©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

TDA: Η Ελλάδα στην τριάδα των προτιμήσεων των Γερμανών για φθινοπωρινά ταξίδια

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς για το φθινόπωρο τοποθετείται η Ελλάδα στη γερμανική, τουριστική αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν στην τελευταία ανάλυση της Travel Data + Analytics (TDA).

Οι ανησυχίες των Γερμανών καταναλωτών για την άνοδο των τιμών της ενέργειας και των τροφίμων δεν επηρέασαν τα ταξίδια κατά τη διάρκεια του Αυγούστου. Τουναντίον, η ζήτηση για διακοπές στη γερμανική αγορά αυξήθηκε, με τις κρατήσεις που έγιναν, ωστόσο, να αφορούν κυρίως τον Αύγουστο και το φθινόπωρο.

Σύμφωνα με την TDA, τον Αύγουστο του 2022, η ζήτηση για διακοπές στη γερμανική αγορά εξακολούθησε να μην επηρεάζεται από τη μαζική αύξηση του κόστους της ενέργειας και των τροφίμων, τουλάχιστον για τα ταξίδια της τρέχουσας καλοκαιρινής περιόδου. Τα έσοδα που προκύπτουν από τις πωλήσεις ταξιδιών παρουσίασαν αύξηση 11% σε σχέση, τόσο με τον προηγούμενο μήνα Ιούλιο, όσο και με τον Αύγουστο 2019. Αυτό σημαίνει ότι το χάσμα μεταξύ της θερινής περιόδου του 2022 και του 2019 θα μετριαστεί κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να μειωθούν κατά 5%.

Η επερχόμενη χειμερινή περίοδος μπορεί επίσης να βελτιωθεί ελαφρώς κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες, αλλά επί του παρόντος εξακολουθεί να είναι 33% κάτω από το επίπεδο των κρατήσεων τον Αύγουστο του 2019, πριν από την πανδημία.

Μετά από έναν στάσιμο Ιούλιο, η φετινή καλοκαιρινή περίοδος ανέβασε και πάλι “ταχύτητα” τον Αύγουστο. Το 16% του μηνιαίου κύκλου εργασιών αντιστοιχούσε σε κρατήσεις διακοπών της τελευταίας στιγμής, με αναχώρηση τον ίδιο μήνα. Οι Γερμανοί πολίτες επικεντρώθηκαν ακόμη περισσότερο στις φθινοπωρινές διακοπές του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, οι οποίες αντιπροσώπευαν το ήμισυ του τζίρου του Αυγούστου στις ταξιδιωτικές πωλήσεις. Αυτό σημαίνει ότι η συμπεριφορά των ταξιδιωτών όσον αφορά τις κρατήσεις διατηρείται πιο βραχυπρόθεσμη από ό,τι πριν από την κρίση.

“Πρώτη των πρώτων” η Ισπανία

Όπως ήταν αναμενόμενο, η Ισπανία βρέθηκε στην κορυφή των προτιμήσεων των Γερμανών ταξιδιωτών, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη ζήτηση για φθινοπωρινά ταξίδια μέσω τουριστικών πρακτόρων τον Αύγουστο, συγκεντρώνοντας μερίδιο 24%. Αμέσως επόμενη ήταν η Τουρκία με 19% και στην τρίτη θέση βρέθηκε η Ελλάδα συγκεντρώνοντας το 2% των πωλήσεων.

Η συνολική βραχυπρόθεσμη συμπεριφορά των κρατήσεων είναι σε βάρος της επερχόμενης χειμερινής περιόδου, η οποία αρχίζει τον Νοέμβριο. Μόνο το ένα τέταρτο των πωλήσεων που κλείστηκαν μέσω τουριστικών πρακτόρων και on line tour operators τον Αύγουστο αφορούσε χειμερινές διακοπές. Τον Αύγουστο του 2019, το μερίδιο των χειμερινών ταξιδιών ήταν το ένα τρίτο, δηλαδή οκτώ ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο.

Τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων τον Αύγουστο, αντιπροσώπευαν το 14% του κύκλου εργασιών των τουριστικών πρακτόρων και παρουσίασαν αύξηση 17%, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Αυτό υποδηλώνει μια αυξανόμενη ζήτηση. Σωρευτικά, ωστόσο, τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων εξακολουθούν να υπολείπονται κατά 37%, σε σχέση με τη χειμερινή περίοδο 2018/19, πριν από την υγειονομική κρίση.

Σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, ιδιαίτερα η Ταϊλάνδη (+50%) και το Μεξικό (+48%) σημείωσαν ισχυρή αύξηση.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *