Photo by Ivan Shimkoon Unsplash

SOS του ACI Europe για τις χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Επαναλαμβάνει την έκκλησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επικαιροποιήσει επειγόντως τον κανονισμό της ΕΕ για τις χρονοθυρίδες των αεροδρομίων ο οργανισμός που εκπροσωπεί τα αεροδρόμια της Ευρώπης, ACI Europe, επισημαίνοντας ότι ο αναχρονιστικός κανονισμός αποτελεί απειλή για τον ανταγωνισμό, τις επιλογές των καταναλωτών και τη συνδεσιμότητα.

Σε επιστολή του προέδρου του ACI Europe και εκτελεστικού αντιπροέδρου της AENA, Javier Marín, προς την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Adina Vălean, εγκωμιάζεται η Επιτροπή για το φιλόδοξο έργο που έχει επιτελέσει μέχρι σήμερα, προετοιμάζοντας το έδαφος για την αναθεώρηση του ισχύοντος σήμερα Κανονισμού, ο οποίος είναι 30 ετών.

Ωστόσο, ο οργανισμός καλεί την Επιτροπή τώρα να κάνει το επόμενο βήμα και να προχωρήσει στην υποβολή νομοθετικής πρότασης για να διασφαλίσει το μέλλον της ενιαίας αγοράς αερομεταφορών.

“Ο ισχύων κανονισμός της ΕΕ για τις χρονοθυρίδες των αεροδρομίων βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αρχές που έχουν θεσπιστεί από τις υφιστάμενες αεροπορικές εταιρίες για τις υφιστάμενες αεροπορικές εταιρίες, χωρίς τα αεροδρόμια να έχουν λόγο για τον τρόπο κατανομής και χρήσης της χωρητικότητάς τους. Ως εκ τούτου, ο κανονισμός αντικατοπτρίζει μια εποχή που δεν υπάρχει πια -όταν κυριαρχούσαν οι εθνικές αεροπορικές εταιρίες και δεν είχαν ακόμη κάνει την εμφάνισή τους οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, ο ανταγωνισμός ήταν σπάνιος και η χωρητικότητα των αεροδρομίων απεριόριστη”, τονίζει ο ACI Europe.

Τα κενά και οι ελλείψεις του κανονισμού της ΕΕ για τις χρονοθυρίδες αεροδρομίων είναι πλέον ολοφάνερα, όπως λέει ο Javier Marín.  “Πρακτικές όπως η συγκέντρωση χρονοθυρίδων, η υπερπροσφορά, η “διπλή επένδυση”, η μίσθωση χρονοθυρίδων, η δευτερογενής εμπορική εκμετάλλευση και η κατάχρηση του κανόνα του νεοεισερχόμενου αερομεταφορέα από ομίλους πολλαπλών αεροπορικών εταιρειών αντιβαίνουν στο πνεύμα της ενιαίας αγοράς αερομεταφορών, περιορίζοντας τον ανταγωνισμό, τη συνδεσιμότητα και τις επιλογές των καταναλωτών”, σημειώνει.

“Καθώς η Ευρώπη διαθέτει περισσότερους από τους μισούς αερολιμένες στον κόσμο με τη μεγαλύτερη συμφόρηση και καθώς η συμφόρηση πρόκειται να επιδεινωθεί, δεδομένου ότι η δημιουργία νέας χωρητικότητας αερολιμένων είναι ολοένα και πιο δύσκολη, η επικαιροποίηση των κανόνων για τις χρονοθυρίδες αερολιμένων είναι θεμελιώδους σημασίας για την προστασία της ακεραιότητας και της εύρυθμης λειτουργίας της ενιαίας αγοράς αερομεταφορών. Αυτό είναι υψίστης σημασίας για τη διασφάλιση των συμφερόντων των καταναλωτών και της περιφερειακής συνδεσιμότητας στο πλαίσιο της ενοποίησης των αεροπορικών εταιριών μέσω συγχωνεύσεων, της αποχώρησης από την αγορά ή της φθοράς”, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Ο κλάδος των ευρωπαϊκών αερολιμένων, σημειώνει ο οργανισμός, δεν καλεί σε επανάσταση, αλλά σε μια νόμιμη, αναγκαία και καθυστερημένη εξέλιξη των κανόνων για τις χρονοθυρίδες των αερολιμένων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *