Photo by Ivan Shimkoon Unsplash

Σε… τροχιά ανάκαμψης τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων | Τι συμβαίνει σε Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Στον δρόμο προς την ανάκαμψη έχουν οδηγηθεί τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, με τους Βρετανούς, τους Γερμανούς, τους Ιταλούς, τους Γάλλους και τους Ισπανούς να προγραμματίζουν τέτοια ταξίδια την περίοδο Απριλίου – Οκτωβρίου 2023, σύμφωνα με ανάλυση της εταιρίας ερευνών στον τουρισμό Mabrian Technologies. 

Σύμφωνα με την έρευνα, ο όγκος των αεροπορικών θέσεων από τις προαναφερόμενες αγορές υπολείπεται κατά 7% έως 11% από τα επίπεδα του 2019. Ενώ, τα δεδομένα του 2023 καταδεικνύουν σημαντική βελτίωση σε σύγκριση με τα δεδομένα του 2022, όπου η μείωση κυμαινόταν μεταξύ 30%-60%, σε σύγκριση με το 2019.

Η εγχώρια αεροπορική συνδεσιμότητα έχει ανακάμψει το τελευταίο έτος, ξεπερνώντας,  σε ορισμένες περιπτώσεις, τα προ-πανδημικά επίπεδα. Ωστόσο, η ανάκαμψη της συνδεσιμότητας προς προορισμούς μεγάλων αποστάσεων είναι βραδύτερη, εν μέρει επειδή ορισμένες χώρες διατήρησαν τους περιορισμούς του Covid-19, καθώς και λόγω του γεγονότος ότι οι ταξιδιώτες καθυστέρησαν να δείξουν εμπιστοσύνη στα ταξίδια προς πιο απομακρυσμένους προορισμούς.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Mabrian, η γεωγραφική κατανομή αυτών των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων έχει αλλάξει σημαντικά σε ορισμένες χώρες, καθώς υπάρχουν νέα δρομολόγια προς απομακρυσμένους προορισμούς, ορισμένα από τα οποία προέρχονται από δευτερεύοντα αεροδρόμια. Αλλά, και τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων ανακάμπτουν με διαφορετικό τρόπο μεταξύ των διαφόρων αεροδρομίων εντός της ίδιας χώρας.

Η εικόνα ανά χώρα

Αγγλία
Στην Αγγλία, η χωρητικότητα μεγάλων αποστάσεων είναι 7% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2019. Η ανάκαμψη των μεγάλων αποστάσεων δεν είναι ομοιόμορφη σε όλα τα αεροδρόμια. Για παράδειγμα, ενώ στο Gatwick είναι κάτω από 37%, στο Heathrow και στο Stansted έχει αυξηθεί κατά 3% και 30%, αντίστοιχα.

Φέτος, οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου που αναζητούν εξωτικούς και μακρινούς προορισμούς μπορούν να απολαύσουν απευθείας πτήσεις προς προορισμούς όπως οι Μαλδίβες και το Τρινιντάντ και Τομπάγκο, μεταξύ άλλων. Ωστόσο, όσοι προτιμούν την Ασία, ιδίως τις Φιλιππίνες και την Ινδονησία, θα πρέπει να πραγματοποιήσουν ενδιάμεσους σταθμούς για να φτάσουν στους επιθυμητούς προορισμούς τους.

Γερμανία
Στην περίπτωση της Γερμανίας, η χωρητικότητα των μεγάλων αποστάσεων είναι κατά 11% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2019. Επιπλέον, παρατηρείται επίσης σημαντική μείωση των απευθείας συνδέσεων προς χώρες μεγάλων αποστάσεων, με τη σύνδεση συνολικά 24% λιγότερων χωρών. Μεταξύ των κυριότερων αεροδρομίων που εκτελούν πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, το αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ παρουσιάζει βραδύτερα σημάδια ανάκαμψης, με χωρητικότητα 64% χαμηλότερη σε σχέση με το 2019.

Όσον αφορά τα νέα δρομολόγια, προσφέρονται απευθείας πτήσεις προς προορισμούς όπως η Σρι Λάνκα και οι Μπαχάμες, ενώ η Μαλαισία, η Γκάμπια και το Τρινιντάντ και Τομπάγκο είναι μερικοί από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς.

Ιταλία
Στην Ιταλία, ο αριθμός των θέσεων για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων είναι 11% κάτω από τα επίπεδα του 2019. Ωστόσο, έχουν δημιουργηθεί νέες απευθείας συνδέσεις με τη χώρα από προορισμούς όπως η Αυστραλία, οι Μπαχάμες και ο Μαυρίκιος. Νέες συνδέσεις μεγάλων αποστάσεων παρατηρήθηκαν από λιγότερο διαδεδομένα αεροδρόμια, όπως το αεροδρόμιο της Νάπολης, το οποίο αύξησε τη συνδεσιμότητα κατά 121% χάρη στην αύξηση της χωρητικότητας με τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Μια άλλη νέα εξέλιξη είναι οι απευθείας πτήσεις από το αεροδρόμιο του Μπέργκαμο προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία και το Πράσινο Ακρωτήριο.

Ωστόσο, η Ιταλία φέτος δεν έχει απευθείας πτήσεις προς προορισμούς όπως η Ταϊλάνδη, η Χιλή και η Νότια Αφρική, μεταξύ άλλων, που είχε το 2019.

Ισπανία
Η συνδεσιμότητα μεγάλων αποστάσεων από την Ισπανία είναι 8% κάτω από τα επίπεδα του 2019. Ο αριθμός των χωρών που συνδέονται έχει μειωθεί μόνο κατά 3%, με τα νέα δρομολόγια προς την Αγκόλα και το Ελ Σαλβαδόρ να ξεχωρίζουν, ενώ τα μη ανανεωμένα δρομολόγια περιλαμβάνουν την Ιαπωνία, τη Νότια Αφρική και την Αιθιοπία.

Το αεροδρόμιο Γκραν Κανάρια και το βόρειο αεροδρόμιο της Τενερίφης ήταν τα πιο δύσκολα στην ανανέωση των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων, με μείωση 52% και 70% αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2019. Ωστόσο, η Μάλαγα βελτίωσε την απευθείας συνδεσιμότητά της, εισάγοντας νέα απευθείας δρομολόγια προς την Αίγυπτο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ, μεταξύ άλλων προορισμών. Μια άλλη σημαντική νέα αεροπορική σύνδεση ήταν μια απευθείας πτήση που συνδέει την Πάλμα ντε Μαγιόρκα με τη Νέα Υόρκη.

Γαλλία
Η χώρα παρουσιάζει μείωση 8% στην αεροπορική συνδεσιμότητα μεγάλων αποστάσεων, ενώ ο συνολικός αριθμός των συνδεδεμένων χωρών είναι μειωμένος κατά 9% σε σύγκριση με το 2019. Στις νέες εξελίξεις συγκαταλέγεται το γεγονός ότι οι Γάλλοι μπορούν να απολαμβάνουν συνδεσιμότητα με εξωτικούς προορισμούς όπως η Τανζανία, η Ρουάντα και η Σρι Λάνκα χωρίς την ανάγκη ενδιάμεσου σταθμού, αν και για να φτάσουν σε προορισμούς όπως ο Ισημερινός, η Βενεζουέλα και οι Σεϋχέλλες θα πρέπει να αναζητήσουν πρόσθετες συνδέσεις.

Το αεροδρόμιο της Τουλούζης γνώρισε τη μεγαλύτερη αύξηση στη χωρητικότητα των μεγάλων αποστάσεων, με την εισαγωγή νέων δρομολογίων που συνδέουν τον προορισμό με το Κατάρ, τη Σενεγάλη και τον Καναδά. Επιπλέον, το αεροδρόμιο του Μπορντό πρόσθεσε νέα απευθείας δρομολόγια προς τη Σενεγάλη και τη Γουαδελούπη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Σε… τροχιά ανάκαμψης τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων | Τι συμβαίνει σε Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *