money_tourism_photo "κλείδωμα"
Αεροδρόμιο Heathrow | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

SOS για τα αεροδρόμια εκπέμπει η ACI Europe | Καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εφαρμόσει άμεσα σχέδιο ανάκαμψης

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Ένα πλαίσιο ανάκαμψης της αεροπορικής κίνησης στην ΕΕ, όπου οι κυβερνήσεις θα παράσχουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση για τη στήριξη των αερολιμένων και την ανάκαμψη της αεροπορικής συνδεσιμότητας, κάλεσε η ACI Europe την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υιοθετήσει επειγόντως.

Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, η ACI Europe, υποστηρίζει ότι, σχεδόν 200 αεροδρόμια βρίσκονται αντιμέτωπα, ήδη, με τον κίνδυνο της αφερεγγυότητας, με συνέπεια η οικονομική κατάσταση της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας να αναμένεται να επιδεινωθεί περαιτέρω τις επόμενες εβδομάδες.

Η επαναφορά των ταξιδιωτικών περιορισμών και των lockdowns σε πολλές χώρες, που θα επηρεάσουν άμεσα τα εσωτερικά αεροπορικά ταξίδια, τα οποία μέχρι τώρα αποδείχθηκαν πιο ανθεκτικά και θα αποθαρρύνουν περαιτέρω όλα τα απαραίτητα διεθνή αεροπορικά ταξίδια, οδηγούν την αεροπορική βιομηχανία στο «χείλος του γκρεμού».

Αν και η συνεχής εναέρια μεταφορά εμπορευμάτων παραμένει το μοναδικό, φωτεινό σημείο για τις αεροπορικές εταιρίες, ο θετικός τους αντίκτυπος στα αεροδρόμια είναι οριακός, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους συνδέεται και εξαρτάται από την κυκλοφορία των επιβατών. Επίσης, σε αντίθεση με τις αεροπορικές εταιρίες, τα αεροδρόμια δεν λαμβάνουν προκαταβολικά έσοδα, καθώς πληρώνονται μόνο μετά την παροχή της υπηρεσίας και τη χρήση των εγκαταστάσεών τους.

Στο σημείο αυτό, πρέπει να υπενθυμίζουμε ότι, σε αντίθεση με τις αεροπορικές εταιρίες που έχουν λάβει χρηματοδοτική βοήθεια άνω των 31,8 δισεκατομμυρίων ευρώ από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, η στήριξη που παρέχεται στα αεροδρόμια είναι μέχρι στιγμής περιορισμένη, φτάνοντας τα 840 εκατομμύρια ευρώ.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι η «καύση μετρητών» από τα αεροδρόμια, που είναι ήδη σε μη βιώσιμα επίπεδα, χωρίς επείγουσα παρέμβαση, θα ενισχυθεί μόνο με περαιτέρω απώλειες θέσεων εργασίας.

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέκτεινε το Προσωρινό της Πλαίσιο, επιτρέποντας στα κράτη-μέλη της ΕΕ να υποστηρίξουν τις εταιρίες που επλήγησαν από την πανδημία μέχρι τον Ιούνιο του 2021, αυτό δεν επαρκεί για να αντιμετωπιστούν οι καταστροφικές και με διάρκεια συνέπειές της στην αεροπορία και τα αεροδρόμια ειδικότερα. Το Προσωρινό Πλαίσιο θα πρέπει να παραταθεί έως το τέλος του 2021 και πρέπει να συμπληρωθεί από ένα Πλαίσιο Ανάκαμψης για την Αεροπορία, το οποίο θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα μέτρα:

  • Αποζημίωση για ζημίες που οφείλονται στον Covid-19 για όσο διάστημα διαρκούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί από τα κράτη-μέλη, που εμποδίζουν την ανάκτηση της εναέριας κυκλοφορίας.
  • Ένα κοινό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη να θεσπίζουν σχέδια επανεκκίνησης της αεροπορικής συνδεσιμότητας. Αυτά τα στοχοθετημένα και χρονικά περιορισμένα προγράμματα θα επιτρέψουν την υποστήριξη για την επανέναρξη των αεροπορικών διαδρομών που έχουν ανασταλεί λόγω της πανδημίας, έως το 2023, μέσω μιας φθίνουσας συνεισφοράς ανά επιβάτη, χωρίς διακρίσεις.
  • Η Δημόσια Υπηρεσίας Έκτακτης Ανάγκης να παραμείνει σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2021.
  • Άμεσες και μακροπρόθεσμες προσαρμογές στις κατευθυντήριες γραμμές του 2014 για τις κρατικές ενισχύσεις στη βιομηχανία της αεροπορίας, ώστε να επεκταθεί η δυνατότητα στους αερολιμένες να λαμβάνουν τόσο λειτουργική όσο και επενδυτική βοήθεια, με ιδιαίτερη έμφαση στη χρηματοδότηση έργων για το περιβάλλον και την αειφορία.
ksd ACI Europe
adv

Μιλώντας σχετικά ο γενικός διευθυντής της ACI EUROPE, Olivier Jankovec, δήλωσε: «Οι απώλειες θέσεων εργασίας μεγάλης κλίμακας και η αφερεγγυότητα δεν είναι πλέον οι χειρότερες προβλέψεις για τα αεροδρόμια της Ευρώπης, αφού η κρίση ολοένα βαθαίνει. Η κατάσταση απαιτεί επείγουσα και αποφασιστική δράση με ένα ad hoc Πλαίσιο Ανάκαμψης για την αεροπορία σε επίπεδο ΕΕ, το οποίο να επιτρέπει τη στήριξή της και μετά το 2021 και οι κυβερνήσεις να παράσχουν αντίστοιχη οικονομική υποστήριξη. Αυτό πρέπει να περιλαμβάνει ως προτεραιότητα την επέκταση υποστηρικτικών μέτρων για όλο το προσωπικό που εργάζεται στα αεροδρόμια, την αποζημίωση των αερολιμένων για τα χαμένα έσοδα και τη στήριξη της ανοικοδόμησης της αεροπορικής συνδεσιμότητας έως το 2023»¨.

«Βοηθώντας τα αεροδρόμια να παραμείνουν στη ζωή και υποστηρίζοντας την  αεροπορική συνδεσιμότητα σημαίνει προστασία των μέσων διαβίωσης σε αμέτρητες τοπικές και περιφερειακές κοινότητες, σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η βιομηχανία παίζει τον ρόλο της στο έπακρο, εντούτοις εναπόκειται στις κυβερνήσεις να ενεργήσουν τώρα για να αποφύγουμε το μη αναστρέψιμο», κατέληξε ο Jankovec.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *