Thomas Cook

Στα 9 δισ. £ τα χρέη της Thomas Cook σε πελάτες, εργαζόμενους και πιστωτές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στα 9 δισ. £ ανέρχονται τα χρέη της Thomas Cook, που πτώχευσε σε πελάτες, εργαζόμενους και πιστωτές, σύμφωνα με την έκθεση του εκκαθαριστή.

Οι υποχρεώσεις αυτές περιλαμβάνουν 585 εκατ. λίρες σε πελάτες και 45 εκατ. λίρες σε εργαζομένους, ενώ οι απαιτήσεις της βρετανικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί πλήρως και δεν περιλαμβάνονται στο ποσό αυτό.

Το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού ποσού, ύψους 5,7 δισ. λιρών, αφορά σε χρέη προς άλλες εταιρείες του ομίλου, ενώ 1,7 δισ. λίρες, είναι οφειλές σε τράπεζες και άλλους πιστωτές.

Οι εμπορικοί πιστωτές έχουν απαιτήσεις 885 εκατ. λιρών.

Η έκθεση προς τους πιστωτές σημειώνει ότι ανακτήθηκε μόλις ένα ποσό μεταξύ 176 και 244 εκατ. λιρών από την πώληση περιουσιακών στοιχείων του ομίλου, που αφορούν στα καταστήματα λιανικής πώλησης της Thomas Cook, στα slots των αεροδρομίων,στα brands του ομίλου και τις κοινές επιχειρήσεις, καθώς και τα ποσά που εισπράχθηκαν από τα υποκαταστήματα ταξιδιωτικών πρακτορείων.

Οι εκκαθαριστές συνεχίζουν να διαπραγματεύονται την πώληση περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων αεροσκαφών και μηχανολογικού εξοπλισμού.

”Η κατάσταση σχετικά με τις ενδοεταιρικές συναλλαγές, τα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις του ομίλου δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί πλήρως”, δήλωσε ο ανώτερος εκκαθαριστής που έχει διοριστεί από το βρετανικό κράτος, David Chapman.

Η συγκεκριμένη έκθεση αφορά μόνο σε 26 εταιρείες της Thomas, οι οποίες είχαν τεθεί σε εκκαθάριση στις 23 Σεπτεμβρίου. Άλλες 27 περίπου εταιρείες του ομίλου στο Ην. Βασίλειο μπήκαν σε εκκαθάριση στις 8 Νοεμβρίου και γι’ αυτές θα υπάρξει ξεχωριστή αναφορά, “εν ευθέτω χρόνω”, όπως αναφέρεται χαραλτηριστικά.

Στην έκθεση αναφέρονται και οι παράγοντες που οδήγησαν στην κατάρρευση του ταξιδιωτικού κολοσσού, ο οποίος εξυπηρετούσε 22 εκατ. πελάτες σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη βόρεια Ευρώπη, έως τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με αυτή, η πτώχευση οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων, όπως, η μείωση της ζήτησης σε όλες τις γεωγραφικές εμπορικές ζώνες λόγω της αλλαγής στις συνήθειες των διακοπών των πελατών, η αβεβαιότητα των πελατών λόγω Brexit, που αρχικά αναμενόταν στις 29 Μαρτίου 2019, γεγονός που οδήγησε τους Βρετανούς πελάτες να καθυστερήσουν τις κρατήσεις τους, η καλοκαιρία στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2018, που οδήγησε πολλούς Άγγλους να κάνουν τις διακοπές τους εντός της χώρας
και η αύξηση του ανταγωνισμού από ΟΤΑ’s, οι οποίοι είχαν δομές χαμηλότερου κόστους, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά καταστήματα λιανικής πώλησης της Thomas Cook.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *