©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

TDA: Αμείωτη παραμένει η επιθυμία των Γερμανών για ταξίδια και διακοπές | Στις πρώτες θέσεις η Ελλάδα

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κορυφώνεται η “όρεξη” των Γερμανών για ταξίδια αναψυχής το φετινό καλοκαίρι, όπως αποδεικνύει ο όγκος των κρατήσεων τον Απρίλιο, ο οποίος ξεπέρασε κατά πολύ το επίπεδο του ίδιου μήνα του 2019, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Travel Data & Analytics (TDA). Η Ελλάδα, μετά την Ισπανία και μαζί με την Τουρκία αποτελούν τους προορισμοί με τις περισσότερες κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2022 στη γερμανική αγορά.

Οι Γερμανοί πολίτες έκλεισαν τον Απρίλιο ταξίδια διακοπών αξίας περίπου 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Έτσι, ο όγκος των κρατήσεων ξεπερνά το επίπεδο πριν από την πανδημία, τον Απρίλιο του 2019 κατά ένα αξιοσημείωτο 57%, με την πλειοψηφία των κρατήσεων να αφορούν, προς το παρόν, τις καλοκαιρινές διακοπές.

Η διαφορά μεταξύ της θερινής περιόδου του 2022 και του προηγούμενου μήνα συρρικνώθηκε κατά εννέα ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκε αθροιστικά στο μείον 23%. Η έλλειψη έγκαιρων κρατήσεων κατά τους χειμερινούς μήνες, οι οποίοι εξακολουθούν να επηρεάζονται από την πανδημία, αναπληρώνεται ολοένα και περισσότερο. Η χειμερινή περίοδος 2021/22, η οποία ολοκληρώθηκε σε επίπεδο κρατήσεων στα τέλη Απριλίου, έληξε με περίπου ένα τρίτο μικρότερο κύκλο εργασιών για τους tour operators και τα τουριστικά πρακτορεία, σε σύγκριση με το επίπεδο πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού.

Υψηλότερος κύκλος εργασιών ανά επισκέπτη

Με μερίδιο τζίρου σχεδόν 80%, οι Γερμανοί έκλεισαν κυρίως καλοκαιρινές διακοπές τον Απρίλιο του 2022. Περίπου το ένα τρίτο του όγκου των κρατήσεων αντιστοιχεί σε αναχωρήσεις της τελευταίας στιγμής τον Μάιο και τον Ιούνιο. Ως εκ τούτου, πολλοί εξασφάλισαν άμεσα διακοπές για την περίοδο των εορτών της Ανάληψης και του Δεκαπενταύγουστου. Συνολικά, ο όγκος των κρατήσεων παραμένει αρκετά υψηλότερος από τα επίπεδα του 2019 και από την αρχή του έτους το ισοζύγιο πωλήσεων για τη θερινή περίοδο του 2022 βελτιώνεται σταθερά από μείον 50% στο τρέχον μείον 23% στα τέλη Απριλίου. Αυτό που συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων είναι η αύξηση των δαπανών: Για ένα επταήμερο ταξίδι με πτήση, για παράδειγμα, οι παραθεριστές πληρώνουν κατά μέσο όρο 11% περισσότερα από ό,τι το 2019.

Οι υψηλότερες δαπάνες είναι αποτέλεσμα δύο παραγόντων: αφενός, της αύξησης των τιμών, αφετέρου, της αυξημένης προθυμίας των παραθεριστών να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα. “Μετά από περίπου δύο χρόνια πανδημίας, πολλοί περιποιούνται τον εαυτό τους λίγο περισσότερο φέτος”, επισημαίνουν οι συντάκτες της TDA.

Στον δρόμο προς την ανάκαμψη η κρουαζιέρα

Οι κρατήσεις για κρουαζιέρες αυξάνονται επίσης αισθητά τον Απρίλιο. Ειδικότερα, υπερδιπλασιάζονται σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα και παρουσιάζουν επίσης ισχυρή αύξηση των πωλήσεων, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, τον Απρίλιο του 2019. Έτσι, το τμήμα της αγοράς κρουαζιέρας φαίνεται να βρίσκεται σε πορεία ανάκαμψης. Οι κρατήσεις διακοπών για την Τουρκία αυξάνονται επίσης σημαντικά -κατά 31% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα Μάρτιο. Μετά την Ισπανία, η Ελλάδα και η Τουρκία είναι οι προορισμοί με τις περισσότερες κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2022.

Στο +5% ο χειμώνας 2021-22

Αν και η χειμερινή περίοδος 2021-22 παρουσίασε βελτίωση σε μηνιαία βάση από την αρχή του έτους, τελικά δεν κατέστη δυνατό να αντισταθμιστεί η απουσία και, κυρίως, η απουσία διακοπών και κρουαζιέρων μεγάλων αποστάσεων. Έτσι, η χειμερινή περίοδος 2021-22, η οποία έχει πλέον ολοκληρωθεί, έληξε με 34% χαμηλότερες πωλήσεις, σε σχέση με τον χειμώνα 2018-19, κι ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με τον χειμώνα 2019-20 (+5%).

Το μερίδιο των ηλεκτρονικών κρατήσεων αυξήθηκε σημαντικά για τις χειμερινές διακοπές της περιόδου 2021-22 σε 36,5% (έναντι μεριδίου 2018-19: 21,5%). Στις online πωλήσεις ταξιδιών, το χειμερινό ισοζύγιο παρουσιάζει ακόμη και αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 13%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *