money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στον… αέρα 1 δισ. λίρες από ακυρωμένες διακοπές

ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Περισσότερα από 1 δισ. λίρες παρακρατούνται παράνομα, και σε αντιδιαστολή με τα όσα ο νόμος ορίζει, από τις ταξιδιωτικές εταιρίες, από ακυρωμένες διακοπές στο Ην. Βασίλειο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid εξαιτίας των περιορισμών που επιβλήθηκαν. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με νέα έρευνα του Which?, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα περισσοτέρων των 7.500 Βρετανών, που προχώρησαν σε ακύρωση των διακοπών τους, από την αρχή της πανδημίας.

Σχεδόν 9,5 εκατομμύρια άνθρωποι εκτιμάται ότι ακύρωσαν τις προγραμματισμένες διακοπές τους εξαιτίας του κορωνοϊού εφέτος. Ωστόσο, παρόλο που με βάση τον ισχύοντα νόμο τα χρήματα από ακύρωση διακοπών χωρίς ευθύνη του πελάτη πρέπει να επιστρέφονται εντός 14 ημερών, τουλάχιστον 1 δισεκατομμύριο λίρες δεν έχουν επιστραφεί ακόμη. Ορισμένοι, μάλιστα, tour operators και ταξιδιωτικοί πράκτορες παραβιάζουν τον νόμο για τις επιστροφές χρημάτων για περισσότερο από έξι μήνες. Ενώ και στους «τυχερούς» στους οποίους επιστράφηκαν εν τέλει τα χρήματά τους αυτό έγινε εβδομάδες ή και μήνες μετά την προθεσμία των 14 ημερών, που προβλέπει ο νόμος. Μάλιστα, περισσότεροι από τέσσερις στους 10 συμμετέχοντες στην έρευνα είπαν ότι περίμεναν ένα μήνα για την επιστροφή των χρημάτων τους.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, σχεδόν τέσσερις στους 10 (37%) συμμετέχοντες δήλωσαν ότι η εμπειρία της αξίωσης επιστροφής χρημάτων για ακυρωμένες διακοπές κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε αρνητικό αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη τους στον ταξιδιωτικό κλάδο.

Δύο στους πέντε δήλωσαν ότι η αναμονή και η όλη κατάσταση τους προκάλεσε άγχος και 3 στους 10 ότι είχε αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομική τους κατάσταση.

Οι εταιρίες διακοπών εξακολουθούν να παραβιάζουν τον νόμο

Σύμφωνα με τους κανονισμούς για τα οργανωμένα ταξίδια, εάν ένα πακέτο διακοπών ακυρωθεί χωρίς ευθύνη του πελάτη, ο πελάτης δικαιούται νόμιμα την πλήρη επιστροφή χρημάτων σε μετρητά, εντός 14 ημερών. Μάλιστα, αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο το παραδοσιακό πακέτο διακοπών.

Σύμφωνα με το Which? η Abta άσκησε πιέσεις στη βρετανική κυβέρνηση για αποδυνάμωση των δικαιωμάτων των καταναλωτών και πολλά από τα μέλη της παραπλάνησαν τους πελάτες τους σχετικά με τα δικαιώματά τους, πιέζοντάς τους να αποδεχθούν πιστωτικά κουπόνια αντί επιστροφής χρημάτων.

ksd διακοπές
adv

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *