airport
Το αεροδρόμιο “Διαγόρας” της Ρόδου | ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Και στα αεροπορικά εισιτήρια το Μεταφορικό Ισοδύναμο|Συμμετέχουν AEGEAN, OLYMPIC, SKY

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Στα βασικά σημεία της πλήρους λειτουργίας του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, για την μετακίνηση των πολιτών και την επιδότηση των επιχειρήσεων, καθώς και την επέκτασή του στις εμπορικές κινήσεις της Κρήτης και στα ταξίδια με αεροπλάνο, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην αίθουσα του ΕΒΕΑ.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός ανέλυσε ιδιαίτερα και τον αντίκτυπο του μέτρου στη μείωση των τιμών των καυσίμων στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά της χώρας.

Από την πλευρά τους η AEGEAN και η Olympic Air ανακοίνωσαν ότι συμμετέχουν στο “Μεταφορικό Ισοδύναμο”, δίνοντας πλέον με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα στους νησιώτες της χώρας μας, να επωφεληθούν από το μέτρο και για τις αεροπορικές τους μετακινήσεις.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο (Μ.Ι.), είναι το μέτρο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με το οποίο επιδιώκεται η εξίσωση του κόστους μετακίνησης με μέσα μαζικής μεταφοράς από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί ή από νησί σε νησί, με το κόστος που θα ίσχυε στην ηπειρωτική Ελλάδα για την ίδια απόσταση.

Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου αφορά σε πτήσεις εντός Ελλάδας, από και προς το νησί που διαμένει κάθε νησιώτης. Εφαρμόζεται και αφορά στους μόνιμους κάτοικους, σύμφωνα με το Μητρώο της ΑΑΔΕ, όλων των νησιών της επικράτειας πλην Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας.

Για την χρήση του προγράμματος, οι νησιώτες/δικαιούχοι θα πρέπει να εγγραφούν στο πληροφοριακό σύστημα του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, προκειμένου να αποκτήσουν το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (Μ.Α.Ν.).

Ακολούθως, κατά τη διαδικασία ηλεκτρονικής έκδοσης του εισιτηρίου τους στην ιστοσελίδα μας, αρκεί να συμπληρώσουν το Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (Μ.Α.Ν.), στο βήμα υποβολής των στοιχείων τους, όπως φαίνεται παρακάτω:

aegeanΑπό την πλευρά της η Sky Express συμμετέχοντας στο “Μεταφορικό Ισοδύναμο”, ενημερώνει τους επιβάτες της για όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες μέσω του website της, πατώντας ΕΔΩ.

Ειδικότερα για τις αεροπορικές εταιρίες, ο τρόπος εγγραφής των πολιτών παραμένει ίδιος (στο https://metaforikoisodynamo.gr), χρειάζεται δήλωση Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη κατά την κράτηση και επιλογή μεταξύ ακτοπλοϊκού/αεροπορικού απ’ τις διαθέσιμες διαδρομές, ενώ η επιδότηση θα είναι ίση με το ακτοπλοϊκό ταξίδι.

Πιο συγκεκριμένα, από 20 Μαΐου 2019, δικαιούχοι του Α.ΝΗ.ΚΟ για τις αεροπορικές μετακινήσεις τους είναι οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις όλων των νησιών της επικράτειας, εξαιρουμένων της Κρήτης, Εύβοιας και Λευκάδας.

Το Α.ΝΗ.ΚΟ. καταβάλλεται με τη μορφή χρηματικής ενίσχυσης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα και είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο.

Η συνέντευξη

Στη Συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκαν και τοποθετήθηκαν: ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων ΕΣΠΑ, Παναγιώτης Κορκολής, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας και Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Κασσάρας, ο Γενικός Διευθυντής της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Παύλος Μιχαλακέλης, ο Πρόεδρος Εργαζομένων της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Κώστας Κελαϊδίτης, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, ο Πρόεδρος του Εθνικού Δικτύου Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ), Παναγιώτης Τσανάκας, ο Γενικός Διευθυντής του Ενδιάμεσου Φορέα Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανταγωνιστικότητας και Επιχειρηματικότητας (ΕΦΕΠΑΕ), Αλέκος Μακρής και η Επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Μαρία Λεκάκου.

O κ. Σαντορινιός τόνισε μεταξύ άλλων: «Η νησιωτική πολιτική είναι μια αναγκαία πολιτική κοινωνικής και οικονομικής συνοχής. Κανένας πολίτης στη χώρα μας δεν πρέπει να θεωρεί τον εαυτό του ως πολίτη δεύτερης κατηγορίας. Η νησιωτική πολιτική δεν είναι ένα μόνο μέτρο, αλλά αφορά ένα πλέγμα δράσεων, πρωτοβουλιών και θεσμικών παρεμβάσεων. Η Νησιωτικότητα ορίζεται από τη γεωγραφική απομόνωση που συνεπάγεται αυξημένα κόστη μεταφοράς επιβατών, εμπορευμάτων και στρατηγικών φορτίων. Το ΜΙ ήρθε ως μια θεσμική παρέμβαση και ένα επιστέγασμα μιας σειράς δράσεων για τα νησιά μας που στόχο είχαν την βελτίωση των δομών Υγείας, Παιδείας, των υποδομών και της ακτοπλοΐας. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση των νησιωτών στην πρόσβασή τους στην ηπειρωτική χώρα, αλλά ταυτόχρονα, και στα γύρω νησιά, εξαλείφεται το ανταγωνιστικό μειονέκτημα των νησιωτικών επιχειρήσεων και τους δίνει αναπτυξιακές δυνατότητες για να μπορέσουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, δίνει προοπτικές στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, ενώ κάνει τα προϊόντα των νησιών πιο ελκυστικά και πιο ανταγωνιστικά. Το μέτρο έχει ήδη αγκαλιαστεί από τους Νησιώτες και στόχος μας είναι συνεχώς να το εξελίσσουμε έτσι ώστε να ανταπεξέλθει στις πραγματικές τους ανάγκες. Προφανώς και δεν είναι αντιστάθμισμα στους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ. Είναι ένα δίκαιο μέτρο που διεκδικήθηκε από τους νησιώτες και τους αυτοδιοικητικούς των νησιών για πάρα πολλά χρόνια και λοιδορήθηκε όσο κανένα άλλο από προηγούμενες Κυβερνήσεις. Όλοι έταζαν, κανένας δεν έκανε τίποτε».

Παραδείγματα επιστροφής μεταφορικού κόστους

Σύρος- Πειραιά: κόστος 33 ευρώ, επιστρέφονται 19,31 ευρώ. Επιστροφή περίπου 58%. Για ταξίδι με κλίνη, από το κόστος τω 49,5 ευρώ, επιστρέφονται 35,81, περίπου το 72% και για ταξίδι με ταχύπλοο από το κόστος των 47,7 ευρώ επιστρέφονται τα 34 ευρώ, περίπου 71%.

Κάρπαθος – Πειραιάς: Από το κόστος των 63,5 ευρώ, επιστρέφονται 24,66, περίπου το 39%. Για ταξίδι με κλίνη, από το κόστος των 78 ευρώ, επιστρέφονται τα 19,16, περίπου το 50%.

Λέσβος – Ρόδος με ενδιάμεσο σταθμό στη Σάμο: εδώ να επισημάνουμε ότι θεωρείται ως επιλέξιμο το ταξίδι και αν υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός εντός 24 ωρών. Από το συνολικό κόστος των 91 ευρώ, επιστρέφονται 46,67, περίπου το 51%.

Παξοί – Ηγουμενίτσα: κόστος των 11 ευρώ, επιστρέφονται τα 7,21, περίπου το 25%.

Αλόννησος – Βόλος: κόστος των 30 ευρώ επιστρέφονται 19,53, περίπου το 65%.

Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη: κόστος των 15,9 ευρώ, επιστρέφονται 10,67, περίπου το 67%.

ΜΙ για τις νησιωτικές επιχειρήσεις

«Επιλέξιμες είναι οι πολύ μικρές, μικρές, μικρομεσαίες και μεσαίες επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών μέχρι 40 εκ. ευρώ. Όσο κι αν έχω ψάξει, η αλήθεια είναι ότι δεν έχω βρει σε κανένα νησί τέτοια επιχείρηση που να υπερβαίνει τα 40 εκατομμύρια, άρα ουσιαστικά δεν υπάρχει κάποιος αποκλεισμός. Το μέτρο αφορά όλες τις επιχειρήσεις των νησιών που ασχολούνται με την παραγωγή, το εμπόριο, τη βιομηχανία, την εστίαση, τον τουρισμό αλλά και την ανακύκλωση».

«Υπολογίζεται ότι οι νησιωτικές επιχειρήσεις, που συμμετέχουν στο μέτρο, δαπανούν περίπου 6 εκ. ευρώ για μεταφορά προϊόντων από και προς τα νησιά. Με το ΜΙ το ποσοστό επιστροφής για το σύνολο των μεταφορικών εξόδων των επιχειρήσεων κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 44%, γεγονός που δίνει πραγματική ανάσα στις επιχειρήσεις. Και αυτή η επιδότηση είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη».

Χαρακτηριστικά παραδείγματα:

· Επιχείρηση στη Χίο με παραστατικά δαπανών συνολικής επιλέξιμης αξίας 1.313 ευρώ, έλαβε αντιστάθμιση 1.200 ευρώ. Ποσοστό επιστροφής, 91,5.

· Επιχείρηση στη Λέσβο, με παραστατικά δαπανών επιλέξιμης αξίας 2.400, έλαβε αντιστάθμισμα 2.185, ποσοστό 91%.

· Επιχείρηση στη Λήμνο με παραστατικά δαπανών επιλέξιμης αξίας 1.788 ευρώ, έλαβε αντιστάθμιση 1.096 ευρώ, ποσοστό 60%.

· Επιχείρηση στο Καστελόριζο, με παραστατικά δαπανών για επαγγελματικά της οχήματα, συνολικού ύψους 1.364,5, έλαβε αντιστάθμιση 656 ευρώ, ποσοστό 48%.

· Επιχείρηση στη Σαμοθράκη με παραστατικά δαπανών για επαγγελματικά οχήματα συνολικού ύψους 7.248 ευρώ, έλαβε ως αντιστάθμισμα 5.632 ευρώ, ποσοστό 78%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *