air berlin

Σε διαδικασία πτώχευσης η Air Berlin

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Air Berlin ανακοίνωσε σήμερα ότι ζήτησε την εκκίνηση διαδικασίας πτώχευσης μετά την απόφαση της Etihad Airways και μεγάλου μετόχου της να μην την υποστηρίξει πλέον οικονομικά.

«Η κυβέρνηση, η Lufthansa και άλλοι εταίροι υποστηρίζουν την Air Berlin στις προσπάθειες αναδιάρθρωσης» και τα αεροσκάφη της θα συνεχίσουν τις πτήσεις τους, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.

Από την πλευρά της η υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας Μπριγκίτε Τσίπρις ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου την χορήγηση από το Βερολίνο μεταβατικού δανείου ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ για να αποφευχθεί η καθήλωση των αεροσκαφών της εταιρείας, όσο διαρκούν ακόμη οι σχολικές διακοπές σε πολλά γερμανικά κρατίδια. Με το δάνειο αυτό διασφαλίζεται η δυνατότητα της εταιρίας να εκτελεί κανονικά τις πτήσεις, για τους επόμενους τρεις μήνες.

Η πορεία της εταιρίας

Μετά από πολλά χρόνια ζημιογόνων χρήσεων και των χρεών που συσσωρεύθηκαν, αλλά και της οικονομικής ενίσχυσης από την Etihad με περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ, η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας, βρίσκεται αντιμέτωπη με το λουκέτο. 
Το αρμόδιο δικαστήριο στο Βερολίνο επιβεβαίωσε την «αφερεγγυότητα», της εταιρίας, διατηρεί την παρούσα διοίκηση της αεροπροικής εταιρίας στην θέση της και παράλληλα τοποθετεί τον γνωστό δικηγόρο Lucas Flöther, ως διαχειριστή της εταιρίας. Ο Flöther είναι γνωστός στην τουριστική βιομηχανία από τη διοίκηση και την πώληση του χρεωκοπημένου tour operator Unister.

Η Air Berlin  σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι, χάρη στο κρατικό δάνειο, όλες οι πτήσεις της Air Berlin και της Niki, θα πραγματοποιηθούν κανονικά, τα κρατηθέντα εισιτήρια παρέμεναν έγκυρα και οι κρατήσεις θα συνεχιστούν. Η εταιρεία ανέφερε επίσης ότι οι διαπραγματεύσεις με την Lufthansa και άλλους εταίρους για την πώληση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων είναι αρκετά προχωρημένες και θα μπορούσαν να οριστικοποιηθούν στο κοντινό μέλλον.

Από την πλευρά της η Lufthansa ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Air Berlin με αντικείμενο την «εξαγορά δραστηριοτήτων» της εταιρείας , «πράγμα που θα επιτρέψει την πρόσληψη προσωπικού».

Υπό τις συνθήκες αυτές, εργαζόμαστε αδιάκοπα για να εξασφαλίσουμε το καλύτερο για την εταιρεία, τους πελάτες και τους εργαζομένους μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Air Berlin Τόμας Βίνκελμαν.

Τι χρειάζεται να ξέρουν οι επιβάτες

Μετά την κατάθεση αιτήματος για τη διαδικασία πτώχευσης από την Air Berlin σήμερα, η Χρύσα Πομόνη, ειδική στα θέματα δικαιωμάτων των επιβατών και υπεύθυνή της AirHelp στην Ελλάδα, μας εξηγεί αναλυτικά τί θα πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες που έχουν πτήση με την συγκεκριμένη εταιρεία:

«Η Air Berlin επιβεβαίωσε αρχικά πως η λειτουργία πτήσεων θα συνεχιστεί κανονικά, πράγμα που σημαίνει πως σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε ακύρωση ή καθυστέρηση με την συγκεκριμένη εταιρεία, μπορείτε κανονικά να κάνετε αίτημα για αποζημίωση ύψους ως και 600 ευρώ, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΕ261/2004. Το κατά πόσο δικαιούστε αποζημίωση καθώς και το ύψος αυτής, εξαρτάται πάντα από τον χρόνο αναμονής σας στο αεροδρόμιο, την απόσταση που είχατε να διανύσετε καθώς και τον λόγο που επικαλείται η εταιρεία για την καθυστέρηση/ακύρωση αυτή. Οι επιβάτες που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα, έχουν την δυνατότητα να αιτηθούν αποζημίωσης ως και 3 χρόνια μετά την ημερομηνία πτήσης τους. Από την AirHelp, θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε επιβάτες με την διαδικασία αιτήματος αποζημίωσης όταν το δικαιούνται – και όπου χρειαστεί αναλαμβάνουμε και τις νομικές διαδικασίες.

«Σε περίπτωση που η υπόθεση προχώρηση και η Air Berlin διακόψει τις πτήσεις, τα εισιτήρια που θα έχουν αγοραστεί ως εκείνη την στιγμή δεν θα ισχύουν πια. Το αν θα προσφερθεί κάποια αποζημίωση σε μια τέτοια περίπτωση εξαρτάται από τον τύπο την κράτησης:

• Σε περίπτωση που η κράτηση έγινε απευθείας μέσω της Air Berlin, οι επιβάτες δεν θα έχουν την δυνατότητα λάβουν οποιαδήποτε αποζημίωση εξαιτίας της πτώχευσης της εταιρείας.

• Παρόλα αυτά, τα πράγματα είναι διαφορετικά σε περίπτωση που η κράτηση έχει γίνει μέσω ταξιδιωτικού γραφείου ή συνεργαζόμενης εταιρεία. Τα ταξιδιωτικά γραφεία ή οι συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες ίσως να έχουν την ευθύνη, κι αυτό εξαρτάται από την πολιτική που έχουν και κατά πόσο οι κρατήσεις τους γίνονται σε συνεργασία με ασφαλίστηκες ώστε να καλύπτονται σε τέτοιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα σε περίπτωση ολοκληρωμένου πακέτου διακοπών, η κάλυψη πρέπει να είναι εξασφαλισμένη.

• Μια άλλη περίπτωση αποζημίωσης είναι για τους επιβάτες που έχουν κάνει κράτηση απευθείας μέσω της Air Berlin χρησιμοποιώντας πιστωτική κάρτα για την πληρωμή των εισιτηρίων. Η πληρωμή μπορεί να διακοπεί πριν τα χρήματα καταλήξουν στην αεροπορική εταιρεία. Επιπλέον, υπάρχει η πιθανότητα αποπληρωμής ποσού που χρεώθηκε μέσω πιστωτικής σε περίπτωση πτώχευσης μιας εταιρείας. Γι’ αυτό το λόγω θα σας συμβουλεύαμε να στείλετε τα στοιχεία και τις πληροφορίες της εν λόγω αγοράς, καθώς και του προβλήματος που αντιμετωπίζετε λόγω της χρεωκοπίας της εταιρείας.

Για επιπλέον πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε εδώ

Με πληροφορίες από www.fortunegreece.com και www.news247.gr

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *