Στο… κόκκινο οι κρατήσεις στη γερμανική αγορά για το καλοκαίρι

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ

Καταστροφικός ήταν ο Ιανουάριος, ο καλύτερος μήνας για κρατήσεις διακοπών στη γερμανική αγορά, για τις κρατήσεις του καλοκαιριού, οι οποίες κατέγραψαν μείωση 12%, ωστόσο, οι ειδικοί εξακολουθούν να είναι αισιόδοξοι ότι η καλοκαιρινή περίοδος μπορεί να σωθεί.

Σύμφωνα με μηνιαία έρευνα της GfK, η οποία βασίζεται σε  αντιπροσωπευτική έρευνα σε 340.000 κρατήσεις που γίνονται μέσω 1.200 ταξιδιωτικών γραφείων, αυτή η μείωση αντιστοιχεί σε € 260 εκατομμύρια λιγότερα έσοδα για τους τουριστικούς πράκτορες και τα ταξιδιωτικά γραφεία από ότι τον Ιανουάριο του 2015.

Η νέα αυτή μείωση, η οποία έρχεται σε συνέχεια μιας πτώσης 8% τον Δεκέμβριο, επιβεβαιώνει τις παρατηρήσεις των tour operators και των ταξιδιωτικών γραφείων, τις τελευταίες εβδομάδες, για πτώση της ζήτησης μετά από τις τρομοκρατικές επιθέσεις σε μεγάλους ταξιδιωτικούς προορισμούς, οι οποίες έχουν εντείνει την ανασφάλεια των καταναλωτών.

Έτσι, οι πωλήσεις για το καλοκαίρι 2016 εμφανίζονται μειωμένες κατά 8,6% σε σχέση με το περασμένο έτος και όλοι οι μήνες παρουσιάζουν αρνητικές τάσεις. Ο Αύγουστος εμφανίζεται ως ο χειρότερος με μια πτώση 22% στις κρατήσεις σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα, αν και ο Ιούλιος παρουσιάζει μια μέτρια πτώση μόλις 1,1%.

Η ζήτηση για χειμερινές διακοπές ήταν επίσης αδύναμη τον περασμένο μήνα, καταγράφοντας παρόμοια πτώση 12% στις πωλήσεις από έτος σε έτος και μια μικρή αύξηση της τάξης του 1,7% για τη χειμερινή περίοδο 2015/16.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποια θετικά σημάδια ανάμεσα στα «απογοητευτικά» στοιχεία, σύμφωνα με τους ερευνητές της GfK. Για παράδειγμα, τον περασμένο μήνα, τα ταξιδιωτικά γραφεία έφθασαν το 40% των συνολικών εσόδων της θερινής περιόδου του προηγούμενου έτους, μόλις τρεις ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από το αντίστοιχο ποσοστό του Ιανουαρίου του 2015. Επιπλέον, οι σημερινοί όγκοι πωλήσεων της θερινής περιόδου εξακολουθούν να είναι υψηλότεροι από ότι ήταν την αντίστοιχη περίοδο πριν από δύο χρόνια.

«Ακόμα κι αν δεν υπάρχουν σημάδια μεταβολής της τάσης με βάση τα στοιχεία των εβδομαδιαίωνμ πωλήσεων του Ιανουαρίου, οι απώλειες μπορούν να αντισταθμιστούν ή τουλάχιστον να περιοριστούν», σημειώνουν οι ερευνητές της GfK. Προσθέτουν δε, ότι απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι Γερμανοί τουρίστες να εγκαταλείψουν την τρέχουσα επιφυλακτικότητα τους, προχωρώντας σε κρατήσεις.

Όπως ήταν αναμενόμενο, τα γερμανικά ταξιδιωτικά γραφεία παραμένουν επιφυλακτικά σχετικά με τις προοπτικές πωλήσεων για τους επόμενους μήνες. Το 40% αυτών εμφάνισαν χαμηλότερα έσοδα κατά τους τελευταίους 2-3 μήνες και μόνο το 27% εμφάνισαν αύξηση των πωλήσεων, σύμφωνα με τον τελευταίο, μηνιαίο «sales climate index» του FVW, που αποτυπώνει την τάση των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τον δείκτη αυτό, μόλις το ένα τρίτο περιέγραψε την τρέχουσα κατάσταση των πωλήσεων εξίσου καλή με πέρυσι, σχεδόν το ήμισυ ως ικανοποιητική και το υπόλοιπο ως κακή.

Ωστόσο, ένα αισιόδοξο 22% των τουριστικών γραφείων που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν βελτίωση των τις πωλήσεών τους κατά τους επόμενους μήνες, ενώ το 53% αναμένει σταθερή ζήτηση.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *