ksd photo
money tourism copyright photo

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ: Η TUI ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2018-2019|Ξενοδοχεία, Κρουαζιέρα και Δραστηριότητες η “αιχμή δόρατος”

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους 893 εκατομμυρίων ευρώ για το οικονομικό έτος 2019, που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, EBITA συμβατό με τις προσδοκίες, ικανοποιητικές λειτουργικές επιδόσεις, παρά την επίπτωση της καθήλωσης των αεροσκαφών Boeing 737 MAX και σημαντική ανάπτυξη των βασικών δραστηριοτήτων σε ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και δραστηριότητες, συνθέτουν την θετική εικόνα που ανακοίνωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου TUI, Fritz Joussen, του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού ομίλου παγκοσμίως.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι διαδιακασίες για την μετατροπή του ομίλου της TUI, σε ψηφιακό.

Πιο αναλυτικά τα κυριότερα οικονομικά μεγέθη του ομίλου, έχουν ως εξής:candia
 Ο κύκλος εργασιών του ομίλου αυξήθηκε κατά 2,71% στα 18,9 δισ. Ευρώ
 Μείωση της κερδοφορίας κατά 25,6%, στα 893 εκατομμύρια ευρώ (προηγούμενο έτος 1,183 δισ. Ευρώ) λόγω της καθήλωσης 737 MAX
 Εξαιρουμένου του αντίκτυπου της γείωσης 737 MAX, το EBITA της TUI ευθυγραμμίζεται με το επίπεδο ρεκόρ που είχε το 2018, στα 1,186 δισ. Ευρώ
 Τα τμήματα Hotels & Resorts, Cruises και Destination Experience προσφέρουν ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις και “υπόσχονται” περαιτέρω ανάπτυξη
 Οι παραδοσιακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες (Markets & Airlines) αντιμετωπίζουν συνεχείς προκλήσεις και η έμφαση δίδεται στην εξασφάλιση μεριδίου αγοράς σε μια περίοδο συγκέντρωσης του κλάδου
 Προτεινόμενο μέρισμα 0,54 ευρώ, έναντι 0,72 στην προηγούμενη χρήση
 Αύξηση κερδών για το 2020 σε ένα εύρος μεταξύ 950 εκατ. ευρώ και 1,05 δισ.
 Η μερισματική πολιτική που θα εφαρμοσθεί το οικονομικό έτος 2020, προβλέπει ελάχιστο μέρισμα 0,35 ευρώ ανά μετοχή και δημιουργεί αξιοπιστία για τους μετόχους και περιθώρια για επέκταση της ψηφιακής πλατφόρμας και επενδύσεις σε ξενοδοχεία.

TUIΟ διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fritz Joussen δήλωσε για τα αποτελέσματα: “Η TUI ολοκλήρωσε με επιτυχία το οικονομικό έτος 2019 με κέρδος περίπου 900 εκατομμυρίων ευρώ. Ο μετασχηματισμός του ομίλου συνεχίζεται. Το δεύτερο στάδιο, δηλαδή ο μετασχηματισμός σε μια ψηφιακή ομάδα, θα αλλάξει την εταιρεία μας σημαντικά και θα την μεταμορφώσει από έναν παραδοσιακό οργανωτή ταξιδιών σε ένα ιδιαίτερα κερδοφόρο όμιλο με δραστηριότητες σε Ξενοδοχεία και Κρουαζιέρα.  Η επενδυτική στρατηγική μας και η μερισματική πολιτική, σχεδιάστηκαν για να στηρίξουν αυτή την αλλαγή και να ενισχύσουν τη θέση της TUI να προχωρήσει”.

Και συμπλήρωσε χαρακτηριστικά: “…Ακόμη και σε ένα δύσκολο έτος για τον τομέα του τουρισμού, η TUI παρουσίασε ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις, ισχυρό ισολογισμό και ανάπτυξη σε ξενοδοχεία και Κρουαζιέρα”.

Ο τομέας των Διακοπών, η βασική επιχειρηματική δραστηριότητα που περιλαμβάνει ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και δραστηριότητες προορισμού (εκδρομές, κ.λπ.), έδωσε και πάλι μια ισχυρή απόδοση και μια αύξηση στο υποκείμενο EBITA, που αντιστοιχεί σήμερα στο 74% του αποτελέσματος της TUI.cruise

Ο τομέας Markets & Airlines που περιλαμβάνει τους παραδοσιακούς τουριστικούς πράκτορες, αντίθετα, συνέχισε να αντιμετωπίζει μια πολύ δύσκολη αγορά και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

tui
Αεροσκάφος B737 max της TUI στη Ρόδο | money tourism copyright photo

Εκτός από την καθήλωση των 737 MAX, οι προκλήσεις και οι δυσκολίες περιελάμβαναν την συνεχιζόμενη αβεβαιότητα του Brexit, τις πλεονάζουσες παραγωγικές δυνατότητες των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη και τις αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών κατά την κράτηση στην παραδοσιακή επιχειρηματική δραστηριότητα.

Οι προοπτικές για το 2020

Για το οικονομικό έτος 2020, που ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου, το Εκτελεστικό Συμβούλιο αναμένει ότι τα βασικά λειτουργικά κέρδη (EBIT) θα αυξηθούν σε περίπου 950 έως 1,05 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο στόχος αυτός περιλαμβάνει κόστος περίπου 130 εκατομμυρίων ευρώ από την καθήλωση των αεροσκαφών 737 MAX, υποθέτοντας ότι η επιστροφή στην υπηρεσία θα γίνει μέχρι το τέλος Απριλίου 2020. Εάν η καθήλωση των 737 MAX συνεχιστεί μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2020, αναμένεται πρόσθετος αντίκτυπος περίπου 220 έως 270 εκατομμυρίων ευρώ.
Επιπροσθέτως, η εκτίμηση της κερδοφορίας περιλαμβάνει μια μέση έως υψηλή διψήφια επένδυση εκατομμυρίων για την ανάπτυξη της ψηφιοποιημένης πλατφόρμας.

Οι τομείς ανάπτυξης το 2019

Ξενοδοχεία & Θέρετρα: Ισχυρή απόδοση, υψηλότερες μέσες τιμές ανά κρεβάτι

Συνολικά, ο τομέας Hotels & Resorts παρουσίασε σημαντική αύξηση στις λειτουργικές του επιδόσεις κατά το οικονομικό έτος 2019. Η ισχυρή απόδοση οφείλεται στην επιτυχή διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου ξενοδοχείων. Ενώ η εξομάλυνση των τιμών και των πληροτήτων στα ισπανικά ξενοδοχεία συνεχίστηκε, ακολουθώντας τα επίπεδα ρεκόρ που είχαν επιτευχθεί τα προηγούμενα χρόνια, η TUI κατέγραψε αύξηση της ζήτησης ξενοδοχείων στην Τουρκία και τη Βόρεια Αφρική. Η ζήτηση παρέμεινε επίσης υψηλή για ξενοδοχεία στην Ελλάδα και την Καραϊβική.

TUI SENSIMAR Atlantica Imperial
Το TUI SENSIMAR Atlantica Imperial στη Ρόδο

tuiΣτο 82% ήταν η μέση πληρότητα και πάλι υψηλή και η μέση τιμή ανά δωμάτιο ήταν 5% υψηλότερη από το προηγούμενο έτος, στα 66 ευρώ. Σε παρόμοια βάση, το υποκείμενο αποτέλεσμα του τομέα αυξήθηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σε απόλυτους αριθμούς, το αποτέλεσμα ήταν ελαφρώς χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος, καθώς το αποτέλεσμα του προηγούμενου έτους περιλάμβανε κέρδος 43 εκατ. ευρώ από την πώληση ξενοδοχείων RIU. Από τη συγχώνευση της TUI AG και της TUI Travel PLC το 2014, 70 νέα ξενοδοχεία προστέθηκαν στο χαρτοφυλάκιο.
Τα μεγέθη διαμορφώθηκαν ως εξής:
 Κερδοφορία EBITA αύξηση κατά 8,2% στα 451,5 εκατ. Ευρώ (πέρυσι: 417,1 εκατ. Ευρώ)
 EBITA σε σταθερό νόμισμα: -4,9% στα 437,5 εκατ. Ευρώ (προηγούμενο έτος: 460,0 εκατ. Ευρώ)
 Μέση τιμή ανά κρεβάτι: +4,6% στα 66 ευρώ
 Μέση πληρότητα: -1,0 ποσοστιαία μονάδα έως 82%

Κρουαζιέρες: περισσότερα πλοία, συνεχιζόμενη ανάπτυξη

Το οικονομικό έτος 2019, τα τρία σήματα κρουαζιέρας του Ομίλου συνέχισαν την πορεία ανάπτυξής τους και σημείωσαν σημαντικές βελτιώσεις στα λειτουργικά αποτελέσματά τους. Με την ένταξη σε υπηρεσία του Mein Schiff 2, της φύσης HANSEATIC nature και του Marella Explorer 2, ο στόλος κρουαζιερόπλοιων της TUI αυξήθηκε σε συνολικά 17 πλοία κατά την εξεταζόμενη περίοδο. Παρά την επέκταση της παραγωγικής ικανότητας, ιδίως στη γερμανική αγορά, ο τομέας είχε υψηλά επίπεδα πληρότητας και αυξήσεις τιμών, σε όλους τους στόλους.

Τα μεγέθη διαμορφώθηκαν ως εξής:
 EBITA: +13,0% στα 366,0 εκατ. Ευρώ (πέρυσι: 323,9 εκατ. Ευρώ)
 EBITA σε σταθερό νόμισμα: +13,2% στα 366,7 εκατ. Ευρώ (πέρυσι: 323,9 εκατ. Ευρώ)

Μέση τιμή ανά επιβάτη ανά ημέρα:
 Κρουαζιέρες TUI: 174 ευρώ (προηγούμενο έτος: 178 ευρώ)
 Κρουαζιέρες Marella: 149 GBP (προηγούμενο έτος: 141 GBP)
 Hapag-Lloyd Cruises: 641 ευρώ (προηγούμενο έτος: 615 ευρώ)
Μέση πληρότητα:
 Κρουαζιέρες TUI: 101% (προηγούμενο έτος: 101%)
 Κρουαζιέρες Marella: 100% (προηγούμενο έτος: 101%)
 Hapag-Lloyd Cruises: 79% (προηγούμενο έτος: 78%)

Δραστηριότητες σε προορισμούς

Με σημαντική αύξηση των κερδών και του αριθμού των ξεναγήσεων και των δραστηριοτήτων που πωλούνται, υπερδιπλασιάστηκε το τμήμα Destinations Experience (εκδρομές και δραστηριότητες στους προορισμούς). Είναι ένας τομέας στρατηγικής ανάπτυξης και θα συνεχιστεί η επέκτασή του.
Το φθινόπωρο του 2018, η TUI απέκτησε την τεχνολογική εταιρεία Musement καθώς και την Destination MAnagement. Ο αριθμός των ξεναγήσεων και των δραστηριοτήτων  υπερδιπλασιάστηκε σε 9,7 εκατομμύρια την εξεταζόμενη περίοδο (+116 τοις εκατό). Ο τομέας εμφάνισε αύξηση EBITA κατά 22,2%. Εξαιρώντας το κόστος ενσωμάτωσης της Musement, η αύξηση του EBITA ήταν διπλάσια.

Τα μεγέθη διαμορφώθηκαν ως εξής:
 EBITA: + 22,2% στα 55,7 εκατ. Ευρώ (προηγούμενο έτος: 45,6 εκατ. Ευρώ)
 EBITA σε σταθερό νόμισμα: + 20,4% στα 54,9 εκατ. Ευρώ (προηγούμενο έτος: 45,6 εκατ. Ευρώ)
 EBITA εκτός από το κόστος ολοκλήρωσης του Musement: +43,7% έως 65,5 εκατ. Ευρώ (προηγούμενο έτος: 45,6 εκατ. Ευρώ)

Αγορές & Αερογραμμές

Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, ο τομέας Markets & Airlines αντιμετώπισε μια σειρά από σοβαρές προκλήσεις. Η καθήλωση του αεροσκάφους 737 MAX προκάλεσε ζημιές 293 εκατομμυρίων ευρώ σε όλες τις αγορές, ενώ αρνητική ήταν και η επίδραση του Brexit και της αβεβαιότητας του περασμένου έτους, που οδήγησε τους πελάτες σε καθυστέρηση των κρατήσεων τους, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.  Ιδίως σε διαδρομές προς ισπανικούς προορισμούς ήταν σημαντική, και είχε ως αποτέλεσμα τον αυξημένο ανταγωνισμό και την πίεση στα περιθώρια κέρδους. Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον της αγοράς ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές της TUI πτώχευσε.
 Οι αριθμοί πελατών στις αγορές και τις αεροπορικές εταιρείες μειώθηκαν κατά 0,6% σε ετήσια βάση.
 EBITA: -73,5% στα 131,8 εκατ. Ευρώ (προηγούμενο έτος: 497,3 εκατ. Ευρώ)
 EBITA σε σταθερό νόμισμα: -72,2% στα 138,1 εκατ. Ευρώ (προηγούμενο έτος: 497,3 εκατ. Ευρώ)

Χειμώνας 2019/20: κρατήσεις +4%, μέσες τιμές +6%
Καλοκαίρι 2020 στο Ηνωμένο Βασίλειο: κρατήσεις +18%, μέσες τιμές +3%

Μετά την πτώχευση του βασικού ανταγωνιστή της TUI στην αγορά τουριστικών επιχειρήσεων, η TUI αναμένει έναν σημαντικό αριθμό νέων πελατών. Έτσι, η TUI αύξησε τη σχεδιαζόμενη χωρητικότητα κατά δύο τοις εκατό για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο 2019/20 και κατά 14% για το καλοκαίρι του 2020. Επί του παρόντος, οι κρατήσεις Χειμώνα 2019/20 (την 1η Δεκεμβρίου 2019) αυξήθηκαν κατά 4% και οι μέσες τιμές πώλησης αυξήθηκαν κατά 6%. Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2020 βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο, ωστόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο ένα τέταρτο του προγράμματος έχει ήδη πωληθεί. Οι κρατήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά + 18%, ενώ οι μέσες τιμές αυξήθηκαν κατά 3%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *