©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στα ύψη ο πληθωρισμός | Στο 8,9% τον Μάρτιο 2022 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ | 1,1% αύξηση σε ξενοδοχεία και εστιατόρια τον Μάρτιο

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ

Πολύ σοβαρό προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα, που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο οποίος τον Μάρτιο έφτασε στο 8,9%.

Το επίπεδο αυτό αποτελεί ρεκόρ 27 ετών, απέχοντας μάλιστα ελάχιστα από το ρεκόρ του 1994 που ήταν 10,7%.

Τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή ξεπερνούν τις εκτιμήσεις της Eurostat (8%), αλλά και το μέσο όρο στην Ευρωζώνη (7,5%), επιβεβαιώνοντας τα άσχημα σενάρια για αύξηση κοντά στο 9%. Η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και από τον προηγούμενο μήνα, όπου ο δείκτης τιμών έφτασε στο 7,2%, από 6,2% τον Ιανουάριο και 5,1% το Δεκέμβριο του 2021.

Στα αξιοπρόσεκτα, πέραν των μεγάλων αυξήσεων στο κόστος ζωής (Ενέργεια, τρόφιμα, κ.λπ.), διαπιστώνεται και αύξηση τιμών σε ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Πιο αναλυτικά, από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Μαρτίου 2022 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2021 προέκυψε αύξηση 8,9% έναντι μείωσης 1,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2022, παρουσίασε αύξηση 2,7% έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021, παρουσίασε αύξηση 3,5% έναντι μείωσης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2019 – Μαρτίου 2020.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,7% τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2022, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, τυριά, ελαιόλαδο, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: νωπά ψάρια, νωπά λαχανικά.
• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 21,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
• 4,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο.
• 0,8% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
• 5,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 0,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε κινηματογράφους-θέατρα.
• 1,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 8,9% τον μήνα Μάρτιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 8,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτεςγλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 6,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 29,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 3,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 15,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 0,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 2,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 0,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.
2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:
• 2,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ΣΥΡΙΖΑ

axtsioglouΣε κοινή δήλωση της Έφης Αχτσιόγλου, τομεάρχη Οικονομικών και του Αλέξη Χαρίτση, τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του  ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, αναφέρονται τα εξής: “Η ακρίβεια σαρώνει ενώ ο κ. Μητσοτάκης περιφρουρεί την αισχροκέρδεια.

Η οικονομική ασφυξία των εργαζομένων, των νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων επιτείνεται με δραματικό τρόπο, όπως επιβεβαιώνει το νέο άλμα του πληθωρισμού στο 8,9% τον Μάρτιο, το υψηλότερο ποσοστό από το 1995. Μάλιστα, η μηνιαία αύξηση του πληθωρισμού έφτασε στο εφιαλτικό 2,7%.

Η ακρίβεια σαρώνει την ελληνική κοινωνία ενώ η κυβέρνηση καλύπτει και επιδοτεί την αισχροκέρδεια, αφήνοντας χωρίς ουσιαστική προστασία τους πολίτες.

Ήδη έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για πλαφόν στις τιμές ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, για φορολόγηση των υπερκερδών των παραγωγών ενέργειας, για μείωση των ΕΦΚ στα καύσιμα και του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ.

Όμως ο κ. Μητσοτάκης ούτε θέλει ούτε μπορεί να προστατεύσει τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών. Επιμένει να περιφρουρεί τα κέρδη και τα προνόμια των λίγων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *