money tourism copyright photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σφίγγουν τη… ζώνη οι Γερμανοί σε είδη πρώτης ανάγκης | Καμία… έκπτωση στην επιθυμία για ταξίδια

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε περικοπές σε είδη πρώτης ανάγκης -διατροφής και προσωπικής περιποίησης- επιδίδονται οι Γερμανοί καταναλωτές, ενώ την ίδια στιγμή φαίνεται να μην κάνουν καμία παραχώρηση στην επιθυμία τους για ταξίδια και διακοπές, το φετινό καλοκαίρι. Αυτό προκύπτει σε νέα έρευνα αγοράς της εταιρίας GfK.

Ο υψηλός πληθωρισμός έχει αλλάξει την αγοραστική συμπεριφορά των Γερμανών καταναλωτών, οι οποίοι δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στα χρήματα που ξοδεύουν για αγορές ακόμη και προϊόντων διατροφής. Ενώ, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά όταν πρόκειται για τις καλοκαιρινές διακοπές.

Σύμφωνα με την έρευνα της GfK, η αγορά καθημερινών ειδών παρουσίασαν μεγάλη πτώση από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο στη Γερμανία. Πτώση κατά 8,2 ποσοστιαίες μονάδες κατέγραψε η αγορά κρέατος και λουκάνικων, ενώ λίγο πιο πάνω, στο 8,5%, διαμορφώθηκε η πτώση στην αγορά στα φρέσκων φρούτων και λαχανικών και στο 7% ανήλθε η πτώση στα αρτοσκευάσματα.

Από τη μία καταγράφεται μείωση στην αγορά ειδών πρώτη ανάγκης, από την άλλη άνοδο παρουσιάζει η αγορά ειδικών προσφορών ή προϊόντων των ίδιων των προμηθευτών. Το μερίδιο των ιδιωτικών ετικετών στις συνολικές πωλήσεις αυξήθηκε κατά 35% το πρώτο τρίμηνο του 2022. Για περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών, η τιμή είναι, επί του παρόντος, το πιο σημαντικό κριτήριο κατά τη λήψη απόφασης αγοράς κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας.

“Οι επιπτώσεις του πληθωρισμού είναι ιδιαίτερα εμφανείς σε προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπως είδη παντοπωλείου ή προϊόντα προσωπικής περιποίησης”, εξήγησαν οι ερευνητές της αγοράς.

Ενώ τα προϊόντα καθημερινής χρήσης κατέγραψαν απότομη πτώση σε πωλήσεις, η ταξιδιωτική βιομηχανία αναπτύχθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση, διαπίστωσε η GfK. Μετά από περισσότερα από δύο χρόνια πανδημίας του κορωνοϊού, οι καταναλωτές αισθάνονται μεγάλη ανάγκη να καλύψουν “το χαμένο έδαφος”. Τα στοιχεία κρατήσεων για ιδιωτικά ταξίδια και διακοπές κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο είναι συγκρίσιμα με το τελευταίο προπανδημικό έτος 2019, και σε ορισμένες περιπτώσεις το ξεπερνούν.

Την ίδια στιγμή, ανεκπλήρωτη, συσσωρευμένη ζήτηση παρατηρήθηκε για αγορά ειδών ρουχισμού. Ωστόσο, παρά την αυξημένη ζήτηση, η μέση τιμή που καταβλήθηκε ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από εκείνη του Μαΐου του 2019. Σύμφωνα με τους ερευνητές της αγοράς, υπάρχουν δύο στρατηγικές πίσω από αυτό: Οι καταναλωτές αγοράζουν φθηνότερα προϊόντα από εξειδικευμένους λιανοπωλητές ή στρέφονται σε άλλες γραμμές πώλησης, με χαμηλότερες τιμές. Έτσι, οι εκπτωτικές αλυσίδες κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων μπόρεσαν να απολαύσουν διψήφια αύξηση των πωλήσεων.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *