wtm
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε στάση… αναμονής τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη που εξαρτώνται από τα εταιρικά ταξίδια

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη, τα οποία βασίζονται σε διεθνείς επαγγελματίες ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν μια οδυνηρά μεγάλη αναμονή μέχρι την ανάκαμψη, που θα μπορούσε να διαρκέσει περισσότερο από τέσσερα χρόνια.

Οι εγχώριες και διεθνείς δαπάνες για ταξίδια αναψυχής είναι πιθανό να ανακάμψουν έως το 2022, σύμφωνα με την STR, αλλά η τελευταία πρόβλεψή της δείχνει ότι οι δαπάνες για εταιρικά ταξίδια θα καθυστερήσουν σημαντικά.

“Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν, αλλά το ερώτημα είναι εάν οι επιχειρήσεις τους θα τους επιτρέψουν να το πράξουν. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να είναι λίγο συντηρητική, αλλά δεν φαίνεται, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, τα διεθνή επαγγελματικά ταξίδια να ανακάμψουν πριν από το 2024”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της STR, Robin Rossmann.

Οι δαπάνες εταιρικών ταξιδιών, στην Ευρώπη, θα είναι πίσω από τα νούμερα του 2019 για κάποιο χρονικό διάστημα ακόμη, με βάση την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Oxford Economics, η οποία συμφωνεί με τα ευρήματα της STR. Ωστόσο, κυριαρχεί η αισιοδοξία. Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην παραλλαγή Delta, η οποία επηρεάζει κάθε πρόβλεψη ανάκαμψης των επαγγελματικών ταξιδιών. Ο διευθύνων σύμβουλος της Marriott International, Anthony Capuano, για παράδειγμα, λέει ότι το συγκεκριμένο στέλεχος Covid-19, θα έχει, πιθανώς, βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο στις κρατήσεις ξενοδοχείων. Ενώ και άλλοι διευθύνοντες σύμβουλοι ξενοδοχείων σκέφτονται ακριβώς το ίδιο.

Σε αυτό, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι, οι άνθρωποι δεν φοβούνται να πετάξουν. Επτά στους δέκα αγοραστές εταιρικών ταξιδιών στην Ευρώπη εκτιμούν ότι οι υπάλληλοί τους είναι “πρόθυμοι” ή “πολύ πρόθυμοι” να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους στο τρέχον περιβάλλον, σύμφωνα με δημοσκόπηση που διενήργησε η Global Business Travel Association, την περασμένη εβδομάδα.

Όμως, σύμφωνα με τον Rossmann, υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους τα επαγγελματικά ταξίδια θα χρειαστούν χρόνο για να ανακάμψουν. Εκτός από τα προφανή θέματα που σχετίζονται με την πανδημία, όπως η υγεία και η ασφάλεια, αλλά και η γραφειοκρατία, οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί έχουν εξαφανιστεί. “Οι άνθρωποι δεν ξόδεψαν για ταξίδια το 2020 και το 2021 και θα είναι απρόθυμοι να το κάνουν άμεσα”, είπε. Εν τω μεταξύ, υπάρχει και η μεγάλη ώθηση της βιωσιμότητας. Έτσι, η πτώση της ζήτησης τα επόμενα τέσσερα χρόνια θα συμπέσει με τους υπερβολικά φιλόδοξους στόχους για μείωση των εκπομπών άνθρακα των αεροσκαφών. Επίσης, οι αλλαγές στις εργασιακές συνήθειες και πρότυπα θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν οποιαδήποτε ύφεση, με τον γενικό διευθυντή της STR να υποστηρίζει ότι νέοι τύποι ζήτησης μπορεί να προκύψουν, καθώς οι άνθρωποι σήμερα έχουν πιο ευέλικτη εργασία. “Αυτός είναι ένας άγνωστος παράγοντας, αλλά ένα θετικό, ενάντια στις προβλέψεις”, είπε.

Από την πλευρά του ο  διευθύνων σύμβουλος της Marriott, επισήμανε ότι, ένα πιο μόνιμο μείγμα επαγγελματικών ταξιδιών και ταξιδιών αναψυχής θα μπορούσε να αποτελέσει μια μακροπρόθεσμη τάση, κληροδότημα της πανδημίας, προς όφελος, εν τέλει, του ξενοδοχειακού κλάδου.

“Να είστε επιφυλακτικοί με την αγαπημένη λέξη όλων αυτήν τη στιγμή: τη συσσωρευμένη ζήτηση. Ο τυπικός ταξιδιώτης αναψυχής μπορεί να κλείσει ένα ταξίδι και να ετοιμάσει την τσάντα του σε λίγα λεπτά, αλλά οι εταιρίες θα εξακολουθήσουν να κρατούν τους εργαζομένους τους μακριά από τα εταιρικά ταξίδια, τα επόμενα χρόνια”, είπε ο Matthew Parsons, ταξιδιωτικός συντάκτης στο Skift.

ksd PRIMAGEL
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *