Online Banking

Σε φθίνουσα πορεία τα παραδοσιακά πακέτα διακοπών στη Γερμανία

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η γερμανική ταξιδιωτική αγορά βρίσκεται στο μέσο μεγάλων διαρθρωτικών αλλαγών, με τα παραδοσιακά πακέτα διακοπών να έχουν χάσει σημαντικό μερίδιο, από τις άμεσες κρατήσεις των προμηθευτών και μέσω ηλεκτρονικών πυλών, καθώς και από τα ταξίδια κρουαζιέρας και τις εξοχικές κατοικίες. Έτσι, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και τα ταξιδιωτικά γραφεία αντιπροσωπεύουν μόνο το ήμισυ περίπου του συνόλου της εξερχόμενης  τουριστικής αγοράς, σύμφωνα με τους ερευνητές του GfK.

«Η αγορά για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες έχει ελαφρώς αυξηθεί τα τελευταία χρόνια», είπε ο Sören Hartmann, διευθύνων σύμβουλος της DER Touristik. Παραδέχτηκε, ωστόσο, πως «Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε ελαφρά, αλλά υπάρχουν λιγότεροι πελάτες. Έχουμε χάσει κάποιο από το μερίδιο αγοράς μας».

Ο Dörte Nordbeck, επικεφαλής της έρευνας για τα ταξίδια του GfK, εξήγησε: «Πολλοί άνθρωποι θέλουν να οργανώσουν τις διακοπές τους προσωπικά… Οι τουριστικοί πράκτορες έχουν προσφορές που είναι αρκετά προσωποποιημένες. Όμως για μερικούς ανθρώπους δεν υπάρχει περίπτωση να κάνουν κράτηση (μαζί τους), επειδή τα οργανωμένα ταξίδια έχουν μία παλιομοδίτικη εικόνα».

Από την πλευρά του ο Wybcke Meier, διευθύνων σύμβουλος της TUI Cruises, σχολίασε: «Νομίζω ότι οι άνθρωποι της χιλιετίας ψάχνουν σε άλλα μέρη και όχι μέσω τουριστικών πρακτόρων. Ωστόσο, δεν είμαι σίγουρος αν χρειάζονται περισσότερη ατομικότητα».

Ο Aye Helsig, επικεφαλής της ηλεκτρονικής πύλης εξοχικών κατοικιών Κεντρικής Ευρώπης HomeAway, πρόσθεσε: «Για πολλούς ανθρώπους η ατομικότητα σημαίνει ότι θέλουν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους μόνοι τους. Θέλουν χώρο για προστασία της ιδιωτικής τους ζωής, αλλά και την ευκαιρία για δραστηριότητες. Η τεχνολογία καθιστά εύκολο σήμερα να το οργανώσει αυθόρμητα αυτό στον προορισμό του».

Ο Tobias Ragge, διευθύνων σύμβουλος της ηλεκτρονικής πύλης καταλυμάτων HRS, συμφώνησε: «Οι ανάγκες αλλάζουν. Η σημερινή γενιά που πετά για ένα Σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη δεν χρειάζεται μεγάλο σχεδιασμό εκ των προτέρων. Είναι πολύ πιο αυθόρμητη. Πρέπει να δημιουργήσουμε ψηφιακές προσφορές για αυτούς. Η πρόκληση είναι: πόσα πολλά γνωρίζω για τον ταξιδιώτη και είμαι σε θέση να κάνω μεμονωμένες προσφορές μέσω σωστών συνεργασιών; Αυτό πρέπει να κάνουμε στο μέλλον».

Ο Hartmann της DER Touristik επισήμανε: «Εκτός από τη χαλάρωση, οι άνθρωποι αναζητούν την εμπειρία πολύ περισσότερο. Ως τουριστικοί πράκτορες, θα πρέπει να παρέχουμε την εμπειρία πολύ περισσότερο στο μέλλον και να φέρουμε τους ανθρώπους κοντά».

Σε απάντηση σε αυτές τις τάσεις, οι ταξιδιωτικές εταιρίες θα πρέπει να απομακρυνθούν από τις προσφορές «μαζικών αγορών» και να κάνουν «προσφορές για έναν-προς-έναν», συμφώνησαν οι εμπειρογνώμονες, με τον Ragge να σχολιάζει πως «Το τμήμα της μαζικής αγοράς διαλύεται».

Ο Hartmann παρέμεινε αισιόδοξος για το μέλλον. «Η αγορά θα συρρικνωθεί λόγω της αυξανόμενης ατομικότητας των πελατών -αλλά αυτή τη στιγμή έχουμε ακόμα τη μαζική αγορά. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός παραθεριστών που θέλουν μια πτήση και ένα ξενοδοχείο για να μείνουν», είπε. «Οι δημογραφικές τάσεις παίζουν στα χέρια μας. Υπάρχουν λιγότερες οικογένειες και η γενιά των baby boomers που θα χρησιμοποιήσει οργανωμένο ταξίδι περισσότερο απ’ ότι στο παρελθόν». Ο ίδιος τόνισε ότι οι τουριστικοί πράκτορες, με τα πλεονεκτήματα των τιμών τους, μέσω συμβάσεων μεγάλης κλίμακας, «δεν είναι παρωχημένοι».

Οι εμπειρογνώμονες των ταξιδιών υπογράμμισαν επίσης τη σημασία της απόκτησης και χρήσης δεδομένων πελατών για νέες προσφορές, όπως οι διάφορες δραστηριότητες σε προορισμούς, με σκοπό την αύξηση της εμπιστοσύνης των πελατών και των περισσότερων επαναλαμβανόμενων κρατήσεων. Συνολικά, ήταν αισιόδοξος για τη συνεχή ανάπτυξη της αγοράς για το άμεσο μέλλον, ειδικά για τα τμήματα, όπως οι κρουαζιέρες και οι εξοχικές κατοικίες.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *