der touristik
Photo DER Touristik

Δεν θα υπάρξουν αυξήσεις τιμών διαβεβαιώνει η DER Touristik | Ο επίναυλος, απάντηση (;) στην αύξηση του κόστους των καυσίμων

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Απέκλεισε αυξήσεις στις τιμές των πακέτων διακοπών για τα οποία έχει ήδη γίνει κράτηση, εξαιτίας της απότομης αύξησης του κόστους των καυσίμων, η DER Touristik, με τη διαβεβαίωσή της αυτή να έχει για ορισμένους διττή ερμηνεία, αφού μπορεί να εκληφθεί ως ανακοίνωση αύξησης των τιμών.

“Η Dertour και οι αδελφές μάρκες Jahn Reisen, ITS και Meiers Weltreisen παρέχουν στους πελάτες τους ασφάλεια τιμών για τις διακοπές που έχουν ήδη κλείσει”, ανακοίνωσε η DER Touristik. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Ingo Burmester, υποσχέθηκε ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις τιμών στους ταξιδιωτικούς πράκτορες, μέχρι νεωτέρας, ούτε καν για τις προσαυξήσεις καυσίμων, μετά την κράτηση του ταξιδιού διακοπών.

Ωστόσο, ενόψει της τρέχουσας εξέλιξης της τιμής του αργού πετρελαίου, συνιστάται η έγκαιρη κράτηση διακοπών. “Όσοι αποφασίζουν για διακοπές εξασφαλίζουν τώρα την καλύτερη τιμή και προστατεύονται από πιθανές αυξήσεις των τιμών”, συμπλήρωσε ο κ. Burmester.

Για μέγιστη ευελιξία, μάλιστα, ο ίδιος συνέστησε την αγορά ευέλικτων πακέτων διακοπών, τα οποία επιτρέπουν στους καταναλωτές να ακυρώσουν ή να κάνουν νέα κράτηση έως και 14 ημέρες πριν από την αναχώρηση.

Ο επικεφαλής της TUI Γερμανίας, Stefan Baumert, είχε ήδη κάνει παρόμοια σχόλια την περασμένη εβδομάδα. Είχε διευκρινίσει ότι θα μπορούσε να αποκλείσει μεταγενέστερες αυξήσεις τιμών για τις υπάρχουσες κρατήσεις. Ωστόσο, οι πιθανές αυξήσεις των τιμών θα ανεβάσουν μάλλον τις ημερήσιες τιμές και θα οδηγήσουν σε λιγότερες προσφορές το καλοκαίρι, σύμφωνα με τον κ. Baumert.

Ελπίδα για άμεσες κρατήσεις

Βραχυπρόθεσμα, οι δηλώσεις αυτές εξυπηρετούν κυρίως τον τακτικό στόχο της ενθάρρυνσης των πελατών να κάνουν κράτηση νωρίς. Διότι η τάση προς τις βραχυπρόθεσμες κρατήσεις, η οποία έχει διαγνωστεί αρκετές φορές τις τελευταίες εβδομάδες, “βυθίζει” και πάλι τον κλάδο στην αβεβαιότητα, μετά από δύο δύσκολα χρόνια.

Ταυτόχρονα, η αύξηση των τιμών, η οποία επηρεάζει σε πρώτη φάση κυρίως τα καύσιμα και την ενέργεια, αλλά στη συνέχεια καθιστά ακριβότερα και όλα τα άλλα προϊόντα, υποδηλώνει ότι οι μεταφορείς και οι ξενοδόχοι θα πρέπει να ανεβάσουν τη στρόφιγγα των τιμών προκειμένου να καλύψουν το κόστος τους.

Η Γερμανική Ταξιδιωτική Ένωση (DRV) έχει, ήδη, προειδοποιήσει ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί η αύξηση των τιμών για τα ταξίδια. Ενώ, η Lufthansa, από την πλευρά της ανακοίνωσε ότι “θα συνεχίσει να παρακολουθεί την αγορά και την ανταγωνιστική συμπεριφορά και θα προβεί στις κατάλληλες προσαρμογές, αν χρειαστεί”. Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρία, λόγω της τρέχουσας εξέλιξης της τιμής του αργού πετρελαίου, είναι πιθανές περαιτέρω αναπροσαρμογές των τιμών για τα αεροπορικά ταξίδια φέτος.

Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash

Αναπροσαρμογή της τιμής των ταξιδιών

Στο παρελθόν, οι αεροπορικές εταιρίες και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν χρησιμοποιήσει αρκετές φορές επίναυλους καυσίμων. Για τα οργανωμένα ταξίδια, ο ταξιδιωτικός πράκτορας μπορεί να αυξήσει την τιμή έως και 20 ημέρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού, εάν ο λόγος είναι τα αυξημένα έξοδα μεταφοράς. Αυτό θα μπορούσε να είναι το υψηλότερο κόστος για καύσιμα ή άλλες πηγές ενέργειας. Ωστόσο, αυτό είναι δυνατό μόνο εάν οι γενικοί όροι και προϋποθέσεις προβλέπουν αντίστοιχη ρήτρα αναπροσαρμογής της τιμής, η οποία πρέπει να περιλαμβάνει εκτός από την αύξηση και μείωση της τιμής του ταξιδιού. Στη συνέχεια, ο διοργανωτής πρέπει να αιτιολογήσει την αύξηση με σαφή και κατανοητό τρόπο εγγράφως ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στους ενδιαφερόμενους πελάτες.

Στην περίπτωση που η τιμή του ταξιδιού αυξηθεί σημαντικά, πράγμα που σύμφωνα με τον νόμο συμβαίνει όταν η αύξηση είναι άνω του 8%, ο ταξιδιωτικός πράκτορας μπορεί να απαιτήσει από τους πελάτες, είτε να αποδεχθούν την προσφορά αύξησης της τιμής, είτε να υπαναχωρήσουν από τη σύμβαση, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος. Εάν οι πελάτες δεν αντιδράσουν εντός της καθορισμένης προθεσμίας, αυτό θεωρείται αποδοχή.

Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές στον πληθωρισμό;

Δεδομένου ότι η αύξηση των τιμών του πετρελαίου και του φυσικού αερίου που προκλήθηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία δεν οφείλεται ακόμη σε ελλείψεις προσφοράς, αλλά μόνο στην προσδοκία των αγορών για επερχόμενη έλλειψη, το κύμα των τιμών θα μπορούσε να επιταχυνθεί σημαντικά περαιτέρω. Αυτό αναγκάζει τους προμηθευτές να αντιδράσουν λόγω της αύξησης του κόστους. Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές αισθάνονται επίσης ότι τα χρήματα που έχουν κερδίσει με κόπο αξίζουν όλο και λιγότερο.

Η εμπειρία δείχνει ότι υπάρχουν δύο κοινά πρότυπα αντίδρασης σε αυτό: η  παρόρμηση του “τώρα πρώτα το σωστό” για να αποφευχθεί περαιτέρω πληθωρισμός και η προσέγγιση του “σφιξίματος του ζωναριού”. Οι επόμενες εβδομάδες θα δείξουν αν η έντονη επιθυμία για ταξίδια μεταξύ των Γερμανών πολιτών, η οποία έχει διαγνωστεί σε πολλές έρευνες, μπορεί να μεταφραστεί σε ισχυρές κρατήσεις.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *