Photo by Alexandr Podvalny on Pexels

Σημαντικά ακριβότερες οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων χαμηλού κόστους

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Αυξήθηκαν αισθητά οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων των εταιριών χαμηλού κόστους κατά τη θερινή περίοδο του 2022, σε σύγκριση με τα προ-πανδημικά επίπεδα, σύμφωνα με το “Low Cost Monitor 2/2022”, του Γερμανικού Κέντρου Αεροδιαστημικής (DLR), ενώ ο όγκος των πτήσεων εξακολουθούσε να είναι κατά 10% χαμηλότερος από αυτόν του 2019.

“Η δύσκολη κατάσταση στην αγορά οδηγεί σε σημαντική αύξηση των τιμών στο τμήμα των αεροπορικών εισιτηρίων χαμηλού κόστους φέτος”, εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης, Peter Berster.

Το φθινόπωρο του 2022, οι τιμές των εισιτηρίων κυμαίνονταν από 68 έως 119 ευρώ για τις αεροπορικές εταιρίες Ryanair, Easyjet, Eurowings και Wizz, ενώ το φθινόπωρο του 2019, το εύρος αυτό ήταν μεταξύ 44 και 111 ευρώ.

Επιλογές early bookings για εξοικονόμηση χρημάτων

Όσοι θέλουν να εξοικονομήσουν χρήματα καλύτερα να κάνουν κράτηση νωρίς, αποκαλύπτει η μελέτη. Ενώ το κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου για ένα βραχυπρόθεσμο ταξίδι -την επόμενη ημέρα, λόγου χάρη- μπορεί πλέον να ξεπερνά τα 300 ευρώ, μια πτήση που δεν θα πραγματοποιηθεί πριν από τους τρεις επόμενους μήνες κοστίζει κατά μέσο όρο μόνο από 61 έως 75 ευρώ. Όπως αποδεικνύεται οι τιμές έχουν αυξηθεί απότομα, ιδίως για τις βραχυπρόθεσμες κρατήσεις, σε αντίθεση με τις μακροπρόθεσμες όπου δεν υπήρξαν σχεδόν καθόλου αλλαγές.

Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους προσέφεραν 824 διαφορετικά δρομολόγια την εβδομάδα από τη Γερμανία, το καλοκαίρι του 2022, αριθμός αυξημένος σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ο οποίος, ωστόσο, υπολείπεται κατά 116 δρομολόγια το ρεκόρ του καλοκαιριού του 2019.

“Ηγέτης” της αγοράς ήταν η Eurowings με 322 προσφερόμενα δρομολόγια, ακολουθούμενη από τη Ryanair με 246 συνδέσεις.

Συνολικά, το τμήμα χαμηλού κόστους αντιπροσωπεύει περίπου το 28% της αεροπορικής κίνησης από τα γερμανικά αεροδρόμια. Το Βερολίνο προσέφερε τον μεγαλύτερο αριθμό πτήσεων με πάνω από 770 προγραμματισμένες αναχωρήσεις την εβδομάδα, το φετινό  καλοκαίρι. Το Ντίσελντορφ ήταν στη δεύτερη θέση με περίπου 700 και ακολουθούσαν τα αεροδρόμια της Κολωνίας, του Αμβούργου και της Στουτγάρδης.

Στο σημερινό περιβάλλον, η Eurowings διατήρησε τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς στη Γερμανία, με μερίδιο 44%, ακολουθούμενη από την ανταγωνίστρια Ryanair με μερίδιο 23%. Μαζί με τη Wizz, την Easyjet και την Corendon, οι πέντε αεροπορικές εταιρίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 95% της γερμανικής αεροπορικής αγοράς χαμηλού κόστους.

Υπολείπεται ο όγκος πτήσεων

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, η προσφορά πτήσεων στο τμήμα χαμηλού κόστους εξακολουθούσε να υπολείπεται περίπου κατά 10% έναντι του 2019. Η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν οι σημαντικότερες χώρες για τις πτήσεις χαμηλού κόστους, με περίπου 10.000 αναχωρήσεις την εβδομάδα.

Το καλοκαίρι του 2022, τα εν λόγω δίκτυα περιλάμβαναν περίπου 1.200 δρομολόγια για την Ισπανία και 1.300 δρομολόγια για το Ηνωμένο Βασίλειο. Το δίκτυο της Ιταλίας αποτελείτο από 1.400 δρομολόγια, αλλά μόνο 8.900 πτήσεις την εβδομάδα, γεγονός που έδωσε στη χώρα την τρίτη θέση. Η Γαλλία (5.000 αναχωρήσεις) και η Γερμανία (4.000 αναχωρήσεις) ακολούθησαν από πλευράς προσφερόμενων πτήσεων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *