ΣΤΑΘΗΣ ΚΡΕΣΤΑΙΝΙΤΗΣ: Τουριστική χρονιά γεµάτη προκλήσεις|Νέα μονάδα adults only, με σουίτες

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ανήκει στη µικρή, κλειστή κι επίλεκτη οµάδα των «σοφών» του ελληνικού Τουρισµού, αλλά και σε ένα ακόµη ξεχωριστό club, αυτό στο οποίο εντάσσονται όλοι όσοι συνεισφέρουν µε τη δραστηριοποίηση και την προσφοράς τους στο µεγάλο κεφάλαιο για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισµό, που λέγεται Ρόδος.

Ο λόγος για τον κ. Στάθη Κρεσταινίτη, έναν από τους πλέον επιτυχηµένους επιχειρηµατίες στον τουριστικό στίβο της χώρας µας, µε ξεχωριστή συµβολή στον ροδιακό τουρισµό.

O διευθύνων σύµβουλος των Kresten Palace & Kresten Royal Villas & Spa, µιλώντας στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», σχολιάζει τα αποτελέσµατα της φετινής τουριστικής σεζόν, τονίζοντας πως ήταν µια σεζόν προκλήσεων, µε πολλές µεταβλητές, που επηρέασαν αρνητικά τη ζήτηση και συνολικά τις επιδόσεις του ροδιακού Τουρισµού.

Και προαναγγέλλει την έναρξη των εργασιών ανέγερσης της νέας ξενοδοχειακής µονάδας του οµίλου, δυναµικότητας 110 σουιτών, µε πισίνες, adults only.xrhma

Η συνέντευξη

Συνέντευξη στον Κων/νο Στ. Δεριζιώτη

Η συνέντευξη έχει ως εξής:

Πορευόμενοι προς την περίοδο αιχμής της φετινής τουριστικής σεζόν, πως διαμορφώνεται η τουριστική κίνηση στο νησί της Ρόδου, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο και εσόδων;

H φετινή, τουριστική περίοδος στη Ρόδο διαµορφώνεται περίπου στα περσινά επίπεδα, παρουσιάζοντας οριακή µείωση στις αφίξεις κι ακόµη µεγαλύτερη µείωση στα έσοδα, ενδεικτικό των προκλήσεων που αντιµετωπίσαµε φέτος.

Πως εξελίσσονται οι κρατήσεις και οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία σας και σε ποια επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθούν το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου;

Καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού παρατηρούνται καθηµερινά δραµατικές αλλαγές στη ροή των κρατήσεων. Μέσα σε αυτό το συνεχώς µεταβαλλόµενο περιβάλλον, οι διανυκτερεύσεις στα KRESTEN Hotels σηµειώνουν µια σχετική αύξηση της τάξης του 5%, έως και σήµερα. Ο Σεπτέµβριος, ήδη, σηµειώνει πληρότητες άνω του 95%, ενώ ο Οκτώβριος προβλέπεται να κινηθεί στα περσινά επίπεδα.

krestenΠοιο, κατά τη γνώμη σας, είναι το χαρακτηριστικό της φετινής τουριστικής σεζόν στο νησί και ποιες είναι οι επιπτώσεις στην πορεία του ροδιακού τουρισμού από το δυναμικό comeback της Τουρκίας, αλλά και προορισμών της Βόρειας Αφρικής, σε συνδυασμό με την υστέρηση που παρατηρήθηκε, μέχρι και τις αρχές Ιουλίου, από τις τουριστικές αγορές της Γερμανίας και της Αγγλίας;

Το 2019, είναι κατά την άποψή µου µια χρονιά γεµάτη προκλήσεις και πολλές µεταβλητές, που επηρεάζουν συνεχώς τη ζήτηση του ροδιακού τουριστικού προϊόντος.

Η επιστροφή της Τουρκίας, η ανάκαµψη όλων των προορισµών της Μεσογείου, ο κατά περιόδους «καλοκαιρινός καιρός της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης», αλλά και η καθήλωση των Boeing 737 max, είναι µόνο µερικές από τις µεταβλητές, που επηρέασαν αρνητικά τις επιδόσεις µας.

Μεγάλη αλλαγή υπήρξε και στο προφίλ των κρατήσεων. Από τη µία η µείωση στις προκρατήσεις, (λόγω και των οικογενειών που προτίµησαν φέτος περισσότερο τους ανταγωνιστές µας) και από την άλλη, η στόχευση στις κρατήσεις της τελευταίας στιγµής, µε, φυσικά, µια πίεση στις τιµές, για να κρατηθούν τα επίπεδα των πτήσεων και να γεµίσουν τα όποια κενά δωµάτια.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις από την υπερφορολόγηση του τουριστικού ξενοδοχειακού κλάδου και τη «γιγάντωση» του φαινομένου Airbnb, τόσο στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όσο και σε αυτό καθ’ αυτό το ροδιακό τουριστικό προϊόν; Πως βιώνετε ως ξενοδόχος αυτή τη νέα πραγματικότητα και τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει;

Η µικρή µείωση που γενικά παρατηρείται φέτος στις πληρότητες, ακολουθείται από µια ακόµη µεγαλύτερη µείωση στα έσοδα. Επιπλέον, η επί χρόνια υπερφορολόγηση του κλάδου, αλλά και το φαινόµενο Airbnb, έχουν περιορίσει κατά πολύ τα όποια οικονοµικά περιθώρια, που ακόµη υπάρχουν στις τουριστικές, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
krestenΗ υπερφορολόγηση, από τη µία καταφέρνει πλήγµα στην ανταγωνιστικότητα, καθιστώντας το τουριστικό µας προϊόν κατά πολύ ακριβότερο, σε σύγκριση µε το τουριστικό προϊόν των βασικών ανταγωνιστών µας και από την άλλη περιορίζει σηµαντικά τα περιθώρια που υπάρχουν για τις απαραίτητες αναβαθµίσεις και νέες επενδύσεις.

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την επόμενη χρονιά και σε τι επίπεδα διαμορφώνονται οι τιμές των συμβολαίων για το 2020 που υπογράφονται με τους tour operators;

Η επόµενη τουριστική σεζόν θα κινηθεί στα φετινά πλαίσια. Η περίοδος της υπογραφής των συµβολαίων για το 2019, η οποία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, χαρακτηρίστηκε από τις µεγάλες πιέσεις από πλευράς των πρακτορείων, για «πάγωµα» των τιµών, λόγω του γενικού κλίµατος.

Κατά την άποψή µου, οι όποιες αυξήσεις των τιµών των συµβολαίων κυµαίνονται, κατά µέσο όρο, µεταξύ του 2%-3%.

Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες επενδυτικές σας κινήσεις και ποια τα επόμενα επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδιά σας;

Αν και στην εταιρία µας τηρούµε την πολιτική της συνεχούς αναβάθµισης του εξοπλισµού και των εγκαταστάσεων, σε ετήσια βάση, αυτή τη στιγµή είµαστε στην ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης της µερικής ανακαίνισης του Kresten Palace Hotel & Wellness, το οποίο από το 2020 θα παρέχει µια πλήρως ανακαινισµένη πτέρυγα µε «swim-up» δωµάτια, καθώς και ένα ανακαινισµένο συνεδριακό κέντρο. Επίσης, αναµένουµε το τελικό επενδυτικό πλαίσιο µε τις νέες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και είµαστε έτοιµοι για την έναρξη των εργασιών ανέγερσης της νέας ξενοδοχειακής µας µονάδας µε 110 σουίτες µε πισίνες, που θα αφορά κυρίως τουρισµό πολυτελείας, «µόνο για ενήλικες».

Μία νέα κυβέρνηση προέκυψε από τις πρόσφατες εκλογές της 7ης Ιουλίου, με τον Ροδίτη, μάλιστα, βουλευτή Δωδεκανήσου, Μάνο Κόνσολα, να αναλαμβάνει χρέη υφυπουργού στο υπουργείο Τουρισμού. Τι περιμένετε από αυτή τη νέα κυβέρνηση προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω ο ελληνικός Τουρισμός, αλλά και σε τοπικό επίπεδο ποιες είναι οι προτάσεις σας για την ενίσχυση του ροδιακού Τουρισμού;

Από τη νέα κυβέρνηση περιµένουµε πολλά και σε σύντοµο χρονικό διάστηµα. Ιδιαίτερα µε τη στρατηγική στελέχωση του υπουργείου Τουρισµού, µε τον κ. Μάνο Κόνσολα, έναν άνθρωπο µε πολυετή και βαθιά εµπειρία στα µείζονα τουριστικά θέµατα που απασχολούν τον τόπο µας, αναµένουµε να δηµιουργηθούν όλες αυτές οι συνθήκες, που θα επιτρέψουν στον ελληνικό Τουρισµό να γίνει η βαριά Βιοµηχανία της χώρας µας.

krestenΑναφορικά µε τη Ρόδο µας, πρέπει άµεσα να δηµιουργήσουµε – εφαρµόσουµε όλο αυτό το πλαίσιο, που γνωρίζουµε ενδελεχώς και πολλάκις έχουµε αναλύσει στις ετήσιες συναντήσεις µας και να τη µετατρέψουµε σε µια πραγµατική ναυαρχίδα του ελληνικού Τουρισµού.

Με δεδομένο ότι η «αχίλλειος πτέρνα» του ελληνικού τουρισμού είναι η ακτοπλοΐα, ποιες είναι οι προτάσεις σας πάνω σ’ αυτό το θέμα;

Η ακτοπλοΐα µας είναι ένα βασικό κοµµάτι του ελληνικού Τουρισµού και συνάµα ο αδύναµος κρίκος του. Κάθε νησί είναι και ένας ξεχωριστός προορισµός και όλα µαζί συνθέτουν το µεγαλύτερο µέρος του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Άρα, θέµατα όπως η άµεση και σύντοµη πρόσβαση παντού, ευέλικτες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για όλους (ΑΜΕΑ, κ.λπ.), σκάφη που να ενσωµατώνουν τις τρέχουσες τουλάχιστον τεχνολογίες (Wi-Fi, κ.λπ.), υγιές και ανταγωνιστικό νοµικό και λειτουργικό πλαίσιο δραστηριοποίησης των επιχειρήσεων της ακτοπλοΐας, αλλά και πλήρως εξοπλισµένοι και προσβάσιµοι λιµένες, είναι κάποια από τα βασικά στοιχεία που χρήζουν εξέτασης από τους ανάλογους φορείς και τη νέα κυβέρνηση.

Τέλος, εύχοµαι σε όλους, Υγεία και να εξακολουθήσουν να προσφέρουν στον τουρισµό µας, που είναι η βαριά βιοµηχανία του τόπου µας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *