Στο +2,4% το RevPAR τον Μάρτιο στην Ευρώπη, στο +1,9% στο τρίμηνο

ΔΙΕΘΝΗ ΜΟΝΕΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Σε αναπτυξιακή «διάθεση» συνεχίζει να βρίσκεται η ξενοδοχειακή βιομηχανία στην Ευρώπη, με τον Μάρτιο να ολοκληρώνεται με θετικό πρόσημο και στους τρεις δείκτες μέτρησης – απόδοσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη βάση παρακολούθησης δεδομένων HotelCompset της MKG Hospitality, οριακή αύξηση 0,9% παρουσίασε ο δείκτης της πληρότητας, η οποία  διαμορφώθηκε στο 66,3%. Λίγο μεγαλύτερη σε ποσοστό 1,3% κυμάνθηκε η αύξηση στον δείκτη της μέσης ημερήσιας τιμής, ενώ τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) εμφάνισαν αύξηση 2,4%.

1Από την αρχή του έτους, η τάση παραμένει θετική για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία, με το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2016 οι δείκτες της πληρότητας και της μέσης ημερήσιας τιμής να σημειώνουν οριακή αύξηση κατά 0,6%, κατά 0,9%, ενώ η αύξηση στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο διαμορφώθηκε στο 1,9%.

Βελτιωμένα αποτελέσματα παρατηρήθηκαν στις περισσότερες κατηγορίες ξενοδοχείων, αν και τα πιο φθηνά ξενοδοχεία παρουσίασαν τα καλύτερα αποτελέσματα (3,5% RevPAR), ακολουθούμενα από τα μεσαίας κατηγορίας (2,9%) και τα οικονομικά (2,7%). Τη μικρότερη4 αύξηση (2%) παρουσίασαν τα πολυτελή ξενοδοχεία.

Παρά την ευρεία ανάπτυξη παρατηρούνται διαφορές στις αποδόσεις κάθε χώρας. Παράγοντες όπως η διακινούμενη κρίση, η οποία επηρεάζει την πορεία του τουρισμού και το κλίμα τρομοκρατίας που υπάρχει μετά τις επιθέσεις στις Βρυξέλλες, τον Μάρτιο, είχαν αντίκτυπο στην απόδοση της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, σε αρκετούς βασικο5ύς προορισμούς σε όλη την ήπειρο. Για παράδειγμα, με τη χώρα να βρίσκεται στο στόχαστρο της τρομοκρατίας, ο δείκτης RevPAR στο Βέλγιο μειώθηκε κατά 13,3%, κυρίως λόγω της μείωσης κατά 9,2% του δείκτη της πληρότητας.

Άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως το Λονδίνο και το Βερολίνο, επηρεάστηκαν επίσης από τις τρομοκρατικές επιθέσεις, που δημιουργούν αμφιβολίες για την ευρωπαϊκή ασφάλεια στα μάτια των ξένων ταξιδιωτών.

Στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο ο δείκτης RevPAR κατέγραψε πτώση 1% και 0,9%, αντίστοιχα6, ενώ η Γαλλία ανέκτησε ένα κομμάτι της ανάπτυξης (2,1%), κυρίως χάρη στη βελτίωση της ξενοδοχειακής αγοράς στις επαρχίες, αφού το Παρίσι προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τις συνέπειες των επιθέσεων του Νοεμβρίου.

Ωστόσο, εξαιρετικά θετικό για την ευρωπαϊκή φιλοξενία, είναι το γεγονός ότι πολλές αγορές δημοσίευσαν θετική ανάπτυξη με την άφιξη της άνοιξης. Στην Τσεχική Δημοκρατία ο δείκτης RevPAR κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 24,4%, αποτέλεσμα της διοργάνωσης μιας σειράς διεθνών εκθέσεων στην Πράγα. Η Ολλανδία ήταν επίσης μεταξύ των πρωτοπόρων στην ευρωπαϊκή, ξενοδοχειακή βιομηχανία, με τον δείκτη  RevPAR να καταγράφει, επίσης, σημαντική αύξηση 20%, με τα ξενοδοχεία να επωφελούνται από την οργάνωση του Παγκόσμιου Κυπέλλου Παγοδρομιών Ταχύτητας και εξαμηνιαίων γεγονότων, όπως το Fespa Digital Αmsterdam. Η Ουγγαρία σημείωσε επίσης θετικά αποτελέσματα, με αύξηση 12,3% στο RevPAR, λόγω της αύξηση του ποσοστού της πληρότητας κατά 3,2% και της μέσης ημερήσιας τιμής κατά 6,7%.

Τέλος, η απόδοση σε όλη τη Νότια Ευρώπη συνέχισε να βελτιώνεται, προσφέροντας αξιόλογα αποτελέσματα τον φετινό Μάρτιο, σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2015, που ήταν ένας, επίσης, εξαιρετικός μήνας για την ξενοδοχειακή βιομηχανία στην περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, το RevPAR στην Πορτογαλία αυξήθηκε κατά 18,6% και στην Ισπανία κατά 13,7%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *