Τα τοπικά Δημοτικά Συμβούλια πρέπει να καθορίζουν την αφετηρία, τις στάσεις και την διαδρομή των ειδικών τουριστικών λεωφορείων, ανοικτού τύπου, σε κάθε πόλη, αναφέρει σε επιστολή του προς τα συναρμόδια υπουργεία, το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κέρκυρας.
Το Σωματείο με την επιστολή του στα υπουργεία Υποδομών και Τουρισμού, διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι η δρομολόγηση 20 περίπου λεωφορείων στην Κέρκυρα, οδηγεί σε υποβάθμιση της συνθηκών, σε επιβάρυνση του κυκλοφοριακού και σε οικονομικό μαρασμό των καταστημάτων της πόλης.
Η επιστολή, προς τα υπουργεία Υποδομών, Τουρισμού και Μεταφορών, έχει ως εξής:
“Προς
1. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή
2. Υπουργό Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη
Κοιν.
1. Υπουργό Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη
2. Πρόεδρο ΚΕΔΕ, κ. Δημήτρη Παπαστεργίου
Αξιότιμοι κ. Υπουργοί,
Στο άρθρο 41 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, κ.ά., περιλαμβάνεται ρύθμιση για τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία, δημόσιας χρήσης, ανοικτού τύπου, αστικής περιήγησης πόλεων.
Με βάση την εξαιρετικά επώδυνη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην πόλη της Κέρκυρας (Μνημείο Unesco…) τα τελευταία χρόνια από την δρομολόγηση 20 περίπου παρόμοιων πούλμαν, στην υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων και την μεγάλη επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό και στις υποδομές, θέλουμε να σημειώσουμε τα παρακάτω:
Οι τοπικές κοινωνίες (τα Δημοτικά Συμβούλια) πρέπει να έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο στην αδειοδότηση τέτοιων πούλμαν, επειδή αυτοί γνωρίζουν καλλίτερα από τον καθένα τις ιδιαιτερότητες των πόλεων και επειδή η εξυπηρέτηση των τακτικών αυτών, κυκλικών δρομολογίων στα κέντρα (ιδιαίτερα των μικρών πόλεων και νησιών με αφετηρία, συχνότητα, εισιτήριο κλπ.), δημιουργούν τεράστιες επιβαρύνσεις. Χωρίς να τίθενται εξαρχής προϋποθέσεις, φανταζόμαστε ότι κανένας δεν μπορεί να ισχυρισθεί σοβαρά ότι οι συγκεκριμένες άδειες μπορούν να δίνονται με τα ίδια κριτήρια στην Κέρκυρα, στην Ρόδο, στην Αθήνα ή στους Παξούς.
Το παράδειγμα της Κέρκυρας και της δήθεν σύγχυσης του Νόμου, όπου η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου αποφαινόταν με απόλυτα κατηγορηματικό τρόπο αρνητικά και δεν δεχόταν (σωστά εκ του αποτελέσματος), ούτε ένα από αυτά τα πούλμαν και περιέγραφε με μελανά χρώματα τις μελλοντικές επιπτώσεις για την πόλη (το οποίο και έγινε), την Υπουργό Τουρισμού να υπογράφει 20 περίπου άδειες με την δικαιολογία ότι ο Δήμος και Περιφέρεια δεν είχαν αντίρρηση… ενώ όταν ρωτούσε κανείς την Τοπική
Αυτοδιοίκηση έλεγαν ότι την ευθύνη είχε το Υπουργείο (δηλαδή κοροϊδία των πολιτών στο χειρότερο βαθμό), δείχνει την τραγελαφική κατάσταση που βιώνουμε σήμερα, η οποία συναντά πολύ σοβαρές και δικαιολογημένες αντιδράσεις από τους κατοίκους της πόλης. Επί πλέον, για να ολοκληρωθεί αυτό που συνέβη στην Κέρκυρα, εφαρμόσθηκε με λανθασμένο τρόπο ο ίδιος ο Νόμος (με ευθύνη τόσο των αρμόδιων Υπουργείων που αγνόησε –ως μη όφειλε– βεβαιώσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης, π.χ. για το ζήτημα των
στάσεων κλπ, όσο και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αμέλησε να αντιδράσει –ως υποχρεούταν- σ’ αυτές τις παραλείψεις των υπουργείων).
Με βάση τα παραπάνω και επειδή αυτό που έγινε στην Κέρκυρα και απειλεί να γίνει και αλλού καμία σχέση δεν έχει με τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη αλλά με συνθήκες υποβάθμισης της ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών, σας καλούμε αφενός να διασφαλίσετε απολύτως νομοθετικά ότι το κάκιστο παράδειγμα της Κέρκυρας δεν θα επαναληφθεί και σε άλλες περιοχές (εμείς πιστεύουμε με τον ορισμό της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης ως μόνης αρμόδιας) και αφετέρου άμεσα να δώσετε λύση στο σημερινό πρόβλημα της Κέρκυρας (όπως έπραξε η Κυβέρνηση με τα απορρίμματα) με την απόσυρση όλων των αδειών που έχουν εκδοθεί για αυτό για λόγους εξυπηρέτησης των συμφερόντων της Κοινωνίας.
Επικουρικά, ακόμη και η αλλαγή της αφετηρίας καθώς και η αποκατάσταση των μη ορθών πράξεων και παραλείψεων της Αυτοδιοίκησης, που συνέτειναν στην έκδοση και διατήρηση των αδειών των εν λόγω λεωφορείων (για τις οποίες έχουμε υποβάλει προς αυτήν πολλά και αναλυτικά υπομνήματα), θα αρκούσε σήμερα για την τακτοποίηση του ζητήματος. Και ειδικά αναφερόμαστε στο να ανατεθεί στην απόλυτη έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου ακόμη και ο καθορισμός αφετηρίας αλλά και στάσεων από άλλο αρμόδιο για τη διαχείριση του σχετικού χώρου φορέα, όπως στην Κέρκυρα, όπου το Λιμενικό Ταμείο Κέρκυρας, ως αρμόδιος φορέας έχει καθορίσει αφετηρία των εν λόγω ανοικτών λεωφορείων εντός του
λιμένα, καθ’όσον τα λεωφορεία αυτά, εκκινώντας από αυτή την αφετηρία, στην πόλη εισέρχονται και τους δρόμους της επιβαρύνουν. Και επιπρόσθετα επιβαρύνουν και την οικονομία της πόλης, όπως πληθώρα επαγγελματικών και μη σωματείων έχουν προβάλει με υπομνήματα και δελτία τύπου επειδή η εγκατάσταση της αφετηρίας τους στο λιμάνι, ακριβώς στην έξοδό τους από το χώρο αφίξεων του κρουαζιερόπλοιων, με εγκαταστάσεις «προσέλκυσης» πελατών, λειτουργεί στην ουσία ως «άγρα» των τουριστών οι οποίοι αποτρέπονται από αυτό που ήθελαν με τη ελεύθερη βούλησή τους, δηλαδή να
περιδιαβούν την πόλη μας και τα καταστήματά της, τα οποία το περασμένο καλοκαίρι υπέστησαν επώδυνα τις συνέπειες αυτών των δεδομένων. Ασφαλώς το ίδιο συμβαίνει και στις περιπτώσεις καθορισμού στάσεων εντός ιδιωτικών χώρων, όπως ξενοδοχείων κλπ..
Είναι φανερό ότι η κριτική μας για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην Κέρκυρα, είναι όχι μόνο δικαίωμά μας αλλά και υποχρέωσή μας και δεν αφορά σε οποιονδήποτε ιδιώτη ή επιχείρηση, αλλά στις κάκιστες αποφάσεις της διοίκησης (κεντρικής και τοπικής) που έχουν φέρει την Κέρκυρα στο χείλος του γκρεμού. Γι’αυτό σας επισημαίνουμε, ενδεικτικά, τα παραπάνω προβλήματα και σας καλούμε να τα επιλύσετε με τις νέες διατάξεις σας, κάτι που απαιτεί την ανάθεση της αποκλειστικής έγκρισης της
κυκλοφορίας των ανωτέρω οχημάτων στα Δημοτικά Συμβούλια, τόσο ως προς τον καθορισμό της αφετηρίας, όσο και ως προς καθορισμό των στάσεων και της όλης διαδρομής.
Διατάξεις, στις οποίες θα πρέπει και οι υφιστάμενες άδειες να εναρμονισθούν (ιδίως ως προς την έγκριση των όρων τους από τα οικεία Δημοτικά Συμβούλια) μέχρι την έναρξη της τουριστικής περιόδου, επί ποινή ανάκλησής τους.
Με τιμή
Ο Πρόεδρος
Τσαγκάρης Νίκος
Ο Γραμματέας
Τσιριγώτης Σπύρος”.