καταγράφει ανάκαμψη στη δραστηριότητα των ξενοδοχείων στις αρχές του έτους (+1,4% RevPAR), που οφείλεται στην αύξηση των τιμών.

8Γερμανία και Αυστρία, σημειώνουν και οι δύο αυξήσεις στο RevPAR κατά περίπου 2% σε μηνιαία βάση. Η Ολλανδία συνεχίζει τη θετική τάση που παρατηρήθηκε το 2015 και καταγράφει  μερικά από τα καλύτερα αυξητικά νούμερα, αποτέλεσμα της πληρότητας και των τιμών, επιτυγχάνοντας αύξηση του RevPAR κατά 8,4%, ποσοστά παρόμοια του Λουξεμβούργου.

Η Ισπανία και οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης έκαναν το καλύτερο, παράγοντας και τα καλύτερα αποτελέσματα. Η Ισπανία, η οποία έχει μια σταθερή αύξηση των αποτελεσμάτων της και έκλεισε το 2015 με ρεκόρ διεθνών αφίξεων, ξεκινά δυναμικά το 2016, με απότομη αύξηση στις τιμές (+7,4%), συνοδευόμενη από αύξηση της πληρότητας, με αποτέλεσμα να καταγράφει διψήφια ανάπτυξη στο RevPAR, τον Ιανουάριο (+14%).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *