Η επιστροφή της ζήτησης για επαγγελματικά ταξίδια παραμένει άλυτος “γρίφος” και ο τομέας από τους πιο δύσκολους για σαφείς εκτιμήσεις και προβλέψεις. Η “πανδημία” στα εταιρικά ταξίδια είναι πολύ πιθανό να παραμείνει και τον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με ορισμένα από τα στελέχη των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών και αεροπορικών brands παγκοσμίως, αλλά και CEO’s κορυφαίων τουριστικών-ταξιδιωτικών επιχειρήσεων. Και πως να υπάρχει αισιοδοξία όταν η Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα τη χαμηλότερη κίνηση επιβατών αεροσκαφών, που παρατηρήθηκε από τον Μάιο.
Αυτές είναι οι προβλέψεις ορισμένων από τους κορυφαίους CEO’s στο Skift, σχετικά με τη “σιωπηλή” επιστροφή των εταιρικών ταξιδιών μέχρι το τέλος του έτους, αλλά και στο άμεσο μέλλον.
SEBASTIEN BAZIN – Διευθύνων Σύμβουλος της ACCOR
“Πιστεύω πραγματικά ότι χάνουμε περίπου το 20% με 25% ολόκληρης της αγοράς των διεθνών επαγγελματικών ταξιδιών”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Accor, Sebastien Bazin, την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του International Hospitality Investment Forum.
ED BASTIAN – Διευθύνων Σύμβουλος της DELTA AIR LINES
“Δεν θα είμαστε στο 60% των επιπέδων του 2019 αυτόν τον μήνα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Delta Air Lines, Ed Bastian, μιλώντας στη Wall Street Journal, την περασμένη εβδομάδα, σε σχέση με μια πρόβλεψη νωρίτερα φέτος, σύμφωνα με την οποία η ζήτηση για εταιρικά, αεροπορικά ταξίδια στον αμερικανικό αερομεταφορέα, θα ανέβει από το 40% των επιπέδων πριν από την πανδημία, που ήταν το καλοκαίρι, στο 60% μέσα στον Σεπτέμβριο.
CHRIS NASSETTA – Διευθύνων Σύμβουλος της HILTON
“Τον Ιούνιο, η ζήτηση για επιχειρηματικές διανυκτερεύσεις στη Hilton ήταν στο 70% των επιπέδων του 2019, με την τιμή να διαμορφώνεται σε πάνω από το 80% των επιπέδων πριν τον κορωνοϊό. Συνεχίζουμε να βλέπουμε πρόοδο και τον Ιούλιο, με παρόμοια ζήτηση και ποσοστά στο 90% των επιπέδων του 2019”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Hilton, Christopher Nassetta, σχετικά με τα κέρδη της εταιρίας για το δεύτερο τρίμηνο του καλοκαιριού.
SCOTT KIRBY – Διευθύνων Σύμβουλος της UNITED AIRLINES
“Θα υπάρξουν σκαμπανεβάσματα και είμαστε έτοιμοι να τα αντιμετωπίσουμε”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της United Airlines, Scott Kirby, αναφερόμενος στα κέρδη του δεύτερου τριμήνου της εταιρίας, προσθέτοντας ότι η παραλλαγή Delta δεν είχε καμία επίδραση στις κρατήσεις.
Με τη σειρά του ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, Andrew Nocella, προέβλεψε ότι η ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια θα είναι 40% έως 45% κάτω από τα επίπεδα του 2019 το τρίτο τρίμηνο.
SANJAY SETHI – Διευθύνων Σύμβουλος CHALET HOTELS
“Συνολικά, η άποψή μας είναι ότι τα εσωτερικά επαγγελματικά ταξίδια θα επιστρέψουν το τρίτο τρίμηνο, τουλάχιστον κατά 50%- 60% στα προ-Covid επίπεδα”, δήλωσε ο Sanjay Sethi, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας ανάπτυξης και διαχείρισης ξενοδοχείων Chalet Hotels, με έδρα την Ινδία. “Ωστόσο, τα διεθνή ταξίδια θα σημειώσουν, πιθανώς, νέα καθυστέρηση, μετά από αυτό,”, πρόσθεσε ο Sethi, υπογραμμίζοντας πως το ένα τέταρτο των επιχειρήσεων της εταιρίας συνδέεται με εταιρικά ταξίδια.
BEN SMITH – Διευθύνων Σύμβουλος της AIR FRANCE-KLM
Η ελπιδοφόρα προοπτική του διευθύνοντος συμβούλου της Air France-KLM, Benjamin Smith, ότι οι ΗΠΑ θα ανοίξουν ξανά στους Ευρωπαίους ταξιδιώτες -δεν υπάρχει καθορισμένο χρονοδιάγραμμα-, ήταν το πιο αισιόδοξο μέρος των κερδών του δεύτερου τριμήνου του ομίλου αεροπορικών εταιριών, σε σχέση με τα επαγγελματικά ταξίδια.
Ενώ η αεροπορική εταιρία σχεδίαζε να πετάξει έως και το 70% της συνολικής πριν από την πανδημία δυναμικότητάς της, το τρίτο τρίμηνο, η εγχώρια ζήτηση επαγγελματικών ταξιδιών είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μειωθεί. Η γαλλική κυβέρνηση απαγόρευσε στην αεροπορική εταιρία να επαναλάβει δρομολόγια σε πτήσεις όπου δραστηριοποιείται η ανταγωνιστική υπηρεσία σιδηροδρόμων, για αποστάσεις μικρότερες των 2,5 ωρών, που αποτελεί όρο του πακέτου διάσωσής της.
«Δεν πρόκειται να επιστρέψουμε ποτέ στα επίπεδα προ της κρίσης”, δήλωσε ο Steven Zaat, επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών της Air France-KLM, για το γαλλικό δίκτυο του ομίλου.
“Είναι δύσκολο να αποκτήσετε μια πραγματική αίσθηση του πώς θα είναι η μελλοντική ζήτηση για τα επαγγελματικά ταξίδια έως ότου ανοίξουν ξανά τα διεθνή σύνορα και οι άνθρωποι επιστρέψουν στα γραφεία τους. Είναι, όμως, καιρός να επαναφέρουμε την αισιοδοξία για κάθε σημαντική ανάκαμψη που θα συμβεί μέχρι το τέλος του έτους. Οι διευθύνοντες σύμβουλοι των μεγαλύτερων τουριστικών-ταξιδιωτικών ομίλων φαίνεται να το κάνουν, επιτέλους, αυτό”, είπε ο Cameron Sperance, αρθρογράφος στο Skift.
Μειωμένες οι δαπάνες από επαγγελματικά ταξίδια
Η Παγκόσμια Ένωση Ταξιδιωτικών Επιχειρήσεων προβλέπει ότι οι συνολικές δαπάνες από επαγγελματικά ταξίδια μπορεί να μειωθούν στα 1,24 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024, από 1,43 τρισεκατομμύρια δολάρια που κορυφώθηκαν το 2019. Αυτή η πρόβλεψη ενσωματώθηκε σε μια έκθεση του Bloomberg, όπου, με βάση μια έρευνα, που διεξήχθη σε 45 μεγάλες επιχειρήσεις, στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία, το 84% των ερωτηθέντων αναμένεται να μειώσει το κόστος ταξιδιού μετά την πανδημία. Οι περισσότεροι ανέμεναν μείωση του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού μεταξύ 20% και 40%.
Η Deutsche Bank, η οποία συμπεριλήφθηκε στην έρευνα του Bloomberg, προέβλεπε μια έντονη διαφορά στις δαπάνες μεταξύ των εγχώριων ταξιδιών και των ταξιδιών που σχετίζονται με πελάτες, με τα δεύτερα, πιθανότατα, να ανακάμψουν στο 90% των επιπέδων του 2019, ενώ τα εγχώρια ταξίδια μπορεί να ανακάμψουν μόνο στο 30% των επιπέδων πριν από την πανδημία.