Σοβαρά προβλήματα υπάρχουν στην μετακίνηση κρουσμάτων Covid από τα ξενοδοχεία, καθώς παρά την περυσινή εμπειρία, ασάφειες, δυσλειτουργίες και αβελτηρίες του κρατικού μηχανισμού, δημιουργούν δυσάρεστες συνθήκες στην όλη διαδικασία,που δυσφημούν τον ελληνικό Τουρισμό.
Μάλιστα με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται σε «καταγγελία ότι ξενοδόχος εγκατέλειψε σε Κέντρο Υγείας ενοίκους του με κορωνοϊό», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων -η οποία έχει αποστείλει ήδη σχετική επιστολή στους συναρμόδιους υπουργούς-, μετά από ενημέρωση που είχε από τις Ξενοδοχειακές Ενώσεις – Μέλη της σε όλη τη χώρα, επισημαίνει τα εξής:
“Ο αριθμός των πελατών των ξενοδοχείων που διαγιγνώσκονται θετικοί στον Covid-19 είναι εξαιρετικά μικρός και αυτό οφείλεται στην πιστή εφαρμογή των ιδιαίτερα αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων από τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων.
Δυστυχώς όμως η διαδικασία διαχείρισης των ελάχιστων αυτών περιπτώσεων είναι εξόχως δυσχερής και μάλιστα ανεξάρτητα αν το ξενοδοχείο διαθέτει βάσει νόμου (δυναμικότητας άνω των 50 δωματίων) γιατρό Covid ή όχι.
Σε πολλές περιπτώσεις, οι αναγκαίες για την ορθή διαχείριση του κάθε περιστατικού, οδηγίες των αρμοδίων στελεχών της ΓΓΠΠ και του ΕΟΔΥ είναι ασαφείς, ενώ ούτε η επικοινωνία είναι όσο άμεση και εύκολη θα έπρεπε – ειδικά τα Σαββατοκύριακα.
Σημειώνεται πως η μεταφορά ενός πελάτη που διαγιγνώσκεται θετικός στον Covid-19 σε ξενοδοχείο καραντίνας δεν είναι μια απλή υπόθεση. Θα πρέπει να έχει προηγηθεί η καταχώρηση του θετικού αποτελέσματος του τεστ (rapid ή PCR) στην ειδική πλατφόρμα και στη συνέχεια να δοθεί σχετική εντολή – παραπεμπτικό από την αρμόδια αρχή, διαδικασία που είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και χρονοβόρα.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, μέσα στον πανικό και την απόγνωση, να έχουμε και το περιγραφόμενο στα παραπάνω δημοσιεύματα περιστατικό, να μην εφαρμόζεται δηλαδή το σχετικό πρωτόκολλο και ο πελάτης – ασθενής να οδηγείται στο Κέντρο Υγείας της περιοχής.
Για τους λόγους αυτούς η ΠΟΞ έχει ζητήσει τη δημιουργία ειδικού τηλεφωνικού αριθμού που θα λειτουργεί όλο το 24ωρο και στο οποίο θα μπορούν να απευθύνονται ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα κλπ ώστε η διαχείριση κρουσμάτων κορωνοϊού να γίνεται άμεσα και αποτελεσματικά”.
Σημειώνεται ότι φέτος, στο μικρό διάστημα της τουριστικής περιόδου που έχει κυλήσει, το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, έχει δεχθεί τουλάχιστον 7 φορές, κλήσεις για βοήθεια από διευθυντές ξενοδοχειακών μεγάλων μονάδων, σε τέτοιες περιπτώσεις, λόγω έλλειψης ανταπόκρισης ή αδιαφορίας, από τις αρμόδιες αρχές, σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς της χώρας.
Η επιστολή
Η επιστολή της ΠΟΞ προς τους κ.κ. υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και ΓΓ Πολιτικής Προστασίας Βασίλειο Παπαγεωργίου, με κοινοποίηση στον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη έχει ως εξής:
“Αθήνα, 28 Ιουλίου 2021
Προς
κο Βασίλη Κικίλια, Υπουργό Υγείας
κο Βασίλειο Παπαγεωργίου, Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
Κοινοποίηση
κο Χάρη Θεοχάρη, Υπουργό Τουρισμού
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Αξιότιμε κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Όπως και κατά τη διάρκεια του έτους 2020, έτσι και φέτος οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τηρούν με συνέπεια τα ιδιαίτερα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν προβλεφθεί για αυτές, αποτελώντας τους πλέον ασφαλείς υγειονομικά χώρους.
Όμως, αν και η τήρηση των υγειονομικών μέτρων είναι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων υποδειγματική, ενημερωνόμαστε από μέλη μας πως η διαχείριση περιπτώσεων πελατών που διαγιγνώσκονται θετικοί στον Covid-19 είναι ιδιαίτερα δυσχερής και πολύπλοκη- προβληματική.
Στην με αριθμό 6632 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β 1632), με την οποία τροποποιήθηκαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, περιλαμβάνεται παράρτημα με τη διαδικασία διαχείρισης ύποπτου κρούσματος. Ωστόσο αφενός αυτή χρήζει περαιτέρω εξειδίκευσης σε επιμέρους θέματα, όπως η διαδικασία μεταφοράς του ασθενούς στο ξενοδοχείο καραντίνας και αφετέρου για την εφαρμογή της απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με την ΓΓΠΠ ή τον ΕΟΔΥ και η ομοίως άμεση χορήγηση του «παραπεμπτικού» μεταφοράς στο ξενοδοχείο καραντίνας κλπ, η οποία όμως στην πράξη είναι ιδιαίτερα δυσχερής αν όχι αδύνατη.
Ειδικότερα, όπως έχουμε πληροφορηθεί από μέλη μας που έχουν κληθεί να διαχειριστούν παρόμοια περιστατικά, η επικοινωνία με την ΓΓΠΠ και τον ΕΟΔΥ είναι ιδιαίτερα δυσχερής, αν όχι αδύνατη, υπάρχει αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ τους, οι οδηγίες που δίνονται δεν είναι σαφείς και συγκεκριμένες, ενώ η εντολή για μεταφορά του νοσούντος πελάτη σε ξενοδοχείο καραντίνας δίνεται μόνο μετά από μεγάλη πίεση. Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω είναι οι νοσούντες πελάτες να μεταφέρονται στα κέντρα υγείας και τις δομές υγείας, να υφίστανται μια άνευ λόγου ταλαιπωρία και να δημιουργείται μια εικόνα που δεν μας τιμά και δεν μας αξίζει.
Κατόπιν των ανωτέρω προτείνουμε:
➢ Να καταστεί ξεκάθαρο με ποια υπηρεσία θα πρέπει να επικοινωνεί ο ξενοδόχος σε περίπτωση που πελάτης του διαγιγνώσκεται θετικός στον Covid-19 (ΓΓΠΠ ή ΕΟΔΥ;).
➢ Να υπάρχει μια τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας αποκλειστικά και μόνο για τους υγειονομικούς υπευθύνους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, μέσω της οποίας θα δίνονται οι απαραίτητες οδηγίες – εγκρίσεις.
➢ Η εντολή μεταφοράς στο ξενοδοχείο καραντίνας (εφόσον το ξενοδοχείο δε διαθέτει δωμάτια καραντίνας) να δίνεται άμεσα και
➢ Να αποτυπωθεί συγκεκριμένα η διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται από το σημείο της διάγνωσης ενός πελάτη του ξενοδοχείου ως θετικού στον Covid-19 μέχρι και τη μεταφορά του στο ξενοδοχείο καραντίνας.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.
Με εκτίμηση,
Γρηγόρης Τάσιος Μανώλης Τσακαλάκης
Πρόεδρος Δ.Σ. Γενικός Γραμματέας”.
2 σχόλια στο “Σοβαρά προβλήματα στην μετακίνηση κρουσμάτων Covid από τα ξενοδοχεία | Ασάφειες και δυσλειτουργίες για δεύτερο χρόνο”