ΣΥΝΕΔΡΙΟ QTA BELEK: «Καλωσόρισμα» της Τουρκίας στους Γερμανούς πράκτορες

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η αναζωπύρωση της ζήτησης για την Τουρκία, η κριτική για παλαιότερες ενέργειες, η περιορισμένη χωρητικότητα για αυτό το καλοκαίρι και η αύξηση των εσόδων ήταν κάποια από τα βασικά ζητήματα που συζητήθηκαν στην ετήσια διάσκεψη της μεγαλύτερης γερμανικής Ένωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (QTA) στο Μπέλεκ.

Περίπου 1.500 ταξιδιωτικοί πράκτορες και 500 άλλοι συμμετέχοντες ταξίδεψαν σε ένα τουρκικό θέρετρο κοντά στην Αττάλεια για την ετήσια συνάντηση της Quality Travel Alliance (QTA), που αποτελείται από μια ομάδα πέντε μεγάλων αλυσίδων ταξιδιωτικών πρακτορείων (RTK, Reiseland, Schmetterling, TUI Travel Star, Neckermann Reisen Partner) και από ένα δίκτυο αρκετών χιλιάδων ταξιδιωτικών γραφείων. Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης, διευθυντές κορυφαίων γερμανικών τουριστικών πρακτορείων και Τούρκοί αξιωματούχοι του τουρισμού.

Κριτική στο μάρκετινγκ, την τιμολόγηση και την πολιτική

Παρατηρείται αύξηση κατά 80% μεταξύ των μελών της QTA όσον αφορά τις πωλήσεις πακέτων διακοπών στην Τουρκία φέτος. ωστόσο, η αύξηση αυτή έρχεται να καλύψει τις μειώσει των προηγούμενων χρόνων. «Η Τουρκία βρίσκεται πάλι μεταξύ των top προορισμών και αυτό είναι κάτι πολύ καλό», δήλωσε ο Thomas Bösl, επικεφαλής της ένωσης.

Ωστόσο, ο Bösl προέβη σε ορισμένες επικριτικές παρατηρήσεις τόσο προς τους Γερμανούς όσο και προς τους Τούρκους συμμετέχοντες. Παρότρυνε τους υπευθύνους να κατανοήσουν το «μάθημα» που δίδαξαν τα γεγονότα του πρόσφατου παρελθόντος ώστε μελλοντικές κρίσεις σε άλλους προορισμούς να αντιμετωπιστούν πιο εύκολα. Για παράδειγμα, «ορισμένοι ταξιδιωτικοί πράκτορες αποχώρησαν από την Τουρκία πάρα πολύ γρήγορα», πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες που αντιστάθηκαν τα τελευταία χρόνια είναι τώρα σε πλεονεκτικότερη θέση.

Από την πλευρά της, η Τουρκία δεν έκανε τις απαραίτητες κινήσεις μάρκετινγκ για αν αντιμετωπίσει την ύφεση. «Αναφέρονταν κυρίως τα πολιτικά ζητήματα, όμως δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα για την Τουρκία ως ταξιδιωτικό προορισμό», δήλωσε ο Bösl. Επιπλέον, ο κλάδος θα πρέπει να εξετάσει εάν είναι λογική η αυτόματη μείωση των τιμών, γεγονός που δεν βοηθά στη διατήρηση της εμπιστοσύνης των τουριστών σε έναν προορισμό.

Ο πρόεδρος του DRV, Norbert Fiebig, δήλωσε πως ο τουρισμός στην Τουρκία φαίνεται να μπαίνει σε τροχιά όμοια με αυτήν του παρελθόντος. Ωστόσο, τόνισε ότι η μείωση στις κρατήσεις αποδεικνύει πως οι Γερμανοί πελάτες «σκέφτονται πλέον με πολιτικά κριτήρια όσον αφορά την επιλογή προορισμού». «Είναι σημαντικό να μην δημιουργηθούν νέα ζητήματα, που θα διαταράξουν την απόφαση των πελατών υπέρ της Τουρκίας», υπογράμμισε.

Τούρκοι ξενοδόχοι, όπως ο Osman Ayik (Türofed) και ο Erkan Yagci (Aktob), καλοδέχτηκαν την έντονη αλλαγή του σκηνικού που παρατηρείται φέτος και τόνισαν τη σημασία της γερμανικής αγοράς στον προορισμό.

Στενά περιθώρια χωρητικότητας για αυτό το καλοκαίρι

Εν τω μεταξύ, ταξιδιωτικοί πράκτορες δήλωσαν ότι ορισμένα ξενοδοχεία, ιδίως στη Lara, ανταποκρίθηκαν σε αυξανόμενες κρατήσεις όχι μόνο από τη Γερμανία, αλλά και από τη Ρωσία και το Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέροντας παύση ως προς την αποδοχή περαιτέρω κρατήσεων.

Ωστόσο, η Songül Göktas-Rosati, επικεφαλής του brand Öger Tours του Thomas Cook, δήλωσε στους ταξιδιωτικούς πράκτορες: «Υπάρχει ακόμη αρκετή διαθεσιμότητα για το καλοκαίρι, ίσως βέβαια όχι σε πολύ δημοφιλή παραλιακά ξενοδοχεία». Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν εξασφαλίσει επαρκή χωρητικότητα κλινών για το καλοκαίρι. Επιπλέον, οι τιμές των ξενοδοχείων είναι ελαφρώς υψηλότερες φέτος, αλλά εξακολουθούν να είναι 10-12% μειωμένες σε σχέση με το 2015, οπότε ο αριθμός Γερμανών τουριστών έκανε ρεκόρ φτάνοντας τους 5,6 εκατομμύρια παραθεριστές, πρόσθεσε.

Ο Deniz Ugur, Διευθύνων Σύμβουλος της Bentour, δήλωσε ότι η εταιρεία παρουσιάζει αύξηση 89% στις κρατήσεις φέτος, αλλά και υψηλότερες μέσες τιμές. Οι Τούρκοι ξενοδόχοι επωφελούνται από την υποτίμηση της τουρκικής λίρας έναντι του ευρώ, τόνισε.

Μεγαλύτερες προμήθειες

Εν τω μεταξύ, η QTA σχεδιάζει μια ευρείας κλίμακας έρευνα μέσα στο χρόνο για να ανακαλύψει τις απόψεις των ταξιδιωτικών πρακτόρων σχετικά με τους τουριστικούς πράκτορες πριν από μελλοντικές διαπραγματεύσεις, ειδικά όσον αφορά τις προμήθειες πωλήσεων. «Δεν πρόκειται μόνο για τις προμήθειες, αλλά και για το τι κάνουν οι πράκτορες ταξιδιών για τους συνεργάτες τους συνολικά», δήλωσε ο Bösl.

Ο επικεφαλής της QTA επανέλαβε την άποψή του ότι συχνά οι Γερμανοί ταξιδιωτικοί πράκτορες πρέπει να ξοδεύουν πολύ χρόνο για λογαριασμό πελατών με μικρή οικονομική επιβράβευση, αναφέροντας το παράδειγμα των επαναληπτικών κρατήσεων μετά τη χρεοκοπία της Air Berlin και της Niki. Πρότεινε στους ταξιδιωτικούς πράκτορες να εξετάσουν το ενδεχόμενο χρέωσης τελών εξυπηρέτησης πελατών για πρόσθετες εργασίες, όπως κράτηση θέσεων και μεταφορά σε αεροδρόμια, προκειμένου να βελτιώσουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα. «Η χρέωση των πελατών με 10, 15, 20 ή ακόμα και 25 ή 30 ευρώ, αφορά ένα τέλος που δικαιολογεί την υπηρεσία που παρέχετε και οι πελάτες σίγουρα θα πληρώσουν», όπως επιβεβαίωσε.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *