aia

“Σπατόσημο” και στα 2χρονα…

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Tα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ή αλλιώς, το γνωστό «Σπατόσημο», ορίζει τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, από τους υπουργούς Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.

H τροπολογία συμπεριλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών.

Όπως αναφέρεται σε αυτή, το νέο ενιαίο τέλος για όλους τους αερολιμένες θα είναι στα 12 ευρώ ανά επιβάτη και προβλέπεται η έναρξη του από την ημερομηνία έναρξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και έως την 1η Νοεμβρίου 2024. Μετά την 1η Νοεμβρίου 2024 θα ορίζεται στα 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες.

Το όριο ηλικίας για το λεγόμενο «Σπατόσημο» κατεβαίνει σημαντικά καθώς σύμφωνα με την τροπολογία το τέλος θα πληρώνουν πλέον όλοι οι επιβάτες άνω των 2 ετών, ενώ μέχρι σήμερα το τέλος επιβάλλονταν σε παιδιά από πέντε ετών και πάνω. Αυτό σύμφωνα με την κυβέρνηση θα φέρει σημαντική αύξηση εσόδων.

Μέχρι σήμερα το τέλος ανάπτυξης αεροδρομίων προέβλεπε διαφορετική χρέωση ανάλογα με τον τελικό προορισμό και ήταν 12 ευρώ για επιβάτες που ταξίδευαν σε αεροδρόμια εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και Ελβετικής Συνομοσπονδίας, ενώ έφτανε μέχρι τα 22 ευρώ για επιβάτες με τελικό προορισμό εκτός των χωρών αυτών.

Όπως αναφέρεται στην τροπολογία «το τέλος θα πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως τελικού προορισμού των αναχωρούντων επιβατών, για λόγους ίσης μεταχείρισης του επιβατικού κοινού που εκκινεί από διαφορετικούς αερολιμένες, για τη δημιουργία υγιών συνθηκών ανταγωνισμού μεταξύ αερολιμένων και για πρακτικούς λόγους ομοιόμορφης εφαρμογής».

Η τροπολογία προβλέπει οτι απαλλάσσονται της καταβολής τέλους οι επιβάτες υδατοδρομίων, διαμετακόμισης (ίδιος αριθμός πτήσης αφιχθέντος και αναχωρούντος αεροσκάφους), οι transfer επιβάτες που συνεχίζουν το ταξίδι τους με την ίδια ή διαφορετική αεροπορική εταιρεία εντός 24 ωρών, οι επιβάτες κρατικών πτήσεων που μεταφέρουν προσωπικότητες, οι επιβάτες που φτάνουν στα αεροδρόμια λόγω έκτακτων αναγκών (καιρικών συνθηκών, βλάβης κ.α) και οι επιβάτες που επιβιβάζονται σε πτήσεις επίσημων αθλητικών γεγονότων.
Τα εισπραττόμενα ποσά από το τέλος στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος  κατατίθενται στο λογαριασμό του “Ταμείου Ανάπτυξης Αερολιμένων Σπάτων” και διατίθενται κατά 75% σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σύμβαση κύρωσης του νόμου για το νέο αεροδρόμιο Ν.2338/1995. Το υπόλοιπο 25% πηγαίνει υπέρ της ΥΠΑ.
Τα τέλη από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα μεταβιβαστούν στην Fraport κατατίθενται στους 14 ειδικούς λογαριασμούς με τίτλο “Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυχγρονισμού Αερολιμένα” που τηρούνται στην Τράπεζα της Ελλάδος και διατίθενται κατά 100% στους παραχωρησιούχους .
Στα υπόλοιπα αεροδρόμια το 50% κατατίθενται σε λογαριασμό που φορά τον κάθε αερολιμένα ξεχωριστά και διατίθενται για κάλυψη λειτουργικού και επενδυτικού κόστους ενω το άλλο 50% εισπράττεται υπέρ της ΥΠΑ.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *