diagoras

Στις 15 Μαρτίου -εκτός απροόπτου- αναλαμβάνει η Fraport τα αεροδρόμια

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στις 15 Μαρτίου αναλαμβάνει η Fraport τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς εξασφαλίστηκε, όπως φαίνεται η τραπεζική χρηματοδότηση που αναζητούσε, για μέρος του συνολικού τιμήματος των 1,23 δισ. ευρώ που πρέπει να καταβάλλει.

Όπως γράφει το newmoney.gr, η Alpha Bank είναι διοργανωτής της χρηματοδότησης (συνολικού ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ) αλλά και ο μεγαλύτερος χρηματοδότης του project για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που περνούν στον έλεγχο της Fraport και του Ομίλου Κοπελούζου για τα επόμενα 40 χρόνια (με option για άλλα 10).

Η Alpha Bank είναι και η μόνη από την Ελλάδα, ενώ τα υπόλοιπα μέλη της χρηματοδοτικής κοινοπραξίας προέρχονται από τον χώρο των διεθνών οργανισμών. Το IFC, ο επενδυτικός βραχίονας της World Bank, η EBRD – η Τράπεζα για την Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη που άλλοτε είχε αποκλειστικό χώρο δράσης την ΝΑ Ευρώπη και τις αναδυόμενες αγορές της αλλά και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ). Η χρηματοδότηση του όλου project που υπερβαίνει τα 1,6 δισ. ευρώ – και αφορά τόσο το τίμημα της εξαγοράς όσο και τις επενδύσεις των πρώτων χρόνων – και θα καλυφθεί σχεδόν κατά 50 % από τους Fraport – Όμιλος Κοπελούζου και 50% από το χρηματοδοτικό σχήμα.

Πιο συγκεκριμένα, η Alpha Bank θα διαθέσει για την χρηματοδότηση του εφάπαξ τιμήματος εξαγοράς περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα συμβάλλει με 300 εκατομμύρια ευρώ στην χρηματοδότηση των επενδύσεων των πρώτων χρόνων (το σύνολο της χρηματοδότησης του επενδυτικού προγράμματος θα απαιτήσει 400 εκατομμύρια ευρώ και ένα μικρό αλλά σημαντικό μέρος του θα προέλθει από τα έσοδα των αεροδρομίων).

Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (σε δύο ομάδες από αεροδρόμια – με την πρώτη ομάδα να περιλαμβάνει τα αεροδρόμια της Ηπειρωτικής Ελλάδας, των Ιονίων και των Χανίων Κρήτης, ενώ η δεύτερη περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Αιγαίου) θα έχουν μια κοινή διαχείριση κάτω από την ομπρέλα της Fraport Greece – μέτοχοι της οποίας είναι ως γνωστόν ο γερμανικός διαχειριστής αεροδρομίων Fraport ΑG και ο ελληνικός Όμιλος Κοπελούζου, δύο εταιρείες με μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία, σε παγκόσμιο επίπεδο, στη διαχείριση αεροδρομίων.

Τα 14 αεροδρόμια (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου) για να τεθούν υπό τον έλεγχο της Fraport, μοναδική εκκρεμμότητα ήταν η οριστική υπογραφή της τελικής σύμβασης και της καταβολής του τιμήματος, κάτι που αναμένεται να γίνει, εκτός απροόπτου, μεταξύ 13 και 15 Μαρτίου μετά από συμφωνία των στελεχών της εταιρείας και της ελληνικής κυβέρνησης, όπως γράφει η ΗΜΕΡΗΣΙΑ .

Μάλιστα οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα εμπόδιο για τη μεταβίβαση των αεροδρομίων, ενώ όσον αφορά το κόστος των υγειονομικών υπηρεσιών που πρέπει να λειτουργούν στα αεροδρόμια είναι ξεκάθαρο με βάση την σύμβαση ότι αποτελεί υποχρέωση της ελληνικής πλευράς, ενώ η πυρόσβεση και η ασφάλεια έχουν αναληφθεί από τους νέους ιδιοκτήτες.

Η Fraport Greece θα ξεκινήσει άμεσα τις παρεμβάσεις στους ελληνικούς αερολιμένες με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι πρώτες εργασίες θα αφορούν την καθαριότητα, τις τουαλέτες και τον φωτισμό και θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2017, οπότε και θα ξεκινήσει η υλοποίηση των εκτεταμένων έργων που θα αφορούν την κατασκευή νέων αεροσταθμών ή τη βελτίωση και την επέκταση των ήδη υπαρχόντων, ώστε να είναι λειτουργικά για τους επιβάτες. Η δεύτερη αυτή φάση θα ολοκληρωθεί το 2020, ενώ το σύνολο των παραπάνω έργων θα ξεπεράσει σε κόστος τα 400 εκατ. ευρώ. Οι μεγαλύτερες παρεμβάσεις αναμένονται στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» που υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει περίπου 95 εκατ. ευρώ.

Νέες προσλήψεις

Η Fraport Grecce έχει προχωρήσει σε προσλήψεις 400 ατόμων που ήδη έχουν συμπληρώσει 15.000 ανθρωποώρες εκπαίδευσης, ενώ μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να γίνουν άλλες 150 – 160 προσλήψεις, που θα απασχοληθούν στα ελληνικά αεροδρόμια.

Παράλληλα τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που θα διαχειρίζεται η εταιρεία θα εφαρμόσουν νέο σύστημα ελέγχου διαχείρισης κεντρικών σταθμών, με στόχο να αλλάξουν τα επίπεδα συνδεσιμότητας.

Η Fraport – Slentel ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, καταβάλλοντας προσφορά 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, ενώ σύμφωνα με την πρώτη συμφωνία που έχει υπογράψει με το ΕΔ θα έπρεπε να αναλάβει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στις 31 Ιανουαρίου 2017.

ΠΗΓΗ: Με πληροφορίες από ΗΜΕΡΗΣΙΑ και newmoney.gr

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *