Photo by Andrea Piacquadio o Pexels

Η σημασία της τεχνητής νοημοσύνης στο ξενοδοχειακό μάρκετινγκ | Εξελίξεις και προοπτικές

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αν και η τεχνολογία έχει προχωρήσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια, η πραγματική επανάσταση στην Τεχνητή Νοημοσύνη σημειώθηκε μόλις πρόσφατα. Όμως στον τουριστικό κλάδο ο πραγματικός αντίκτυπός της θα εξαρτηθεί από τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί, όπως συμπέρανε μια ομάδα εμπειρογνωμόνων από κορυφαίες ξενοδοχειακές αλυσίδες, που ασχολήθηκε με το θέμα αυτό, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης τουρισμού FITUR.

Στο πλαίσιο της FITUR, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Μαδρίτη, η BEONx και η Hotelverse συνδιοργάνωσαν συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με τίτλο “Τεχνητή νοημοσύνη στο ξενοδοχειακό μάρκετινγκ: πραγματικές περιπτώσεις χρήσης”.

Υπό τον συντονισμό της Lorena Nieto, Enterprise Account Executive της Google, η συζήτηση πραγματοποιήθηκε με κορυφαίους επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου, μεταξύ των οποίων, οι Gabriel Bergas από την Bahia Principe, Juan Campins από την RIU, Sergio Juan Lozano από την HYATT και Jaume Vidal από την Barceló Hotels.

Ο Gabriel Bergas, της Bahia Principe, ξεκίνησε λέγοντας: “Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια πραγματική επανάσταση, δεν είναι μπλόφα, όπως ήταν η επαυξημένη πραγματικότητα. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ξεκινήσει, θα προχωρήσει και θα έχει έντονο αντίκτυπο σε όλες τις πτυχές της ζωής μας”.

Ο κ. Bergas τόνισε ότι η γενεσιουργός τεχνητή νοημοσύνη θα αυξήσει την παραγωγικότητα και τη δημιουργικότητα των εργαζομένων, υπογραμμίζοντας τη σημασία της κατανόησης του τρόπου εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης σε συγκεκριμένες περιπτώσεις χρήσης για την επίτευξη απτών επιχειρηματικών αποτελεσμάτων, λέγοντας ότι σε λίγα χρόνια η τεχνολογία θα αποτελεί “αγαθό”.

“Τελικά είναι αυτό που όλοι αναζητούμε: μηχανές να δουλεύουν για εμάς, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες”, τόνισε από την πλευρά του ο Juan Campins της RIU.

Ο ίδιος αντιλαμβάνεται τη γενεσιουργό τεχνητή νοημοσύνη ως μια ευκαιρία για παροχή εξατομικευμένων και αυτοματοποιημένων υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και τη βελτιστοποίηση των  εσωτερικών διαδικασιών.

Από την HYATT, ο Sergio Juan Lorenzo μίλησε για την επανάσταση που έρχεται με τη γενική τεχνητή νοημοσύνη και για το πώς αυτή η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει τις διαδικασίες, να βελτιστοποιήσει το κόστος και να αυξήσει τα έσοδα σε μια επιχίρηση.

“Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου, υπάρχουν πολύ περισσότερα που μας περιμένουν”, είπε με νόημα.

“Ο δικός μας κλάδος έχει αλλάξει λόγω της τεχνητής νοημοσύνης, τονίζοντας ότι τα δεδομένα είναι θεμελιώδους σημασίας”, τόνισε ο Jaume Vidal της Barceló Hotels. Ο ίδιος αναφέρθηκε στη μετατόπιση του κλάδου προς τη σημασία των δεδομένων, τονίζοντας ότι η AI βασίζεται στην ικανότητα ανάλυσης και χρήσης των σχετικών δεδομένων για τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων ώστε να είναι κερδοφόρες.

Οι ομιλητές συζήτησαν τη σημασία της έμφασης σε περιπτώσεις χρήσης που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις, είτε πρόκειται για την εμπειρία των πελατών, είτε για την παραγωγικότητα των εργαζομένων, κ.λπ..

Οι συμμετέχοντες εξέτασαν τη σημασία της μέτρησης της επιτυχίας σε έργα γενετικής τεχνητής νοημοσύνης. Ο Gabriel Bergas σχολίασε ότι: “πρακτικά τα πάντα είναι μετρήσιμα, απλά πρέπει να ξέρουμε τι να μετρήσουμε”.

Ο Juan Campins, από την άλλη πλευρά, τόνισε την ποικιλομορφία των μετρήσεων ανάλογα με την εστίαση της περίπτωσης χρήσης, είτε πρόκειται για διαδικτυακό μάρκετινγκ, είτε για έναν ιστότοπο, είτε για ένα chatbot.

Οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις για περιπτώσεις χρήσης της γενεσιουργού τεχνητής νοημοσύνης στις εταιρίες τους.

Αρκετές από τις περιπτώσεις χρήσης AI επικεντρώθηκαν στη φωνή του πελάτη, η οποία βοήθησε στη σύνθεση, την εστίαση και την ιεράρχηση προτεραιοτήτων, υποδεικνύοντας πού πρέπει να βελτιωθεί, σε ποιο βαθμό ή με ποιες προτεραιότητες.

Άλλες περιπτώσεις χρήσης επικεντρώθηκαν στην εφαρμογή της μηχανικής μάθησης στην εξατομίκευση των ψηφιακών καταστημάτων, αυξάνοντας τη δέσμευση των πελατών και βελτιώνοντας τις μετρήσεις μετατροπών, επεκτείνοντας αυτή την επιτυχία στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και στις καμπάνιες προβολής, καθιστώντας τη διαχείριση της διαφήμισης πιο αποτελεσματική με εξατομικευμένα δημιουργικά στοιχεία.

Κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της στρογγυλής τράπεζας συζητήθηκε επίσης η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στα τηλεφωνικά κέντρα, μέσω chatbots και ελέγχου κλήσεων, που χρησίμευσε για την αύξηση της αποτελεσματικότητας στην απάντηση ηλεκτρονικών μηνυμάτων και την παροχή πιο εξατομικευμένων αλληλεπιδράσεων.

Η κατάλληλη εκπαίδευση της ομάδας είναι απαραίτητη και το “κλειδί” είναι η οργάνωση αυτής της τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτίωση των διαδικασιών και της εμπειρίας του πελάτη, αυξάνοντας έτσι τις συναλλαγές.

Εν τω μεταξύ, έμφαση δόθηκε στην εξέλιξη της σημασίας των δεδομένων, τα οποία έχουν μετατραπεί από τις δομημένες βάσεις δεδομένων στη σημερινή ικανότητα να γνωρίζουν τον πελάτη με συγκεκριμένο και εξατομικευμένο τρόπο για την προώθηση πελατοκεντρικών πρωτοβουλιών.

Οι ομιλητές συζήτησαν επίσης πώς η γενεσιουργός τεχνητή νοημοσύνη έχει επηρεάσει τις εσωτερικές ομάδες όσον αφορά την κατανομή των ρόλων και τη δημιουργία προφίλ. Τονίστηκε η σημασία της κατάρτισης για όλους τους ρόλους και ο εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας, με τους συμμετέχοντες να υπογραμμίζουν ότι η διαχείριση της αλλαγής και η διατμηματική συνεργασία είναι απαραίτητες για την επιτυχία των έργων.

Η στρογγυλή τράπεζα ολοκληρώθηκε με την επισήμανση της σημασίας της γενεσιουργού τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο της φιλοξενίας και της ανάγκης προσαρμογής στην τεχνολογική επανάσταση με στρατηγικό και επιχειρηματικά εστιασμένο τρόπο.

Έμφαση δόθηκε στη συνεχή κατάρτιση, τη διαχείριση των αλλαγών και τον προσδιορισμό κερδοφόρων περιπτώσεων χρήσης, γνωρίζοντας πώς να εντοπίζονται και να ιεραρχούνται, ως βασικά στοιχεία για την επιτυχή εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον τουρισμό.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *