Σε ανοδική… τροχιά ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών | Στα 36.400 αεροσκάφη μέχρι το 2034

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών αναμένεται να αυξηθεί κατά 28% τα επόμενα δέκα χρόνια και να φτάσει από 28.400 αεροσκάφη σήμερα σε 36.400 το 2034, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της τελευταίας έκδοσης της ετήσιας έκθεσης “Global Fleet & MRO Market Forecast 2024-2034”.

Παρά τις προκλήσεις της πανδημίας Covid-19, η αεροπορική βιομηχανία επιδεικνύει ανθεκτικότητα. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι το 2024 θα σηματοδοτήσει το πρώτο έτος πραγματικής ανάπτυξης μετά την κορύφωση που επιτεύχθηκε λίγο πριν από την πανδημία. Ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης (CAGR) του στόλου, όπως αναφέρεται στη μελέτη, προβλέπεται να είναι 2,5%, σε σύγκριση με το 2,9% που προβλεπόταν στην περσινή έκθεση για την περίοδο 2023-2033.

Αν και το ποσοστό αυτό περιορίζεται από τη μέτρια παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, καταδεικνύει την ικανότητα του κλάδου να προσαρμόζεται και να αναπτύσσεται.

Ως αποτέλεσμα της βραδύτερης επέκτασης του στόλου αεροσκαφών, η ζήτηση στον τομέα της συντήρησης, επιδιόρθωσης και επισκευής αναμένεται να αυξηθεί κατά 1,8% ετησίως κατά μέσο όρο έως το 2034, με τα έσοδα να φτάνουν τα 124 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτός ο βραδύτερος ρυθμός ανάπτυξης μπορεί να δημιουργήσει προκλήσεις για τον τομέα, όπως ο αυξημένος ανταγωνισμός και η ανάγκη για καινοτομία για την κάλυψη των εξελισσόμενων αναγκών συντήρησης.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Oliver Wyman για την περίοδο 2023-2033, ο τομέας αναμενόταν να αναπτυχθεί κατά 2,9% ετησίως. Το 2024, τα έσοδα του τομέα αναμένεται να αυξηθούν κατά σχεδόν 3% στα 104 δισ. δολάρια, από 101 δισ. δολάρια πέρυσι.

Η έκθεση υπογραμμίζει τη σημασία των στρατηγικών επενδύσεων σε παραγωγικές εγκαταστάσεις για την κάλυψη της αυξημένης ζήτησης. Η Airbus και η Boeing στοχεύουν να μεγιστοποιήσουν την παραγωγική τους ικανότητα τα επόμενα χρόνια και να επιτύχουν νέα μηνιαία ρεκόρ παραγωγής. Ωστόσο, πιθανότατα θα επιτύχουν τους στόχους τους μόνο εάν πραγματοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις στις δικές τους εγκαταστάσεις παραγωγής και σε αυτές των κύριων προμηθευτών τους. Οι ειδικοί επισημαίνουν αυτή την επείγουσα ανάγκη εκσυγχρονισμού και εξορθολογισμού της παραγωγής σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού.

Η Ασία αναμένεται και πάλι να γίνει η κύρια κινητήρια δύναμη της αεροπορικής βιομηχανίας. Ωστόσο, η Ινδία προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει την Κίνα ως ηγέτης αυτής της επέκτασης την επόμενη δεκαετία. Η πρόβλεψη αυτή βασίζεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η αυξανόμενη μεσαία τάξη στην Ινδία, η κλιμακούμενη αστικοποίηση και οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την προώθηση των αεροπορικών ταξιδιών.

Με σημερινό στόλο αεροσκαφών περίπου 600 μονάδων, εκτιμάται ότι ο ινδικός στόλος θα αυξηθεί κατά σχεδόν 13% τα πρώτα πέντε χρόνια και κατά σχεδόν 10% τα επόμενα δέκα χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2034, ο ινδικός στόλος αεροσκαφών θα είναι 2,5 φορές μεγαλύτερος από ό,τι είναι σήμερα.

Με περισσότερα από 1.800 αεροσκάφη υπό παραγγελία, η Ινδία θα διαθέτει στόλο υπερτριπλάσιο του σημερινού μεγέθους. Ένα άλλο αξιοσημείωτο σημείο είναι ότι παρά τον πληθυσμό της που ανέρχεται σε 1,4 δισεκατομμύρια, μόνο το 3% των κατοίκων της πραγματοποιεί τακτικά αεροπορικά ταξίδια.

Η έκθεση αναφέρει ότι η Κίνα βιώνει αργή οικονομική ανάπτυξη λόγω της μείωσης των αξιών των ακινήτων, της γήρανσης του πληθυσμού και της ανεργίας μεταξύ των νεότερων εργαζομένων. Παρά ταύτα, προβλέπεται ότι μέχρι το 2034, η Κίνα θα διαθέτει τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο, ξεπερνώντας τη Δυτική Ευρώπη, η οποία θα πέσει στην τρίτη θέση. Κατά την επόμενη δεκαετία, ο κινεζικός στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 56%.

Ο βορειοαμερικανικός στόλος προβλέπεται να παραμείνει ο μεγαλύτερος, καθώς θα αυξηθεί από 8.200 αεροσκάφη σε 9.850. Εν τω μεταξύ, ο δυτικοευρωπαϊκός στόλος αεροσκαφών, που σήμερα είναι λίγο πάνω από 5.300 αεροσκάφη, αναμένεται να αυξηθεί σε σχεδόν 5.900 αεροσκάφη μέχρι το 2034.

Ο πιθανός αντίκτυπος της οικονομικής κατάστασης της Κίνας στην ανάπτυξη του στόλου της περιλαμβάνει καθυστερήσεις στην επέκταση του στόλου λόγω οικονομικών περιορισμών και αυξημένο ανταγωνισμό από άλλες περιοχές.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *