Η ζήτηση για ταξίδια στο εξωτερικό προβλέπεται να αυξηθεί και η συμπεριφορά των καταναλωτών να διαφοροποιηθεί, χάρη στις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, όπως αποκαλύπτει σε ένα έρευνα της για τον ξενοδοχειακό κλάδο της Λατινικής Αμερικής η DOT Hotels.
Η εταιρία, η οποία διαχειρίζεται περισσότερα από 100 θέρετρα σε 11 χώρες, διαπιστώνει στην έρευνά της ότι οι τάσεις του ξενοδοχειακού κλάδου εμφανίζονται, ως επί το πλείστον, θετικές για το 2022 και αναμένεται να επισπεύσουν την ανάκαμψη.
Καθώς ο ξενοδοχειακός τομέας συνεχίζει να ανακάμπτει, το 2022 αναμένεται να ξεπεράσει τις επιδόσεις του 2021, αλλά δεν θα φτάσει ακόμη στα επίπεδα πριν την πανδημία, σύμφωνα με τη μελέτη της DOT Hotels.
Ανάκαμψη αναμένεται, τόσο για τον εγχώριο, όσο και για τον διεθνή τουρισμό, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί χαλαρώνουν και περισσότεροι προορισμοί ανοίγουν ξανά.
Ωστόσο, ο επαγγελματικός τουρισμός, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για τα ξενοδοχεία των πόλεων, παραμένει κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα, καθώς οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να μειώσουν το κόστος και να βασίζονται περισσότερο στην τεχνολογία για συναντήσεις και εκδηλώσεις.
Τα μεγάλα ποσοστά των άμεσων πωλήσεων αναμένεται να συνεχιστούν και το 2022, δημιουργώντας μια ευκαιρία για τα ξενοδοχεία να αυξήσουν τα κέρδη τους εάν αξιοποιήσουν τις πωλήσεις για να μειώσουν το κόστος των μεσαζόντων. Η τάση αυτή εμφανίστηκε στα τέλη του 2020 και κυριάρχησε το 2021 σε όλες τις αγορές της Λατινικής Αμερικής και της Ισπανίας.
Έμφαση στο WhatsApp
Εν τω μεταξύ, το WhatsApp αναμένεται να αντικαταστήσει το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και το τηλέφωνο ως η προτιμώμενη μέθοδος επικοινωνίας μεταξύ των επισκεπτών και των πελατών ξενοδοχείων. Αυτό θα μπορούσε να δώσει ώθηση στις κρατήσεις, αν η διαχείριση γίνει σωστά από τα ξενοδοχεία που υιοθετούν τη δημοφιλή μέθοδο επικοινωνίας.
Μια άλλη τάση που αναμένεται να αναπτυχθεί το 2022 είναι η χρήση του εργαλείου Chatbot. Η έρευνα της DOT δείχνει ότι το 90% των ερωτημάτων των πελατών στο WhatsApp σχετίζονται με την τιμή και την τοποθεσία, που μπορούν να απαντηθούν άμεσα από τα Bots.
Επιπλέον, οι εικονικές ρεσεψιόν θα είναι πιο διαδεδομένες στον ξενοδοχειακό κλάδο φέτος, τόσο λόγω της περαιτέρω προόδου της τεχνολογίας, όσο και των προσπαθειών για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Τα θέρετρα που προσφέρουν επιλεγμένες υπηρεσίες θα πρέπει να υιοθετήσουν τις εικονικές ρεσεψιόν, σύμφωνα με τη νέα έρευνα. Αυτό σημαίνει ότι οι παραδοσιακές ρεσεψιόν θα αντικατασταθούν εν μέρει ή πλήρως από τη νέα αυτή μέθοδο. Ωστόσο, δεν αναμένεται πλήρης συνολική μετάβαση, αλλά πολλές επιχειρήσεις πιθανότατα θα εισαγάγουν εικονικές ρεσεψιόν ξενοδοχείων. Η μέθοδος αυτή αναμένεται, επίσης, να ανακουφίσει την πίεση που προκαλείται από το αυξημένο κόστος και τις ελλείψεις προσωπικού στον τομέα της φιλοξενίας.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της DOT, οι ελλείψεις προσωπικού στον τουριστικό και ξενοδοχειακό κλάδο πρόκειται να συνεχιστούν και μετά την πανδημία, που προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασία.
Η ανάλυση των πιο πρόσφατων τάσεων της ξενοδοχειακής βιομηχανίας κλάδου δείχνει ότι τα ανεξάρτητα θέρετρα θα μπορούσαν να δυσκολευτούν στην εύρεση εργαζομένων που είναι έτοιμοι να επιστρέψουν στον κλάδο μετά την εύρεση εργασίας σε άλλους κλάδους.
Επιπλέον, η δυνατότητα εξ αποστάσεως εργασίας είναι πλέον διαδεδομένη, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί εργαζόμενοι δεν επιθυμούν να επιστρέψουν σε ένα περιβάλλον δια ζώσης επαφής.
Άλλες τάσεις του ξενοδοχειακού τομέα που προβλέπονται για το 2022 περιλαμβάνουν την αύξηση των εισροών χρημάτων και του κόστους εργασίας. Αυτή η τάση είναι αποτέλεσμα της οικονομικής βοήθειας ή των επιδοτήσεων που προσέφεραν πολλές κυβερνήσεις για να βοηθήσουν τις εταιρίες και τα ξενοδοχεία να επιβιώσουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ο πληθωρισμός έχει υπερδιπλασιαστεί σε ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος έχει αυξηθεί περισσότερο από το εισόδημα.
Ο ξενοδοχειακός κλάδος βρίσκεται τώρα αντιμέτωπος με προκλήσεις κόστους, ενώ ορισμένες επιχειρήσεις χρειάζεται να επιστρέψουν κυβερνητικά κεφάλαια που έλαβαν στις αρχές της πανδημίας. Ενώ, πολλές επιχειρήσεις θα έχουν υψηλά επίπεδα χρεών μέσα στα επόμενα χρόνια.