Η χρηματοδότηση των startups ήταν αργή φέτος, αλλά ανέκαμψε ελαφρώς τις τελευταίες εβδομάδες με τρεις σημαντικές αυξήσεις στην κατηγορία B2B για ξενοδοχεία και ενοικιάσεις διακοπών.
Σύμφωνα με το skift, η εταιρεία τεχνολογίας ξενοδοχείων Canary Technologies μόλις συγκέντρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια, ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια του έτους για μια εταιρεία λογισμικού ταξιδιών. Οι Holidu και Wander, που προσφέρουν τεχνολογία διαχείρισης λειτουργιών για ενοικιάσεις διακοπών, συγκέντρωσαν περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια η καθεμία. Η Kolet, μια εφαρμογή eSIM που συγκέντρωσε 10 εκατομμύρια δολάρια, προωθεί επίσης την προσφορά B2B για ταξιδιωτικές εταιρείες. Πρόκειται πιθανώς για έναν πιο σημαντικό παράγοντα εσόδων σε σύγκριση με τις ατομικές πωλήσεις σε καταναλωτές.
Επτά νεοσύστατες εταιρείες στον τομέα των ταξιδιών ανακοίνωσαν αύξηση κεφαλαίου συνολικού ύψους άνω των 560 εκατομμυρίων δολαρίων τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες.
SkyNRG: 346,8 εκατομμύρια δολάρια
Η SkyNRG, η οποία παράγει και διανέμει ανανεώσιμα καύσιμα για αεροσκάφη, συγκέντρωσε 346,8 εκατομμύρια δολάρια (300 εκατομμύρια ευρώ). Η εταιρεία διαχείρισης συνταξιοδοτικών κεφαλαίων APG δεσμεύτηκε να επενδύσει 285,7 εκατομμύρια δολάρια (250 εκατομμύρια ευρώ) στον γύρο χρηματοδότησης εκ μέρους της ABP, ενός συνταξιοδοτικού ταμείου των Κάτω Χωρών. Τα υπόλοιπα 57,1 εκατομμύρια δολάρια (50 εκατομμύρια ευρώ) προέρχονται από την Macquarie Asset Management, η οποία ηγήθηκε του γύρου χρηματοδότησης της SkyNRG ύψους 191 εκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Η SkyNRG, με έδρα το Άμστερνταμ, δηλώνει ότι προμηθεύεται τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF). Η εταιρεία παράγει SAF στα εργοστάσιά της και στη συνέχεια τα διανέμει σε αεροπορικές εταιρείες-πελάτες. Η SkyNRG δηλώνει ότι έχει προμηθεύσει SAF σε περισσότερες από 50 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.
Canary Technologies: 80 εκατομμύρια δολάρια
Η Canary Technologies, μια πλατφόρμα διαχείρισης πελατών ξενοδοχείων, συγκέντρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση σειράς D. Η Brighton Park Capital ηγήθηκε του γύρου, με την υποστήριξη των Insight Partners, F-Prime Capital, Thayer Ventures, Y-Combinator και Commerce Ventures. Η Canary δήλωσε ότι ο τελευταίος γύρος ανεβάζει την αξία της σε περίπου 600 εκατομμύρια δολάρια. Η εταιρεία συγκέντρωσε 50 εκατομμύρια δολάρια τον Ιούνιο του 2024.
Η πλατφόρμα της Canary, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, περιλαμβάνει προϊόντα για check-in και check-out μέσω κινητού, upselling, αποστολή μηνυμάτων στους επισκέπτες και ψηφιακά φιλοδωρήματα.
Πέρυσι, η Canary πρόσθεσε ένα γενετικό chatbot AI για την αποστολή μηνυμάτων στους επισκέπτες, το οποίο έχει ως στόχο να απαντά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με το κατάλυμα και να πουλάει πρόσθετες υπηρεσίες, όπως late check-out, χωρίς να ενοχλεί το προσωπικό της ρεσεψιόν. Έκτοτε, η εταιρεία έχει κυκλοφορήσει ένα προϊόν AI voicebot για τη διαχείριση των τηλεφωνικών κλήσεων των επισκεπτών, καθώς και ένα AI chatbot για ιστοσελίδες ξενοδοχείων, με σκοπό την προώθηση των απευθείας κρατήσεων.
Η εταιρεία δήλωσε ότι η τεχνολογία της υποστηρίζει περισσότερα από 20.000 ξενοδοχεία για πελάτες όπως Best Western, Aimbridge Hospitality, Marriott, Wyndham, TUI Hotels & Resorts και άλλους.
Holidu: 52,8 εκατομμύρια δολάρια
Η Holidu, μια πλατφόρμα διαχείρισης ενοικιάσεων διακοπών, συγκέντρωσε 52,8 εκατομμύρια δολάρια (46 εκατομμύρια ευρώ). Η Key1 Capital ηγήθηκε του γύρου, με την υποστήριξη των Vintage Investment Partners, Prime Ventures, 83North και άλλων.
Η τεχνολογία της γερμανικής Holidu απευθύνεται κυρίως σε ιδιοκτήτες που διαθέτουν ένα ακίνητο. Η Holidu διαχειρίζεται σήμερα σχεδόν 50.000 ακίνητα, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 70% των εσόδων της εταιρείας. Η εταιρεία δήλωσε ότι ο αριθμός των ακινήτων έχει τριπλασιαστεί και τα έσοδα από αυτή τη δραστηριότητα έχουν αυξηθεί 3,5 φορές, από τότε που συγκέντρωσε 102 εκατομμύρια δολάρια σε χρέος και μετοχικό κεφάλαιο το 2022.
Η Holidu είναι επίσης ιδιοκτήτρια της Bookiply, η οποία βοηθά τους ιδιοκτήτες να αυξήσουν τις κρατήσεις. Η χρηματοδότηση θα διατεθεί για την επιτάχυνση της ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης, την επέκταση της δραστηριότητας διαχείρισης ακινήτων και την είσοδο σε νέες γεωγραφικές αγορές. Η εταιρεία δήλωσε ότι το πρώτο chatbot τεχνητής νοημοσύνης για επισκέπτες «μείωσε τα απλά αιτήματα υποστήριξης κατά 70% και τα σύνθετα κατά 30%».
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι εξαγόρασε την Cybevasion, την εταιρεία που διαχειρίζεται τους γαλλικούς ιστότοπους κρατήσεων διακοπών gites.fr και chambres-hotes.fr. Τα περισσότερα από 35.000 ακίνητα που διαχειρίζεται η Cybevasion έχουν πλέον πρόσβαση στην τεχνολογία της Holidu. Οι υπάλληλοι της Cybevasion θα ενταχθούν στην οργάνωση της Holidu. Ο Jean-Louis Desouche, ιδρυτής της Cybevasion, θα παραμείνει στη θέση του για να ηγηθεί της επιχείρησης.
Wander: 50 εκατομμύρια δολάρια
Η Wander, μια πλατφόρμα διαχείρισης ακινήτων για πολυτελείς βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, συγκέντρωσε 50 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση σειράς Β.
Η QED και η Fifth Wall ηγήθηκαν του γύρου, με την υποστήριξη των Redpoint, Uncork, Starwood, Authentic, Breyer, Alumni, Hakluyt, Activant, Soma και άλλων. Η εταιρεία συγκέντρωσε τελευταία 20 εκατομμύρια δολάρια σε γύρο χρηματοδότησης σειράς Α το 2022.
Η Wander, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, αναφέρει ότι το λειτουργικό της σύστημα με τεχνητή νοημοσύνη διαχειρίζεται μια ποικιλία εργασιών για τη λογιστική των βραχυπρόθεσμων ενοικιάσεων και τις ανάγκες των επισκεπτών. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία καταχωρίσεων, τον συντονισμό της συντήρησης, την επικοινωνία με τους επισκέπτες, το check-in και πολλά άλλα. «Η Wander είναι σε καλό δρόμο για να αυτοματοποιήσει το 95% των λειτουργικών εργασιών εντός των επόμενων 18 μηνών», ανέφερε η εταιρεία. Η Wander διαθέτει επίσης μια πλατφόρμα κρατήσεων για ταξιδιώτες.
Η Wander δήλωσε ότι περισσότερες από 1.000 κατοικίες χρησιμοποιούν την υπηρεσία. Από το δεύτερο τρίμηνο του 2025, η εταιρεία έχει καταγράψει περισσότερες από 35.000 κρατήσεις διανυκτερεύσεων και ποσοστό επαναληπτικών κρατήσεων 27%.
Qashio: 19,8 εκατομμύρια δολάρια
Η Qashio, μια πλατφόρμα διαχείρισης εξόδων, συγκέντρωσε 19,8 εκατομμύρια δολάρια σε μετοχικό κεφάλαιο και χρέος.
Η Rocketship VC ηγήθηκε του γύρου, με τη συμμετοχή της MoreThan Capital, περιφερειακών τραπεζών και οικογενειακών γραφείων. Η Qashio, με έδρα το Ντουμπάι, αναφέρει ότι τα ακριβά προϊόντα και υπηρεσίες διαχείρισης περιλαμβάνουν εταιρικές κάρτες, εξατομικευμένες εγκρίσεις βάσει των πολιτικών των πελατών, αποζημίωση, αντιστοίχιση αποδείξεων με τεχνητή νοημοσύνη, αναλυτικά στοιχεία και άλλα.
Η εταιρεία προσφέρει επίσης ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, που επιτρέπει στους χρήστες να κερδίζουν αεροπορικά μίλια και πόντους ξενοδοχείων. Στους συνεργάτες του προγράμματος επιβράβευσης περιλαμβάνονται οι Emirates, Air France, KLM, Avios (British Airways, Iberia, Finnair), Jumeirah One, Accor και IHG Hotels & Resorts. Η εταιρεία δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2025 πραγματοποίησε κέρδη 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 800% σε ετήσια βάση για τρία συνεχόμενα έτη, σύμφωνα με την εταιρεία. Η χρηματοδότηση θα διατεθεί για επέκταση στη Σαουδική Αραβία.
Kolet: 10 εκατομμύρια δολάρια
Η Kolet, μια εφαρμογή eSIM, συγκέντρωσε 10 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση σειράς Α.
Η Daphni ηγήθηκε του γύρου, με την υποστήριξη του πρώην CEO της Expedia, Peter Kern, και του Jon Gieselman, chief growth officer της Comcast και πρώην στελέχους της Apple και της Expedia. Ο γύρος περιλαμβάνει 1 εκατομμύριο ευρώ σε μη διαλυτική χρηματοδότηση από την επενδυτική τράπεζα Bpifrance. Ο Kern και ο Gieselman εντάσσονται στο διοικητικό συμβούλιο, μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Certares, Philippe Chérèque. Η εταιρεία συγκέντρωσε πέρυσι 5 εκατομμύρια ευρώ σε αρχική χρηματοδότηση. Eκτός από το καταναλωτικό προϊόν, η Kolet με έδρα το Παρίσι παρέχει την εφαρμογή eSIM ως προϊόν που μπορούν να προσφέρουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες στους πελάτες τους. Στους πελάτες της περιλαμβάνονται οι Air France-KLM, Evaneos, Kiwi.com, Exoticca και Wego.
Η εταιρεία δήλωσε ότι έχει αποκτήσει περισσότερους από 300.000 χρήστες από την έναρξη της λειτουργίας της πριν από ένα χρόνο και ότι είναι σε καλό δρόμο για να φτάσει το 1 εκατομμύριο χρήστες μέχρι το τέλος του έτους. Η χρηματοδότηση θα διατεθεί για την ενίσχυση της εφαρμογής για κινητά, την απλοποίηση της εμπειρίας εγκατάστασης και την πρόσληψη προσωπικού.