Σε φάση… απογείωσης οι διεθνείς αερομεταφορές

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Συνεχίζεται η αύξηση της αεροπορικής κίνησης και το 2017, με τον Μάρτιο να ολοκληρώνεται καταγράφοντας αύξηση κατά 6,8% στη ζήτηση (μετρούμενη σε έσοδα ανά χιλιόμετρο ανά επιβάτη –RPK-), σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2016, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για τη διεθνή επιβατική κίνηση, που ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ).

Η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 6,1% και ο συντελεστής φορτίου ανέβηκε κατά μισή ποσοστιαία μονάδα στο 80,4%, σημειώνοντας ρεκόρ για τον μήνα. Η αύξηση της ζήτησης τον Μάρτιο αντιπροσώπευε μια μέτρια επιβράδυνση σε σχέση με τις επιδόσεις του Φεβρουαρίου.

«Η έντονη ζήτηση συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, εξέλιξη στην οποία συνέβαλαν οι χαμηλότεροι ναύλοι σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών. Η τιμή των αεροπορικών ταξιδιών μειώθηκε κατά περίπου 10% σε πραγματικούς όρους κατά το προηγούμενο έτος», είπε ο γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της IATA, Alexandre de Juniac, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της αεροπορικής κίνησης. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι θα πρέπει να περιμένουμε έναν ακόμη μήνα για να δούμε τον αντίκτυπο της απαγόρευσης των φορητών υπολογιστών στην αεροπορική κίνηση.

 Διεθνείς αγορές επιβατικών μεταφορών

 Τον Μάρτιο η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2016, σημειώνοντας μικρή επιβράδυνση σε σχέση με τον Φεβρουάριο. Οι αεροπορικές εταιρίες, σε όλες τις περιοχές, σημείωσαν θετικούς ρυθμούς. Η συνολική χωρητικότητα ανήλθε σε 6,1% και ο συντελεστής φορτίου βελτιώθηκε κατά 0,2% σε 78,8%.

  • Οι ευρωπαίοι αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση της κίνησης τον Μάρτιο κατά 5,7% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016. Η ισχυρή ανοδική τάση εν μέρει υποστηρίζεται από τη δυναμική στην οικονομία της περιοχής. Ωστόσο, υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στην απόδοση μεταξύ των τμημάτων της αγοράς. Η ζήτηση σε ολόκληρο τον Ατλαντικό παρουσίασε μέτρια απόδοση, ενώ τα έσοδα ανά χιλιόμετρο, ανά επιβάτη (RPK) σε δρομολόγια προς και από την Ασία και τη Μέση Ανατολή αυξήθηκαν κατά περίπου 7-9%. Η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,7% και ο συντελεστής φορτίου σημείωσε άνοδο 0,8 ποσοστιαίων μονάδων στο 82,2%, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των περιφερειών.
  • Η κίνηση των αεροπορικών εταιριών της Ασίας-Ειρηνικού αυξήθηκε κατά 9,1% τον Μάρτιο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4% και ο συντελεστής φορτίου κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 78,7%. Η ανάπτυξη στην περιοχή της Ασίας παραμένει σταθερή, ενώ η κυκλοφορία εξακολουθεί να ανακάμπτει μετά την έξαρση της τρομοκρατίας στις αρχές του 2016. Στο πλαίσιο αυτό, η ζήτηση αυξήθηκε με ετήσιο ρυθμό 22% από τον Νοέμβριο.
  • Η διεθνής επιβατική κίνηση στη Μέση Ανατολή επιβραδύνθηκε σε 4,9% τον Μάρτιο, σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα τη σημαντική επιβράδυνση από τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση. Αυτό σχετίζεται περισσότερο με τις εξελίξεις που παρατηρήθηκαν πέρυσι, ενώ οι επιπτώσεις από την απαγόρευση των φορητών υπολογιστών θα είναι ορατές από τα αποτελέσματα του Απριλίου κι έπειτα. Συνολικά, ωστόσο, η περιοχή γνώρισε την ταχύτερη ετήσια ανάπτυξη του συντελεστή RPK φέτος, με δυναμική ανάπτυξη στις γραμμές προς και από την Ασία και την Ευρώπη. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 9,4% και ο συντελεστής φορτίου μειώθηκε κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες σε 73,1%.
  • Οι αεροπορικές εταιρίες της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν άνοδο της τάξης του 2,7% τον Μάρτιο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η χωρητικότητα ανέβηκε κατά 3,7% και ο συντελεστής φορτίου υποχώρησε οριακά κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες στο 79,8%.
  • Οι αεροπορικές εταιρίες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν αύξηση κατά 9,7% στην κίνηση του Μαρτίου, η οποία ήταν η ισχυρότερη μεταξύ των περιφερειών. Αυτή ήταν η δεύτερη φορά σε 63 μήνες που οι εταιρίες της περιοχής «οδήγησαν» τις εξελίξεις στον τομέα τω ν αερομεταφορών. Η έντονη ζήτηση υποστηρίχθηκε από την ισχυρή διεθνή ζήτηση εντός της Νότιας Αμερικής. Αντίθετα, η επιβατική κίνηση στην ευρύτερη διαδρομή Βόρειας και της Νότιας Αμερικής ήταν σχεδόν 5% κάτω από ότι την περίοδο αιχμή της, στα μέσα του 2015. Η χωρητικότητα τον Μάρτιο σημείωσε αύξηση 6,4%, σε σχέση με πέρυσι και ο συντελεστής φορτίου ανέβηκε κατά 2,4% σε 80,7%.
  • Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρίες συνέχισαν να απολαμβάνουν την υψηλή ζήτηση, με αύξηση της κίνησης κατά 6,0%, σε σχέση με τον Μάρτιο του 2016. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 2,4% και ο συντελεστής φορτίου ενισχύθηκε κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε 68,2%. Παρά την ευθραυστότητα στις μεγαλύτερες οικονομίες της περιοχής (Νιγηρία και Νότια Αφρική), ο ρυθμός αύξησης της κυκλοφορίας ενισχύθηκε τους τελευταίους μήνες, με τον συντελεστή RPK να αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό σχεδόν 10% από τα μέσα του 2016. Αυτή η ανάκαμψη αντικατοπτρίζει έναν συνδυασμό ταχύτερης ανάπτυξης στην κεντρική αγορά από και προς την Ευρώπη, αλλά και μεταξύ Αφρικής και Μέσης Ανατολής.

Εγχώριες αγορές

Η εγχώρια ζήτηση αυξήθηκε κατά 7,6% τον Μάρτιο, γεγονός που οφειλόταν κυρίως στις διψήφιες αυξήσεις στον δείκτη της κίνησης στην Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία, που υποστηρίχθηκαν από την ισχυρή μονοψήφια ανάπτυξη στην Ιαπωνία. Η χωρητικότητα σημείωσε άνοδο 6,1% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά σε 1,2% σε 83,2%.

  • Η αγορά της Βραζιλίας συνέχισε να ανακάμπτει και επανήλθε σε θετική ετήσια αύξηση τον Μάρτιο, για πρώτη φορά από τον Ιούλιο του 2015.
  • Η αύξηση της εγχώριας κίνησης στην Ιαπωνία σημείωσε υψηλό τριετίας τον Μάρτιο, συνεχίζοντας την ανάκαμψη από την άνοιξη του 2016. Αυτό συνέπεσε με την αύξηση του αριθμού των εσωτερικών πτήσεων (αν και με χαμηλότερες μέσες συχνότητες πτήσεων).

 

Η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης ανά χώρα (Μάρτιος 2017 έναντι Μαρτίου 2016)

 

Παγκόσμιο μερίδιο PRK ASK PLF PLF (επίπεδο)
Εγχώρια 36.3% 7.6% 6.1% 1.2% 83.2%
Αυστραλία 1.0% 0.9% -0.4% 0.9% 76.4%
Βραζιλία 1.2% 5.9% 4.1% 1.3% 79.0%
Κίνα 8.7% 15.1% 10.8% 3.1% 85.2%
Ινδία 1.3% 14.6% 13.5% 0.8% 83.2%
Ιαπωνία 1.1% 7.8% 3.0% 3.3% 74.6%
Ρωσία 1.3% 14.8% 18.0% -2.1% 75.7%
Η.Π.Α. 14.9% 3.4% 3.1% 0.3% 85.7%

 

Η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης ανά περιοχή (Μάρτιος 2017 έναντι Μαρτίου 2016)

 

Παγκόσμιο μερίδιο PRK ASK PLF PLF (επίπεδο)
Σύνολο 100.0% 6.8% 6.1% 0.5% 80.4%
Αφρική 2.2% 4.9% 1.9% 2.0% 69.4%
Ασία/Ειρηνικός 32.9% 10.7% 8.0% 1.9% 80.7%
Ευρώπη 26.4% 6.0% 5.3% 0.5% 81.4%
Λατινική Αμερική 5.2% 7.8% 5.3% 1.9% 80.2%
Μέση Ανατολή 9.6% 4.7% 9.3% -3.2% 73.2%
Βόρεια Αμερική 23.7% 3.2% 3.3% -0.1% 83.6%
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *