Συνεχίζεται με αμείωτη συνέπεια η διοικητική αποψίλωση της Κέρκυρας κι έτσι η αποδόμηση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Τελευταίο κρούσμα η καθιέρωση νέου οργανογράμματος των Υπηρεσιών του ΕΟΤ, σύμφωνα με το οποίο συγκροτείται Υπηρεσία Ηπείρου και Ιονίων Νήσων με έδρα τα Γιάννενα.
Το Προεδρικό Διάταγμα πήρε ΦΕΚ, την περασμένη Πέμπτη (2/8).
Σύμφωνα με το νέο οργανόγραμμα:
Συστήνονται οι ακόλουθες Υπηρεσίες Εσωτερικού που λειτουργούν σε επίπεδο Τμήματος της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Εσωτερικού και Εξωτερικού του Ε.Ο.Τ.
Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης με έδρα την Κομοτηνή, στην οποία υπάγεται το Γραφείο Πληροφοριών Ορμένιου.
Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Ηπείρου και Ιονίων Νήσων, με έδρα τα Γιάννενα, στην οποία υπάγεται το Γραφείο Πληροφοριών Άρτας.
Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Στερεάς Ελλάδας, με έδρα τη Λαμία.
Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Πελοποννήσου, με έδρα την Τρίπολη, στην οποία υπάγεται το Γραφείο Πληροφοριών Κυλλήνης.
Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Νοτίου Αιγαίου, με έδρα τη Ρόδο.
Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, στην οποία υπάγονται τα Γραφεία Συνοριακού Σταθμού Προμαχώνα και Συνοριακού Σταθμού Δοϊράνης
Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Θεσσαλίας, με έδρα το Βόλο.
Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Μυτιλήνη. θ. Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εσωτερικού Κρήτης, με έδρα το Ηράκλειο.
Αντιδρά ο Θ. Γαλιατσάτος
Την αντίδρασή του στην ενσωμάτωση των Περιφερειών Ηπείρου και Ιονίων Νήσων για τη νέα εσωτερική υπηρεσία που διοργανώνει ο ΕΟΤ με έδρα τα Γιάννενα εκφράζει ο Περιφερειάρχης Θεόδωρος Γαλιατσάτος.
Όπως επεξηγεί ο κ. Γαλιατσάτος «οι υπηρεσίες που ασχολούνται με τον Τουρισμό διαρθρώνονται σε δύο επίπεδα. Το ένα είναι απευθείας οι υπαγόμενες υπηρεσίες στο Υπουργείο Τουρισμού, όπως είναι η Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού που υπάρχει και εδρεύει στην Κέρκυρα και δε μεταφέρεται, παραμένει ως έχει και έχει την ευθύνη της Κέρκυρας και της Λευκάδας και τον αντίστοιχο γραφείο το οποίο εδρεύει στο Αργοστόλι Κεφαλονιάς και υπάγεται στην Περιφερειακή Υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού που είναι στην Πάτρα. Για αυτό το θέμα υφίσταται ένα ζήτημα ότι τελικά και το Υπουργείο Τουρισμού και τα υπόλοιπα Υπουργεία, θα πρέπει να διοργανώνουν τις υπηρεσίες τους με βάση τον κεντρικό σχεδιασμό οργάνωσης του κράτους που είναι σήμερα οι 13 Περιφέρειες της χώρας. Έτσι για το συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να δουν μελλοντικά τον τρόπο οργάνωσή τους σε επίπεδο Περιφέρειας Ιονίων Νήσων».
Όσον αφορά στο νέο οργανόγραμμα των υπηρεσιών του ΕΟΤ, στο οποίο προβλέπεται η ίδρυση υπηρεσιών ΕΟΤ εσωτερικού, ιδρύονται εννέα υπηρεσίες , μία εκ των οποίων είναι η Ηπείρου και Ιονίων νήσων με έδρα τα Γιάννενα και το οποίο αυτή τη στιγμή ενσωματώνει ένα γραφείο πληροφοριών που υπάρχει στην Άρτα.
«Αυτή είναι και η μοναδική δομή που υπάρχει αυτή τη στιγμή. Δηλαδή στην πραγματικότητα αν θέλουμε να το δούμε ως αντικειμενικό γεγονός δε φεύγει κάτι από την Κέρκυρα γιατί δεν υπήρχε» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γαλιατσάτος και επισημαίνει «το πρόβλημα είναι ότι δημιουργείται μία νέα δομή, μελλοντικά, που θα είναι η υπηρεσία ΕΟΤ εσωτερικού Ηπείρου και Ιονίων Νήσων , που αντί να έχει έδρα την Κέρκυρα, έχει έδρα τα Γιάννενα. Εμείς δε θα συστήσουμε στον ΕΟΤ τον τρόπο λειτουργίας του, αν δηλαδή θέλει να κάνει μία υπηρεσία εσωτερικού που να περιλαμβάνει δύο Περιφέρειες, παρά το γεγονός ότι κατά την άποψη μας αυτό είναι ανορθολογικό και αντιπαραγωγικό. Αν αποφασίζει όμως ,όπως κάνει τώρα για δικούς του λόγους , να κάνει μία ενιαία δομή για τα Ιόνια και την Ήπειρο , αυτό που θα έπρεπε πρωταρχικά να πράξει, είναι να ορίσει ως έδρα την Κέρκυρα. Το γιατί το καταλαβαίνει και ένα παιδί του νηπιαγωγείου . Γιατί δε μπορεί μία Περιφέρεια της χώρας που κινείται στο πλαίσιο της τουριστικής οικονομίας, με ρυθμούς που ξεπερνούν κατά πολύ την εδαφική της έκταση και τον πληθυσμό της σε σχέση με το παραγόμενο προϊόν , να μην είναι αυτή που έχει το πλεονέκτημα της έδρας. Αν δει κανείς τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών που δημιουργούνται, όπως η δημιουργία στρατηγικής για την προβολή της κάθε περιοχής, η συλλογή και μετάδοση πληροφοριών στον ΕΟΤ και η συνεργασία με τις Περιφέρειες και με το σύνολο των φορέων που ασχολείται με την τουριστική οικονομία, καταλαβαίνει.
Όταν οι δύο περιφέρειες κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες στο πλαίσιο της τουριστικής οικονομίας δε μπορεί να εξαναγκάζεις την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να συνδιαλέγεται και να υπακούει σε ρυθμούς που είναι τελείως διαφορετικοί από τους δικούς μας.
Πολύ απλά προκύπτει πως αυτό που θα πρέπει να κάνει ο ΕΟΤ και η κυβέρνηση σε αυτό το θέμα είναι να αναθεωρήσει την τακτική της και είτε να κάνει υπηρεσίες εσωτερικού του ΕΟΤ ανά Περιφέρεια, η αν επιμένει στο ανακοινωθέν σχέδιο να ορίσει έδρα την Κέρκυρα.
Αυτό που θα απαιτήσουμε από την κυβέρνηση και από τον ΕΟΤ, με επιστολή που θα αποσταλεί τις επόμενες ημέρες και θα ενσωματώνει όλα αυτά τα επιχειρήματα και φυσικά θα θέσει και το γενικότερο ζήτημα που θέσαμε και στο Αναπτυξιακό Συνέδριο, είναι ότι δε μπορεί να συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε τις υπηρεσίες και τις κρατικές δομές μακριά από το μοντέλο των 13 Περιφερειών της χώρας, γιατί αυτό είναι εξαιρετικά αντιπαραγωγικό και δε βοηθά σε τίποτα, προσθέτει γραφειοκρατία και επίσης προσθέτει και προβλήματα διαχείρησης των στρατηγικών και των πολιτικών κάθε Περιφέρειας .
Σε αυτό το Προεδρικό Διάταγμα εκτός από τη δική μας Περιφέρεια εμπλέκονται και άλλες Περιφέρειες και αυτό μας δίνει την αφορμή να θέσουμε το ζήτημα στην προσεχή συνεδρίαση της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας» καταλήγει ο Περιφερειάρχης.
Το σχόλιο της αντιπολίτευσης
Ως μια ακόμη δυσάρεστη εξέλιξη για την Κέρκυρα χαρακτήρισε ο πρώην Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων και επικεφαλής της παράταξης Νέα Ιόνιος Πολιτεία Σπύρος Σπύρου την απόφαση της μονομερούς αλλαγής του κανονισμού τιμολογίων του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας και τις αυξήσεις που αυτή επιφέρει στα ναύλα από Ηγουμενίτσα προς Κέρκυρα.
Ο κ. Σπύρου αναφερόμενος στο θέμα δήλωσε τα εξής: «Πάνω που πλησιάζαμε να χαμογελάσουμε μετά τις τόσες εξαγγελίες για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, η απόφαση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας δεν μας άφησε κανένα περιθώριο για ψευδαισθήσεις. Στο παρελθόν μελετήσαμε το ζήτημα του μεταφορικού ισοδύναμου και γνωρίζαμε ότι στην πράξη δεν αποτελεί μια απλή διαδικασία.
Η εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου, μετά μάλιστα από τόσες εξαγγελίες, υποθέσαμε ότι θα πρέπει να είναι σε ισχυρή βάση, να παρέχονται οι απαραίτητοι πόροι και να είναι καλά μελετημένο. Και εκεί θα πρέπει να εδράζεται. Ήρθαν όμως να το κάνουν πράξη με μνημειώδη προχειρότητα, σαν ένα ακόμη προεκλογικό πυροτέχνημα.
Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για την απόφαση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας και διερωτάται κανείς ποιες να είναι οι προθέσεις και του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Σε κάθε περίπτωση αυτή η μονομερής ενέργεια εις βάρος της Κέρκυρας και της οικονομίας της, θα πρέπει να μην μείνει αναπάντητη. Άραγε, αναρωτήθηκε κανείς για τις επιπτώσεις στην οικονομία του νησιού της Κέρκυρας; Ή δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτή η απόφαση θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στο επιβατικό κοινό, άνιση μεταχείριση του νησιού μας έναντι άλλων περιοχών και ενδεχομένως περαιτέρω κοινωνική αναστάτωση;
Θεωρώ ότι έστω και τώρα, επιβάλλεται τόσο η Περιφέρεια, όσο και ο Δήμος Κέρκυρας και φυσικά οι κοινοβουλευτικοί μας εκπρόσωποι να αφυπνιστούν και να δουν το θέμα με την σοβαρότητα που του αρμόζει και φυσικά να αντιδράσουν αναλόγως».
Με πληροφορίες από www.enimerosi.com