ethiopian

Όλα τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τη σύγκρουση του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines είναι η δεύτερη συντριβή για τον τύπο Boeing 737 Max 8, σε τέσσερις μήνες.

Αεροπλάνο της Ethiopian Airlines συνετρίβη την Κυριακή κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, σκοτώνοντας και τους 157 επιβάτες. Πολλά τα ερωτήματα, που γεννιούνται από αυτή τη νέα αεροπορική τραγωδία.

Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για την πτήση;

Ο καταγραφέας του μαύρου κουτιού ανακτήθηκε από τα συντρίμμια, ο οποίος θα πρέπει να αποκαλύψει τα τεχνικά δεδομένα της πτήσης καθώς και τις ηχογραφήσεις. Μέχρις ότου τα στοιχεία αυτά αναλυθούν και δημοσιοποιηθούν, τα μόνα διαθέσιμα δεδομένα προέρχονται από την παρακολούθηση ιστοτόπων όπως το Flightradar24.

Η πτήση ET302 απογειώθηκε από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, την Αντίς Αμπέμπα, στις 8.38 π.μ. τοπική ώρα (5.38 π.μ. GMT) και συνετρίβη περίπου έξι λεπτά αργότερα, στην πορεία της προς την πρωτεύουσα της Κένυας, το Ναϊρόμπι, σε αγροτική γη κοντά στην πόλη Bishoftu.

Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είχε αναφέρει δυσκολίες και ζήτησε την άδεια να γυρίσει πίσω.

Τα δεδομένα του ραντάρ της πτήσης δείχνουν ότι το αεροσκάφος ανέβαινε σθεναρά, με μια ασταθή κατακόρυφη ταχύτητα αέρα.

Συγκρουόμενες είναι οι εκθέσεις των μαρτύρων από ντόπιους κατοίκους, που έχουν δοθεί στα τηλεοπτικά συνεργεία. Ένας άνθρωπος είπε στο BBC ότι το αεροπλάνο είχε πέσει κατευθείαν από τον ουρανό, χωρίς ορατές φλόγες πριν από την πρόσκρουση,άλλος είπε στο CNN ότι είχε δει καπνό που έρχεται από το πίσω μέρος του αεροσκάφους προτού να καταρρεύσει.

Πώς συγκρίνεται η συντριβή με αυτό που γνωρίζουμε για το Lion Air Flight 610;

Η καταστροφή ήταν η δεύτερη για ένα Boeing 737 Max 8 τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Τον Οκτώβριο, ένα αεροπλάνο της Lion Air συνετρίβη στη θάλασσα από την ινδονησιακή πρωτεύουσα της Τζακάρτα, σκοτώνοντας και τους 189 επιβαίνοντες.

Η αδιαμφισβήτητη ομοιότητα είναι ότι και τα δύο αεροπλάνα είχαν το ίδιο μοντέλο του Boeing 737: το Max 8, που πέταξε για πρώτη φορά το 2017 και είχε λειτουργήσει λίγους μόνο μήνες για την Lion Air και την Ethiopian Airlines και στις δύο περιπτώσεις, οι πιλότοι ανέφεραν δυσκολίες αμέσως μετά την απογείωση.

«Γιατί πετούσε;» 

Το αεροπλάνο είχε απότομες μεταβολές υψομέτρου, γεγονός που υποδήλωνε ότι οι πιλότοι μπορεί να προσπαθούσαν αποτελεσματικά να παλεψουν εναντίον των συστημάτων ελέγχου κατά την πτήση που είχαν σχεδιαστεί για να αποτρέψουν το σταμάτημα.

Ωστόσο, η δημοσιότητα γύρω από αυτή τη συντριβή και οι άμεσες προειδοποιήσεις προς τις αεροπορικές εταιρείες και τους πιλότους από την Boeing και τις ρυθμιστικές αρχές της αεροπορίας,  υπογραμμίζουν τις αλλαγές λογισμικού στον αυτόματο πιλότο 737 Max και υπενθυμίζουν στους πιλότους τις επιχειρησιακές διαδικασίες.

Πόσο σημαντικό είναι το αεροσκάφος 737 Max για τη Boeing;

Απαρριθμεί πάνω από 5.000 παραγγελίες. Η Southwest Airlines έχει παραγγείλει περισσότερα αεροσκάφη Boeing 737 Max 8 από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία.

Τι γνωρίζουμε για τα θύματα;

Η συντριβή σκόρπισε τον θάνατο σε 157 άτομα, συμπεριλαμβανομένων οκτώ μελών πληρώματος. Τα θύματα προέρχονταν από τη Κένυα τον Καναδά, την Αιθιοπία,  την Ιταλία, την Κίνα και τις ΗΠΑ και από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *