Photo by Magic K on Pexels

“Πετάνε” οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων | Έως 200 € η αύξηση στη Lufthansa | Τι κάνουν άλλες αεροπορικές

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μετά από δύο χρόνια καταστροφής του κλάδου των ταξιδιών και του τουρισμού, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, τα ταξίδια επιστρέφουν. Όχι μόνο τα ταξίδια αναψυχής, που έχουν κάνει ολικό come back, αλλά και τα προσοδοφόρα επαγγελματικά ταξίδια παίρνουν επιτέλους μια “γεύση” επιστροφής. Η επιστροφή, όμως, των ταξιδιών, κατά τη διάρκεια του προσεχούς “sold-out καλοκαιριού”, συνεπάγεται υψηλές τιμές αεροπορικών εισιτηρίων.

Οι ταξιδιώτες είναι τόσο πρόθυμοι να ξεφύγουν από την καθημερινότητα τους και να επιστρέψουν στα πολυπόθυτα ταξίδια αναψυχής, που αγοράζουν πτήσεις ακόμη και σε πολύ υψηλές τιμές.

Οι αεροπορικές εταιρίες δεν βλέπουν σημαντικά οφέλη σε αυτά τα υψηλά κόστη, γεγονός ευχάριστο καθώς προσπαθούν να στηρίξουν τους ισολογισμούς τους και να μειώσουν το χρέος τους μετά από δύο δύσκολα χρόνια. Όμως, μαζί με την αυξημένη ζήτηση έρχεται και η ανάγκη προσαρμογής των προσδοκιών κατά την κατάρτιση των ταξιδιωτικών σχεδίων, καθώς οι τιμές των πτήσεων αναμένεται να παραμείνουν υψηλές για το προσεχές μέλλον.

Photo by Jason Toevs on Pexels

Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξάνονται. Ωστόσο, οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμη αποθαρρυνθεί, σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου της Delta Air Lines τον περασμένο μήνα, ο πρόεδρος της εταιρία, Glen Hauenstein, αναγνώρισε τους υψηλότερους ναύλους, σημειώνοντας ότι η αεροπορική εταιρία δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με την πώλησή τους.

Αλλά δεν είναι η δραστική αλλαγή στις τιμές που η αεροπορική εταιρεία θεωρεί πιο δύσκολο να προσαρμοστεί- είναι η ανάγκη να προσθέσει αρκετή χωρητικότητα για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση.

Ο Hauenstein, πρόσθεσε ότι η εταιρεία πιστεύει πως οι πελάτες της είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών, σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της.

Την άποψη αυτή επανέλαβαν και τα στελέχη της American Airlines και της United Airlines.

Η Lufthansa αυξάνει τις τιμές έως και 200 ευρώ

Από την άλλη, οι επιβάτες της Lufthansa θα πρέπει επίσης να βάλουν βαθιά… το χέρι στην τσέπη τους τους επόμενους μήνες. Όπως επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της Lufthansa, Jörg Waber, μιλώντας στο Redaktions Netzwerk Deutschland (RND), η γερμανική αεροπορική εταιρία αυξάνει τις τιμές για πτήσεις μετ’ επιστροφής προς τη Νότια Αμερική, την Αυστραλία, την Ασία, την Αφρική, τον Καναδά και το Μεξικό, καθώς και προς τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή.

Στο μέλλον, οι πελάτες της Lufthansa θα πρέπει να πληρώνουν 30 ευρώ περισσότερα για πτήσεις στην Οικονομική Θέση, 50 ευρώ περισσότερα στην Premium Economy Class, 100 ευρώ περισσότερα στην Business Class και έως και 200 ευρώ περισσότερα στην Πρώτη Θέση. Οι αυξήσεις τιμών ισχύουν επίσης για τις θυγατρικές εταιρίες της Lufthansa: Eurowings Discover, Swiss Air και Austrian Airlines.

Πριν από το ξέσπασμα του πολέμου, το πρόγραμμα πτήσεων της Lufthansa περιελάμβανε 47 εβδομαδιαίες συνδέσεις με την Ουκρανία και 38 συνδέσεις με τη Ρωσία. Όπως και οι περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, η Lufthansa αναγκάστηκε να διακόψει τις πτήσεις αυτές μετά την έναρξη ισχύος του κλεισίματος του εναέριου χώρου, στα τέλη Φεβρουαρίου. Παρόλο που το προγραμματισμένο μερίδιο χωρητικότητας για τη Ρωσία και την Ουκρανία για το καλοκαίρι του 2022 ήταν λιγότερο από 2%, σύμφωνα με τον Waber, η κατάργηση και αυτών των πτήσεων δεν θα πλήξει πολύ σκληρά την αεροπορική εταιρία, αλλά θα επηρεάσει τον υπολογισμό των τιμών των εισιτηρίων.

Στον δρόμο της Lufthansa κι άλλες αεροπορικές εταιρίες

Όπως η Lufthansa, έτσι και η Emirates, η αεροπορική εταιρία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων με έδρα το Ντουμπάι, αυξάνει επίσης τις τιμές των εισιτηρίων. “Η Emirates, όπως και άλλες αεροπορικές εταιρίες, επηρεάζεται από την τρέχουσα αύξηση των τιμών των καυσίμων. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός αυτό, αυξήσαμε συγκρατημένα τους ναύλους εντός του δικτύου δρομολογίων μας”, δήλωσε στο RND εκπρόσωπος της Emirates.

Από την πλευρά της η γαλλική αεροπορική εταιρία Air France και η ολλανδική αεροπορική εταιρία KLM Royal Dutch Airlines αυξάνουν επίσης τους ναύλους. Ο Fahmi Mahjoub, επικεφαλής του ομίλου Air France-KLM, δήλωσε σε συνέντευξή του στο BBC ότι οι υψηλότεροι ναύλοι είναι προς το παρόν “αναπόφευκτοι”.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας NL Times, η αύξηση των τιμών στην KLM εξαρτάται από τον προορισμό και την κατηγορία του ταξιδιού. Για παράδειγμα, η τιμή μιας πτήσης μετ’ επιστροφής μεταξύ Άμστερνταμ και Νέας Υόρκης θα αυξηθεί κατά 30 ευρώ για ένα εισιτήριο οικονομικής θέσης και κατά 100 ευρώ για ένα εισιτήριο business class. Η αύξηση της τιμής ισχύει μόνο για νέες κρατήσεις.

Στο ίδιο μήκος κύματος, το αφεντικό της οικονομικής αεροπορικής εταιρίας Ryanair, Michael O’Leary, αναμένει επίσης ότι οι πτήσεις θα είναι και πάλι πιο ακριβές αυτό το καλοκαίρι από ό,τι πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορωνοϊού. “Νομίζω ότι οι τιμές θα είναι οι ίδιες ή υψηλότερες από ό,τι πριν από το Covid”, δήλωσε πρόσφατα, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών, στις Βρυξέλλες.

Το αφεντικό της Condor, Ralf Teckentrup, έχει, ήδη, προετοιμάσει τους επιβάτες για την αύξηση των τιμών. “Οι πτήσεις θα γίνουν σίγουρα πιο ακριβές”, δήλωσε ο διευθυντής της αεροπορικής εταιρίας σε συνέντευξή του στη Frankfurter Allgemeine Zeitung, στα μέσα Απριλίου. Ανέφερε ως λόγους τις αυξημένες τιμές των καυσίμων και το επιπλέον κόστος από το πακέτο της Ε.Ε. “Fit for 55″, για τους κλιματικούς στόχους.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέσα στα επόμενα πέντε ή έξι χρόνια, οι καλοκαιρινές διακοπές θα παραμείνουν προσιτές για μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Ενώ, μετά από αυτή την περίοδο, θα γίνουν πολύ πιο ακριβές”.

Από την πλευρά της η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία της Ιαπωνίας, η Japan Airlines (JAL), μετακυλύει επίσης τις αυξημένες τιμές των καυσίμων στους πελάτες της. “Η JAL επιβάλλει επίναυλο καυσίμων και επίναυλο ασφάλισης σε όλα τα διεθνή εισιτήρια επιβατών”, γράφει η αεροπορική εταιρία στην ιστοσελίδα της. Η επιβάρυνση καυσίμων επανεξετάζεται και αναθεωρείται κάθε δύο μήνες, με τις προσαυξήσεις να αποτελούν απάντηση στις πρωτοφανείς αυξήσεις των λειτουργικών δαπανών.

Για τις πτήσεις μεταξύ Ευρώπης και Ιαπωνίας, για παράδειγμα, η αεροπορική εταιρία χρεώνει επί του παρόντος προσαύξηση 164 δολαρίων ΗΠΑ (περίπου 150 ευρώ). Όσοι πετούν από την Ιαπωνία προς την Κορέα πρέπει να πληρώσουν μόνο 9 δολάρια ΗΠΑ (περίπου 8 ευρώ) επιπλέον.

Tagged

1 σχόλιο στο ““Πετάνε” οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων | Έως 200 € η αύξηση στη Lufthansa | Τι κάνουν άλλες αεροπορικές

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *