Σε νέους προορισμούς “ανοίγονται” οι tour operators

ΔΙΕΘΝΗ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε νέους προορισμούς δραστηριoποιούνται οι τουριστικοί πράκτορες και διαμορφώνουν καινούργια προγράμματα ταξιδιών για το 2017, επανακάμπτοντας μετά από μια αναμφισβήτητα δύσκολη χρονιά.
Οι προσθήκες στα προτεινόμενα ταξίδια αντανακλούν τη μετάλλαξη των ταξιδιωτικών συνηθειών, ειδικότερα στον απόηχο των τρομοκρατικών επιθέσεων σε Παρίσι και Βρυξέλλες και εν μέσω φόβων ότι η επόμενη παρόμοια επίθεση θα μπορούσε να συμβεί οπουδήποτε, οποτεδήποτε.

Οι διευρυμένες προσφορές αντανακλούν επίσης την πίστη των ταξιδιωτικών επιχειρήσεων στην ακόρεστη επιθυμία των Αμερικανών καταναλωτών για ταξίδια. Όπως δηλώνει και ο Robert Drumm, πρόεδρος της Alexander+Roberts, “Οι πελάτες μας μπορεί να αλλάζουν τους προορισμούς τους αυτές τις μέρες, ή να αναπροσαρμόζουν τη λίστα των προτεραιοτήτων τους, αλλά η προθυμία για ταξίδια δεν διαχέεται”.

Με τα μάτια στραμμένα στην Αμερική

Τα σίγουρα “χαρτιά” για τις ταξιδιωτικές πωλήσεις αυτές τις μέρες είναι οι εσωτερικές μετακινήσεις στην Αμερική.
«Έχουμε δει μεγάλη ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά φέτος, που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εκατονταετηρίδα των Εθνικών Πάρκων, και αυτό συνεχίζεται χωρίς να μειώνεται η ταχύτητα για το επόμενο έτος”, δήλωσε ο Jeremy Palmer, ανώτερος αντιπρόεδρος της Tauck Land Journeys.
exotic-destinantion-01Στην Insight Vacations των ΗΠΑ, ο πρόεδρος Phil Cappelli είπε ότι τα προγράμματα των ΗΠΑ και του Καναδά, αποτέλεσαν “φαινόμενο” με τις επιδόσεις τους το 2016 και ότι το 2017 «δείχνουν αρκετά ισχυρά», όπως επίσης και «η έλξη των Εθνικών μας Πάρκων είναι εκπληκτική”.
Οι περιηγήσεις στα Εθνικό Πάρκα πήγαν επίσης καλά για την προσιτή τιμολογιακά Mayflower Tours, όπως δήλωσε ο πρόεδρος και συνιδιοκτήτης της, John Stachnik.
Η Alexander+Roberts έσπασε την παράδοση 70 χρόνων και εισήγαγε τα πρώτα της Βορειοαμερικανικά προγράμματα το 2016.
Και άλλες εταιρείες επεκτείνονται στη Βόρεια Αμερική. Το 2017, η Trafalgar θα επεκτείνει το εμπορικό της σήμα CostSaver από την Ευρώπη στις ΗΠΑ για πρώτη φορά. Ο πρόεδρος της Trafalgar Paul Wiseman είπε ότι η εταιρεία αναμένει το 2017 να είναι μια “εκρηκτική χρονιά” όχι μόνο για τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και για τον Καναδά και τη Νότια Αμερική.
Στην Globus Family of Brands, η διευθύντρια Marketing, Vanessa Parrish, σχολίασε ότι ο Καναδάς φαίνεται να πηγαίνει «εξαιρετικά καλά» το 2017, ενισχυμένος από τις εκδηλώσεις για την 150η επέτειό του.
Η Νότια Αμερική επωφελείται επίσης από τις αλλαγές των ταξιδιωτικών προτύπων, με εξαίρεση τη Βραζιλία, η οποία επλήγη από τους Ολυμπιακούς Αγώνες φέτος.
Η Insight Vacations “θα δραστηριοποιηθεί για πρώτη φορά στη Βραζιλία, την Αργεντινή, τη Χιλή και τις Νήσους Γκαλαπάγκος” δήλωσε ο Cappelli. Το lineup της εταιρείας θα περιλαμβάνει ένα Grand Tour της Νότιας Αμερικής που θα εστιαστεί σε παραδοσιακά ορόσημα όπως η Λίμα, το Μάτσου Πίτσου, η λίμνη Τιτικάκα, το Σαντιάγκο, το Μπουένος Άιρες και το Ρίο ντε Τζανέιρο.

Κοιτώντας προς τον Ειρηνικό

Η Ασία και ο Νότιος Ειρηνικός, αποδείχθηκαν επίσης μεγάλα best sellers το 2016, και οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις προσθέτουν προϊόντα σε αυτά τα μέρη του κόσμου για το 2017.
exotic-destinantion-02Η δύναμη του δολαρίου είναι ένας παράγοντας, αλλά ένας άλλος είναι και η ανησυχία για την Ευρώπη. “Με βάση τις προκλήσεις που έχει δει η Ευρώπη, οι άνθρωποι ψάχνουν να κάνουν κάτι διαφορετικό», λέει η Parrish, η οποία επισημαίνει “απίστευτη ανάπτυξη” στις παραποτάμιες κρουαζιέρες της Avalon Waterways’ Mekong και Irrawaddy.
Η Globus θα φέρει την πιο προσιτή της γραμμή, την Cosmos, στην Ασία για πρώτη φορά το προσεχές έτος. Ανάμεσα στα πακέτα της Cosmos με τιμή κάτω από $ 1.000 το 2017, θα συγκαταλέγεται ένα πακέτο 13 ημερών για Ταϊλάνδη.
Η Trafalgar επεκτείνεται το 2017 στην Ινδία και τη Σρι Λάνκα και έχει «αυξήσει σημαντικά» τις θέσεις της για την Ιαπωνία, δήλωσε ο Wiseman. “Ο παραδοσιακός Ευρωπαίος πελάτης μας θέλει να ταξιδέψει πέρα από την Ευρώπη σε πιο εξωτικούς προορισμούς”.
Μια επιχείρηση που βρέθηκε σε ετοιμότητα για την ταξιδιωτική έξαρση στην Ασία ήταν η Avanti Destinations, η οποία φέτος άρχισε να λειτουργεί τα κλιμακωτά FIT προγράμματά της σε επτά χώρες στην περιοχή, κι αυτή ήταν η μεγαλύτερη επέκτασή της μέσα σε 25 χρόνια. Το 2017, Avanti θα προσθέσει έξι επιπλέον ασιατικές χώρες, φθανοντας συνολικά τις 13.
Η Insight Vacations μετακινείται στη Νοτιοανατολική Ασία για πρώτη φορά το 2017, όπου και θα δραστηριοποιηθεί στο Βιετνάμ, την Καμπότζη και το Λάος.

Τί γίνεται με την Ευρώπη;

Σχετικά με τις προοπτικές της Ευρώπης για το 2017, οι τουριστικές επιχειρήσεις είναι επιφυλακτικές. «Η Ευρώπη είναι πιο πολύ της τελευταίας στιγμής από οποιοδήποτε άλλο προορισμό», δήλωσε ο Scott Wiseman, πρόεδρος της Travel Impressions.
exotic-destinantion-04Στην Tauck, ο Palmer αναφέρθηκε στην Ευρώπη ως τη μεγαλύτερη ανησυχία της επιχείρησης. «Οι άνθρωποι εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τα ταξίδια εκεί», είπε.
Παρ’ όλα αυτά, “η Ευρώπη κρατάει γερά”, δήλωσε ο Cappelli της Insight Vacations. “Θα συνεχίσω να είμαι αισιόδοξος με πολλές από τις χώρες της Ευρώπης”. Ο ίδιος αναγνώρισε ωστόσο, τις προκλήσεις σε ορισμένα μέρη της Ευρώπης και προέβλεψε ότι «ορισμένες χώρες της Ανατολικής Μεσογείου μπορεί να μην τα πηγαίνουν τόσο καλά για λίγο,” καταλήγοντας με την προσδοκία ότι οι ταραχώδεις προορισμοί όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος θα ανακτήσουν τη δύναμή τους “στο εγγύς μέλλον”.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις είδαν όμως, και υγιείς πωλήσεις στην Ευρώπη φέτος, καθώς πολυάριθμοι ταξιδιώτες προσανατολίστηκαν σε μέρη όπως η Ιρλανδία, η Ισλανδία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Βόρεια Ευρώπη. Η Ανατολική Ευρώπη έχει επίσης προσελκύσει ταξιδιώτες, και η Tauck, επί παραδείγματι, έχει προσθέσει νέα προγράμματα στην Κροατία και τη Σλοβενία για το 2017.
Η μεγάλη ιστορία για την Ευρώπη, δήλωσε η Parrish, είναι τα αεροπορικά ναύλα. “Οι τιμές είναι απίστευτες”.
Όσο για τα ταξίδια στη Γαλλία το 2017, είναι νωρίς για θετικές προβλέψεις. «Νομίζω ότι η Γαλλία θα ανακάμψει, αλλά όχι στα παλιά επίπεδα” δήλωσε ο πρόεδρος της Trafalgar, Paul Wiseman.
Αντιθέτως στην Avanti Destinations, ο υπεύθυνος Μarketing, John Hanratty είπε ότι οι κρατήσεις για τη Γαλλία ήταν ισχυρές. «Δεν ήμουν σίγουρος αν θα βλέπαμε τη Γαλλία να βγαίνει τελείως εκτός, αλλά τελικά κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να ισχύσει καθόλου”.
Εν τω μεταξύ, οι tour operators αναζητούν τρόπους να ενισχύσουν τις φθίνουσες πωλήσεις ευρωπαϊκών κρουαζιερών στα ποτάμια για το 2017.
Για παράδειγμα η Avalon Waterways προσέθεσε μια Active Discovery δραστηριότητα στο πρόγραμμα του Δούναβη και η Tauck θα προσθέσει το Σηκουάνα στα υπάρχοντα προγράμματα του Δούναβη, του Ρήνου και του Ροδανού.

Κοιτάζοντας πιο μακριά

Στο υψηλότερο άκρο της αγοράς, υπάρχει πάντα μια αποφασιστική προέκταση προς ακόμα πιο εξωτικούς προορισμούς.
exotic-destinantion-03Ο Palmer είπε ότι η Tauck βιώνει “ισχυρή ανάπτυξη” στην Αφρική, και ένα νέο 10ήμερο δρομολόγιο προς το Μαρόκο πουλάει “απίστευτα καλά.”
Η Alexander+Roberts, που ειδικεύεται επί μακρόν στους εξωτικούς προορισμούς, βλέπει εκδήλωση ενδιαφέροντος για προορισμούς που στο παρελθόν θα μπορούσαν να θεωρηθούν εκτός ορίων, δήλωσε ο Drumm. Η εταιρεία εισήγαγε την Αιθιοπία πέρυσι και το πρόγραμμα πηγαίνει «εντυπωσιακά καλά», είπε. Και ένα νέο ταξίδι για το Ιράν “τα πηγαίνει θαυμάσια”. Στα σκαριά για το επόμενο έτος είναι ένα νέο πρόγραμμα στα Εμιράτα.
“Οι άνθρωποι πηγαίνουν πολύ πιο μακριά. Νομίζω ότι αναζητούν την πρόκληση. Δεν υπάρχει καμία έλλειψη ενδιαφέροντος για τα πέρατα του κόσμου», καταλήγει ο Drumm.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *