rodos palace
Συνεδριακή αίθουσα του Rodos Palace

Συνέδριο αερομεταφορών στη Ρόδο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο 20ό Διεθνές Συνέδριο για τις Αερομεταφορές στην Ρόδο, παρουσιάζει η «δημοκρατική».
Όπως δήλωσε η Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων κ. Άντζελα Γκίτενς, πρόκειται για τα στατιστικά και οικονομικά στοιχεία κίνησης του 2015 στο πλαίσιο της ενημέρωσης των δραστηριοτήτων του ACI World.

To Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI) είναι ο παγκόσμιος εμπορικός αντιπρόσωπος των αεροδρομίων του κόσμου. Ιδρύθηκε το 1991, αντιπροσωπεύει αεροδρόμια, συμφέροντα με τις κυβερνήσεις και τους διεθνείς οργανισμούς, όπως ο ICAO, αναπτύσσει πρότυπα, πολιτικές και τις συνιστώμενες πρακτικές για τους αερολιμένες, και παρέχει ευκαιρίες πληροφόρησης και κατάρτισης για την αναβάθμιση των προτύπων σε όλο τον κόσμο.
«Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι το 2015 η αύξηση επιβατών ήταν δυναμική σε όλες τις περιοχές εκτός από την Αφρική, ενώ η αύξηση των εμπορευματικών αερομεταφορών ήταν αδύναμη σε όλες τις περιφέρειες εκτός από τη Μέση Ανατολή. Το συμπέρασμα είναι ότι συνολικά η βιομηχανία των αερομεταφορών, το 2014 ήταν πιο υγιής, με ώριμες αγορές μπροστά και τις αναδυόμενες αγορές, που παραμένουν ανθεκτικές στην αντιμετώπιση των αδυναμιών στις οικονομίες των χωρών τους», λέει η κ. Γκίτενς.

convention_rodos_palace_air_industryΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Σύμφωνα με την μελέτη, στην Ασία η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 8%, η και η Ινδία παραμένουν οι βασικές κινητήριες δυνάμεις στην ισχυρή αύξηση των επιβατών αεροπορικών μεταφορών στην περιοχή (+ 8% και + 16% αντίστοιχα), αλλά η Ταϊλάνδη + 21,2%, η Κορέα + 10,7%, το Χονγκ Κονγκ, + 8,3% ήταν ισχυρές όπως και η Ιαπωνία με αύξηση 4%. Από όλες τις μεγάλες χώρες Ινδονησία είχε απώλειες στην επιβατική κίνηση με 1,2%. Μόνον η Ευρώπη παρουσίασε αύξηση κατά 5,2%. Αυτό που είναι εντυπωσιακό ποσοστό για την ευρωπαϊκή ιστορία είναι ότι η ισχυρή ανάπτυξη από μέρους της Ευρώπης.
Για την διεθνή κίνηση το μισό της κυκλοφορίας της αύξησης προήλθε από τις 4 αγορές: την Ισπανίας + 5,9%, την Γερμανία + 4,6%, το Ηνωμένο Βασίλειο + 4,5% και την Ιταλία + 7,3%. Από την άλλη πλευρά, η Ρωσία έχασε το 15% της διεθνούς κίνησης της.
Όσον αφορά τη συνολική επιβατική κίνηση της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας η χρονιά έκλεισε με 13,2% και 11% αύξηση, αντίστοιχα, ενώ η Τουρκία έκλεισε με μια αύξηση 8,8% στο σύνολο της κυκλοφορίας. Η Γαλλία που είναι η 3η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης είχε αύξηση 2.8% με δεδομένη και την οικονομική κρίση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ
Η έκθεση για τα οικονομικά των αεροδρομίων περιέχει στοιχεία από περισσότερα από 800 αεροδρόμια παγκοσμίως, που χειρίζονται το 71% της παγκόσμιας επιβατικής κίνησης του προηγούμενου έτους. Αυτή είναι η πιο ολοκληρωμένη συλλογή των δεδομένων για τις δραστηριότητες των αεροδρομίων. Στην ώριμη αγορά της Βόρειας Αμερικής η κίνηση αυξάνεται με 5,3%. Κατά τη διάρκεια του έτους διεθνής επιβατική κίνηση σημείωσε αύξηση της τάξης του 6% ενώ η εγχώρια κίνηση αυξήθηκε κατά 5,2%. Στον Καναδά, μια χώρα που είναι εξαρτημένη από τις εξαγωγές πετρελαίου, η διασυνοριακή κυκλοφορία έφτασε μόνο στο 3,7% αύξησης της συνολικής επιβατικής κίνησης».

ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΣΟΔΩΝ ΑΠΟ ΠΗΓΗ
Παράλληλα, υπάρχουν τα αεροναυτικά έσοδα και μη αεροναυτικά έσοδα,  τα οποία είναι τα κύρια συστατικά των ροών εσόδων ενός τυπικού αεροδρομίου. Αυτά σύμφωνα με τα στοιχεία, παρουσίασαν υγιείς ρυθμούς ανάπτυξης το 2014 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η μεγαλύτερη αύξηση των αεροναυτικών εσόδων προήλθε από τα τέλη επιβατών οι οποίες αυξήθηκαν κατά 10,3% από το 2014. Οι χρεώσεις στα τέλη προσγείωσης αυξήθηκε κατά 9,4%. Κατά μέσο όρο οι αεροπορικές εταιρείες δεν πληρώνουν το κόστος της υποδομής των αεροδρομίου που χρησιμοποιούν. Κάθε χρόνο, τα έσοδα που εισπράττονται από τα αερολιμενικά τέλη που επιβάλλονται στις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες υπολείπονται της κάλυψης των λειτουργικών εξόδων αεροδρομίου και το κόστος του κεφαλαίου που σχετίζονται με αεροναυτικές δραστηριότητες. Αυτό επηρεάζει τη βιώσιμη ανάπτυξη των υποδομών του αεροδρομίου.
Η πλειοψηφία των αεροδρομίων έχουν βάλει σταδιακά έμφαση τους σχετικά με τη χρέωση των επιβατών, το 2014 το σχετικό ποσοστό των παγκόσμιων εσόδων με βάση τα επιβατικά τα έσοδα που σχετίζονται με τα αεροσκάφη ήταν 56% και 34%.
Ανάμεσα στα οφέλη των αεροδρομίων περιλαμβάνονται η λειτουργία των Duty Free Shops (ψώνια στα αεροδρόμια), οι διαφημίσεις των αεροπορικών εταιρειών και άλλα έσοδα όπως τα τέλη που πληρώνουν οι εταιρείες, τα τέλη ανά επιβάτη κ.λπ.
Κορυφαίο σημείο συνεχίζει να αποτελεί η σωστή εξυπηρέτηση των επιβατών, η ασφάλεια στα αεροδρόμια, οι καθυστερήσεις για παράδοση – παραλαβή αποσκευών, η ασφάλεια για τις αποσκευές και ο έλεγχος διαβατηρίων.
Το γεγονός είναι ότι η αύξηση του ανταγωνισμού, ιδίως μεταξύ πολλών από τους παγκόσμιους κόμβους, έχει μειώσει σημαντικά την ανάγκη περιοριστικών ρυθμίσεων με αυτές τις πραγματικότητες της αγοράς. Τα αεροδρόμια πρέπει να έχουν την ελευθερία να χρεώνουν τις αεροπορικές εταιρείες για τις εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούν για να εξασφαλίσουν ότι η μελλοντική ζήτηση μπορεί να αντιμετωπιστεί με ασφάλεια με ασφάλεια και αποτελεσματικά. Και τα μικρότερα αεροδρόμια που αποτελούν το 80% των αεροδρομίων σε όλο τον κόσμο είναι πιο εύκολο να έχουν απώλειες όταν πρόκειται για το κόστος με βάση τα στοιχεία από τις τελευταίες αεροδρόμια.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ
Σαλβατόρε Σιατσιτάνο
(Πρώην Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Πολιτικής Αεροπορίας της Ιταλίας, διετέλεσε Διευθυντής της Ιταλικής Αρχής Αξιοπλοϊας Αεροσκαφών): «Στο Συνέδριο αυτό που διεξήχθη στην Ρόδο παρέστησαν κορυφαίοι επιστήμονες του κλάδου από όλο τον κόσμο. Η ουσία είναι ότι πρέπει  να   συνεργαστούμε  όλοι μαζί για κοινό σκοπό. Η αεροπλοϊα δεν μπορεί να φέρει αποτελέσματα χωρίς συνεργασία. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συνεργαζόμαστε για τους σκοπούς μας, να δημιουργούμε τις απαραίτητες συνθήκες για τα αποτελέσματα που θέλουμε να φέρουμε και να στηρίζουμε ο ένας τον άλλον με κοινές πολιτικές.
Η Ελλάδα, είναι ένας σημαντικός ‘παίκτης’ στην Ευρώπη. Είναι μέλος των Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οργανισμών και συμβάλλει σοβαρά για την επίτευξη των κοινών στόχων και βελτίωσης των συνθηκών στην αεροπλοϊα. Δεν σας μιλάω μόνον για τα αεροδρόμια. Μιλάω για τις συνθήκες αεροπλοϊας γενικότερα».

Κάταλιν Ραντού
(Αναπληρωτής Διευθυντής στον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, υπεύθυνος για την ασφάλεια των αερομεταφορά, υπηρέτησε και ως Αντιπρόεδρος του Eurocontrol): «Η έρευνα είναι πολύ σημαντική για την βιομηχανία της αεροπλοϊα. Στην Ρόδο διαπίστωσα ότι σε αυτό το Συνέδριο ήρθαν πολλοί επιστήμονες και φοιτητές για τα παρουσιάσουν τις εκθέσεις τους και τις έρευνές τους. Η κίνηση στα αεροσκάφη στα 15 επόμενα χρόνια, προβλέπεται να διπλασιαστεί.
Ο μεγάλος μας στόχος είναι να έχουν μηδενικές απώλειες, κι αυτό γιατί, τελικώς αυτό που όλοι ζητούμε είναι η ασφάλεια των μεταφορών με μηδενικά ατυχήματα. Παραλληλα, η αεροπλοϊα είναι μια βιομηχανία πολύ σημαντική για την ανάπτυξη των χωρών και δίνει την δυνατότητα πολλών θέσεων εργασίας. Πιστεύουμε ότι οι πολιτικοί σε όλες τις χώρες του κόσμου, θα δώσουν την προσοχή που αξίζει στην αεροπλοϊα δεδομένου των πολύ μεγάλων προοπτικών ανάπτυξης που έχει. Βλέπετε κι εσείς ότι ο μεγαλύτερος όγκος τουριστών που έρχονται στην Ρόδο, διακινούνται με αεροπλάνα. Αυτό σημαίνει ότι η αεροπλοϊα παραμένει βασικός πυλώνας της οικονομίας της περιοχής».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *