Photo by Kaboompics.com on Pexels

Skift: Σε ψηφιακό μετασχηματισμό ο τομέας των ταξιδιών και της φιλοξενίας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η πανδημία του Covid-19 το 2020 ήταν ένα ψηφιακό κάλεσμα αφύπνισης για τον τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας. Ανεξάρτητα από τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στον κλάδο, τον τελευταίο χρόνο, μια σαφής εντολή εμφανίζεται: Οφείλουν να υιοθετήσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, μια φιλοσοφία που προωθεί τις ψηφιακές επιχειρηματικές πρακτικές, εργαλεία, αναλύσεις και τρόπους εργασίας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αλλαγές που προκαλούνται από την πανδημία και να εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη επιτυχία τους.

Όπως αποτυπώνεται στην Έκθεση Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2021, για την παραγωγή της οποίας συνεργάστηκαν το καλοκαίρι του 2021 η Skift και η Amazon Web Services (AWS), οι ταξιδιώτες, εν μέσω της πανδημικής κρίσης, αναζήτησαν, και συνεχίζουν, περισσότερες επιλογές για online αγορές, ψηφιακές επικοινωνίες και λύσεις χωρίς επαφή, αναγκάζοντας τις εταιρίες να προσαρμόσουν τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών. Εν τω μεταξύ, πίσω από τα παρασκήνια, οι οργανισμοί έπρεπε να σχεδιάσουν νέους τρόπους εργασίας, καθώς οι εργαζόμενοι μετατοπίζονταν σε απομακρυσμένη εργασία, χρησιμοποιώντας νέα εργαλεία ψηφιακής συνεργασίας για να παραμείνουν παραγωγικοί. Πέρα από όλα αυτά, οι οργανισμοί σε όλο τον κλάδο αντιμετώπισαν νέες προκλήσεις στα επιχειρηματικά τους μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων αλλαγών στη ζήτηση των καταναλωτών, των νέων στρατηγικών διανομής και του γρήγορου πειραματισμού, με νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Βασισμένη στις γνώσεις από μια έρευνα σε πάνω από 1.000 “ηγέτες” του τουριστικού κλάδου, σε ένα ευρύ φάσμα τομέων, στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία-Ειρηνικό και τη Λατινική Αμερική, η έκθεση αποτυπώνει μια ραγδαία ψηφιοποίηση της βιομηχανίας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, αποτελώντας οδηγό στον κλάδο των ταξιδιών και της φιλοξενίας, καθώς “αγκαλιάζει” την αναδυόμενη ψηφιακή πραγματικότητα και ευκαιρίες και περιηγείται στις προκλήσεις, καθ’ όλη τη δεκαετία που έρχεται και πέρα.

Σε ψηφιακή μετάβαση η ευρωπαϊκή ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία 

Ο τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας στην Ευρώπη διανύει περίοδο ψηφιακή μετάβασης. Μετά από περισσότερο από ένα χρόνο αποκλεισμού των περιφερειακών ταξιδιών, που επιβράδυναν την ανάπτυξη, οι επικεφαλής του κλάδου προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το υπόλοιπο του 2021 και 2022 για να επαναρυθμίσουν, να επανεκτιμήσουν και να θέσουν τον τομέα σε τροχιά επιτυχίας τα επόμενα χρόνια.

Στελέχη της βιομηχανίας αναγνωρίζουν ότι τα σχέδιά τους για ανάκαμψη προχωρούν με επιτυχία και ξεκινούν χάρη στην εξέλιξη των επιπέδων εμπιστοσύνης μεταξύ των ταξιδιωτών σε μια δεδομένη χώρα.

“Η μεγάλη διαφορά που έχουμε δει, σε σύγκριση με άλλα χρόνια είναι ότι οι άνθρωποι κάνουν τις κρατήσεις για το ταξίδια τους πιο κοντά στην ημερομηνία αναχώρησης”, λέει ο Hurley της Ryanair. “Παραδοσιακά θα βλέπαμε οι κρατήσεις να γίνονται 20 εβδομάδες νωρίτερα από το ταξίδι. Αυτό δεν συμβαίνει. Σήμερα, οι άνθρωποι επιδιώκουν να είναι σίγουροι ότι είναι ασφαλείς”.

Αυτή η αβεβαιότητα ισχύει και για τις ψηφιακές επιχειρηματικές πρακτικές. Παρόλο που τα στελέχη στην Ευρώπη μπορεί να μην είναι τόσο σίγουρα για την υπάρχουσα ψηφιακή ανταγωνιστικότητά τους, σε σύγκριση με άλλες περιοχές, τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας δείχνουν ότι υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για αναβάθμιση των δυνατοτήτων τους, χρησιμοποιώντας ψηφιακές στρατηγικές, όπως ο αυτοματισμός και η χρήση του cloud computing, για την υποστήριξη στόχων όπως η επιχειρηματική καινοτομία.

Οι Ευρωπαίοι “ηγέτες” στη βιομηχανία των ταξιδιών και της φιλοξενίας αξιολόγησαν την ψηφιακή τους ανταγωνιστικότητα λιγότερο από τους ομολόγους τους σε άλλες περιοχές του κόσμου, με το 67% να σημειώνει ότι οι επιχειρήσεις τους συμβαδίζουν με τον ανταγωνισμό, σε σύγκριση με το 59% που είπε το ίδιο παγκοσμίως. Εν τω μεταξύ, μόνο το 21% δήλωσε ότι ήταν μπροστά από την καμπύλη, έναντι 29% παγκοσμίως.

Αλλά, ακόμη και αν οι Ευρωπαίοι “ηγέτες” των ταξιδιών και της φιλοξενίας ένιωθαν λιγότερο σίγουροι για τις ψηφιακές τους δυνατότητες, υπήρχε έντονο ενδιαφέρον για τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων για τη βελτίωση των επιχειρήσεων τους. Σκεφτείτε, για παράδειγμα, ότι ένα σημαντικά υψηλότερο ποσοστό Ευρωπαίων “ηγετών” δήλωσε ότι ενδιαφέρονταν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία όπως ο αυτοματισμός, για την εξοικονόμηση χρημάτων και τη βελτίωση της αποδοτικότητας. Το 51% των Ευρωπαίων επικεφαλής ανέφεραν τη χρήση αυτοματισμού ως προτεραιότητα το 2021 και το 2022, σε σύγκριση με μόλις το 29% που είπε το ίδιο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αντίστοιχα, οι Ευρωπαίοι ήταν πιο ενθουσιώδεις για τα πιθανά οφέλη του cloud computing, για να υποστηρίξουν τις αυξανόμενες προσπάθειες για τη διευκόλυνση της επιχειρηματικής τους καινοτομίας, με ποσοστό 55% να υποστηρίζουν ότι η πληροφορική που βασίζεται στο cloud IT και το λογισμικό, θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση του ρυθμού καινοτομίας, σε σύγκριση με το 45% παγκοσμίως. Επίσης, το 27% δήλωσαν ότι το cloud θα μπορούσε να διευκολύνει στην ιεράρχηση της επιχείρησής τους, σε σύγκριση με το 21% παγκοσμίως.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *