Το Σαββατοκύριακο 29-30 Οκτωβρίου 2016, επισκέφθηκε την Κέρκυρα 15μελής κινεζική αποστολή, η οποία “ταξιδεύει” σε συγκεκριμένους τουριστικούς προορισμούς ανά την Ελλάδα, προσκεκλημένη γνωστής ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στην Κίνα με τον τουρισμό.
Η κινεζική αποστολή αποτελείτο από δύο τηλεοπτικά συνεργεία και γνωστούς Κινέζους “key opinion leaders” (διαμορφωτές κοινής γνώμης) οι οποίοι θα διαφημίσουν σε σειρά εκπομπών την Ελλάδα και την Κέρκυρα στην Κίνα.
Η πρωτοβουλία ανήκε στον τ. βουλευτή Κερκύρας της ΝΔ κ. Στέφανου Γκίκα, – ο οποίος πέρυσι ήταν αναπλ. τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ.
Το πρώτο τηλεοπτικό συνεργείο, το οποίο αποτελείται από 6 άτομα, είναι του τηλεοπτικού σταθμού GRT (Guangdong Radio and Television station), που είναι ο μεγαλύτερος τηλεοπτικός σταθμός της Περιφέρειας της Guangdong (Καντόνα), η οποία είναι και η περιφέρεια με τους περισσότερους εξερχόμενους τουρίστες της Κίνας. Για να κατανοήσουμε τα μεγέθη της περιφέρειας, ο πληθυσμός της ανέρχεται στα 108 εκατομμύρια, το ΑΕΠ της είναι 1,1 τρισ. δολ. (αποτελώντας την πιο πλούσια Περιφέρεια της Κίνας), ενώ το Μέσο Κατά Κεφαλήν Εισόδημα υπερβαίνει τα 10.400 δολ.
Οι λήψεις και τα πλάνα της Κέρκυρας θα ενσωματωθούν σε σειρά εκπομπών, της γνωστής στην Κίνα τουριστικής εκπομπής “Travel Together”, η οποία περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα του σταθμού GRT και προβάλλεται επιπλέον σε άλλα τρία τηλεοπτικά και δύο διαδικτυακά κανάλια. Να σημειωθεί ότι οι εκπομπές “Travel Together” συνδυάζουν την παρουσία διασημοτήτων με τουριστικά ταξίδια.
Το δεύτερο τηλεοπτικό συνεργείο, το οποίο αποτελείται από 5 άτομα, είναι της εταιρείας Qingmi Media Co. Ltd και θα προβάλλει την Ελλάδα και την Κέρκυρα σε δύο είδη εκπομπών: Μία καθημερινή δίωρη “live streaming” εκπομπή, η οποία
ασχολείται με θέματα “entertainment” και “fashion/shopping”, και μία διαδικτυακή μαγνητοσκοπημένη εκπομπή, της οποίας η διάρκεια ποικίλει ανάλογα με το θέμα και το περιεχόμενο. Η δίωρη καθημερινή εκπομπή, είναι interactive, δηλαδή με ζωντανή συμμετοχή του κοινού που την παρακολουθεί, και συμμετέχουν οι “key opinion leaders” που επισκέφτηκαν την Κέρκυρα μαζί με την κινεζική αποστολή. Οι μαγνητοσκοπημένες εκπομπές συγκεντρώνουν ακόμα μεγαλύτερη ακροαματικότητα, καθόσον αναρτώνται σε διαδικτυακά κανάλια (Youtube κ.λπ.) και μετρούν εκατομμύρια προβολές.
Οι διαμορφωτές κοινής γνώμης που συμμετείχαν στην κινεζική αποστολή στην Κέρκυρα ήταν οι εξής:
- Μία δημοσιότητα (“celebrity”), εξειδικευμένος στο χώρο του τουρισμού και της φωτογραφίας, ο οποίος έχει πάνω από 2 εκατ. followers μόνο στο Sina Weibo (ενός εκ των 2 δημοφιλέστερων Social Media Platforms της Κίνας).
- Δύο εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι-travellers με εκατοντάδες χιλιάδες followers ο καθένας, οι οποίοι διαθέτουν δικές τους ταξιδιωτικές σελίδες στα κινεζικά Social Media (Wechat και Sina Weibo).
- Ένα γνωστό μοντέλο της Κίνας, που διαθέτει επίσης δική της “σελίδα” και Live Stream εκπομπή στο χώρο του modelling και της φωτογραφίας.
- Ένας “celebrity” στον χώρο του τουρισμού και της φωτογραφίας, με δικές του σελίδες σε Wechat και Sina Weibo, με περισσότερους από 500.000 followers, που ψηφίστηκε προ εβδομάδος ως ο κορυφαίος φωτογράφος τουρισμού της Κίνας.
- Και, τέλος μια “promoted artist” στο χώρο του τουρισμού και της διαφήμισης, με δική της σελίδα στο Sina Weibo και δικό της διαδικτυακό κανάλι, με εκατοντάδες χιλιάδες σταθερούς ακροατές-θεατές.
Όλοι οι παραπάνω, εκτός από τη συμμετοχή τους στις τηλεοπτικές εκπομπές που θα προβάλλουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί, θα κάνουν και live stream shows. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Κέρκυρα, πραγματοποίησαν ζωντανές μεταδόσεις και ειδικά αφιερώματα για το νησί του Ιονίου στις σελίδες τους στα κινεζικά Social Media, ενώ επιστρέφοντας στην Κίνα θα πραγματοποιήσουν εκτενή αφιερώματα.