Photo by Sabel Blanco on Pexels

STR: Η επιτυχημένη Πρωτομαγιά ενίσχυσε τις ξενοδοχειακές επιδόσεις της Κίνας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τους μακροχρόνιους περιορισμούς του Covid να αποτελούν παρελθόν, η βιομηχανία φιλοξενίας της Κίνας έχει ξεκινήσει ένα γρήγορο ταξίδι προς την κανονικότητα, το οποίο είναι αρκετά επιτυχημένο μέχρι στιγμής. Ενώ, όλος ο υπόλοιπος κόσμος περιμένει με αγωνία την αύξηση των διεθνών ταξιδιών των Κινέζων στο εξωτερικό.

Τα ταξίδια αναψυχής, αν και είναι διαδεδομένα τα Σαββατοκύριακα, συνήθως ξεχωρίζουν κατά τη διάρκεια μιας σειράς επιλεγμένων μεγαλύτερων αργιών, συμπεριλαμβανομένης της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς στο πρώτο τρίμηνο του έτους, της Πρωτομαγιάς στο δεύτερο τρίμηνο, των σχολικών αργιών στο τρίτο τρίμηνο και του Φεστιβάλ Φθινοπώρου και της Εθνικής Ημέρας στο τέταρτο τρίμηνο.

Το 2023, η αργία της Πρωτομαγιάς διήρκεσε μία ημέρα περισσότερο από το συνηθισμένο, με τα γραφεία να είναι κλειστά από τις 29 Απριλίου έως τις 3 Μαΐου, και οι ταξιδιώτες επωφελήθηκαν πλήρως από το μακρύ Σαββατοκύριακο. Έτσι, σύμφωνα με την STR, οι επιδόσεις της ηπειρωτικής Κίνας κορυφώθηκαν στις 30 Απριλίου, με τα ξενοδοχεία να αναφέρουν πληρότητα 90,9% και μέση ημερήσια τιμή (ADR) 865 γουάν.

Αφού κορυφώθηκε την τελευταία ημέρα του Απριλίου, η πληρότητα μειώθηκε σε 36,2% την Τετάρτη 3 Μαΐου, την τελευταία ημέρα της αργίας της Πρωτομαγιάς. Η ασθενέστερη πληρότητα κατά τη διάρκεια των καθημερινών προκλήθηκε από τα σχεδόν ανύπαρκτα επαγγελματικά ταξίδια. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η εταιρική ζήτηση είναι τόσο σημαντική για την ηπειρωτική Κίνα που ακόμη και τα ισχυρά ταξίδια αναψυχής δεν μπορούν να αντισταθμίσουν πλήρως την απώλεια.

Σε σύγκριση με τις διακοπές της Πρωτομαγιάς του 2019, οι οποίες διήρκεσαν από 1 έως 4 Μαΐου, η πληρότητα στην ηπειρωτική Κίνα είχε δείκτη 97%, ή περίπου 2,2 μονάδες κάτω από την προ-πανδημική Πρωτομαγιά. Τα ξενοδοχεία επιλεγμένων υπηρεσιών αποδείχθηκαν δημοφιλή στους ταξιδιώτες, με πληρότητα στα επίπεδα του 2019 ή πάνω από αυτά, ενώ τα οικονομικά ξενοδοχεία ανέφεραν την υψηλότερη ποσοστιαία πληρότητα σε απόλυτους αριθμούς στο 78,7%.

Ισχυρή η εγχώρια ζήτηση, υποτονική η εξερχόμενη

Οι επιδόσεις σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες και πιο δημοφιλείς αγορές της Κίνας δεν απογοήτευσαν ούτε την Πρωτομαγιά.

Τέσσερις αγορές, εκ των οποίων τρεις πόλεις, η Σανγκάη, η Σεντζέν, το Πεκίνο και η Τσενγκντού ανέφεραν πληρότητα για τις διακοπές του 2023 ίση ή μεγαλύτερη από την Πρωτομαγιά του 2019.

Αγορές όπως η Σιάν και η Τσενγκντού, με ισχυρότερη παρουσία στον τομέα της αναψυχής από ό,τι η πρωτεύουσα Πεκίνο ή ο οικονομικός κόμβος της Σαγκάης, μπόρεσαν να αυξήσουν τα ποσοστά τους κατά την περίοδο των διακοπών.

Ενώ η εγχώρια ζήτηση γνώρισε μεγάλη άνθηση, υπήρξε ένας περιορισμένος αριθμός ταξιδιωτών, οι οποίοι επέλεξαν να γιορτάσουν την  Πρωτομαγιά εκτός της ηπειρωτικής χώρας. Το κοντινό Μακάο και το Χονγκ Κονγκ επωφελήθηκαν περισσότερο, αλλά και άλλες χώρες πιθανότατα καλωσόρισαν το μερίδιό τους σε ταξιδιώτες από την Κίνα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Ημέρα της Εργασίας ή Διεθνής Ημέρα των Εργαζομένων γιορτάζεται την πρώτη Δευτέρα του Μαΐου σε πολλές χώρες παγκοσμίως, αν και τα περισσότερα έθνη γιορτάζουν μόνο μία ημέρα και όχι πέντε όπως η Κίνα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *