thomas

Thomas Cook : “Ελλάδα είναι η λέξη κλειδί για το Καλοκαίρι 2017, αλλά …

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ισπανία και Ελλάδα “πρωταγωνιστούν” στις επιλογές των Άγγλων τουριστών, σύμφωνα με την έρευνα Holiday Report, που διενέργησε για πρώτη φορά ο Τhomas Cook, για το Καλοκαίρι του 2017.

Σύμφωνα με την έρευνα οι κρατήσεις για Ελλάδα εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένες, ενώ σε επίπεδο προορισμών τα πακέτα οικογενειακών διακοπών στη Θάσο αυξήθηκαν κατά 53% σε ετήσια βάση, στη Σαντορίνη κατά 40% και στη Λευκάδα κατά 19%.

Η έρευνα

Ανατολή “απέναντι” στη Δύση και Κοντά vs Μακριά: ίσως αυτές είναι οι πλέον απλές επιλογές για να δεί κάποιος την “κατεύθυνση” των πελατών στη επιλογή των διακοπών τους για εφέτος.
Αλλά το καλοκαίρι του 2017 δεν είναι καθόλου απλό, διότι  πολλοί παράγοντες υπάρχουν στο μυαλό των παραθεριστών όταν αποφασίζουν για το που θα πάνε. Η λίρα είναι αδύναμη και πιθανό να παραμείνει ασταθής τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες.
Και οι φόβοι για την ασφάλεια εξακολουθούν να επηρεάζουν ορισμένους προορισμούς: ένα από τα κύρια θέρετρα της Αιγύπτου βρίσκεται ακόμα εκτός του χάρτη και εξ ολοκλήρου η Τυνησία. Ξενοδοχεία με καλές τιμές έδωσαν στην Τουρκία μια άνοδο στη δημοτικότητα, αλλά η ζήτηση είναι ακόμα χαμηλή σε σχέση με τα τελευταία χρόνια και οι κρατήσεις γίνονται για παλιούς αγαπημένους προορισμούς, όπως η Μαρμαρίδα, πολύ αργότερα απ’ ότι για την Ελλάδα ή την Ισπανία.
Έτσι, η Δύση είναι πιο δημοφιλής για κοντινές διακοπές τουλάχιστον, αλλά υπάρχουν μια σειρά από προβλήματα: Η αγορά διακοπών είναι πολύ ανταγωνιστική στην Ισπανία, με πολλές διαθέσιμες πτήσεις και έτσι η ζήτηση για διαμονή είναι υψηλή, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τα δωμάτια των ξενοδοχείων να μην είναι πάντα φθηνά. Ωστόσο, η δημοτικότητα της Ισπανίας “διαρκεί”. Συνδυάζοντας τα νησιά και την ηπειρωτική χώρα, εξακολουθεί να είναι ο νούμερο ένα προορισμός των πελατών του Thomas Cook.
Αυτό αφήνει επίσης την Ελλάδα να έχει το δικό της μερίδιο στον ήλιο.
Τα μικρότερα νησιά ευνοούνται ιδιαίτερα από τις οικογένειες: Οι οργανωμένες διακοπές στη Θάσο αυξήθηκαν 53% σε ετήσια βάση, η Σαντορίνη κατά 40% και η Λευκάδα κατά 19%. Η γειτονική Κύπρος επίσης πάει καλά – είναι ο πέμπτος ευπώλητος προορισμός του Thomas Cook συνολικά αυτό το καλοκαίρι.

Τα long hauls

Η αγορά μακρινών αποστάσεων συνεχίζει να αυξάνεται σε δημοτικότητα. Παρά τον φόβο για το «Trump slump», οι κρατήσεις προς τις ΗΠΑ είναι καλές ακόμη και σε σύγκριση με ένα ιδιαίτερα ισχυρό 2016, είναι ο τέταρτος δημοφιλέστερος προορισμός με άνοδο κρατήσεων μέχρι 10% για το καλοκαίρι του 2017. Οι κρατήσεις για πτήσεις προς τη Βοστώνη αυξήθηκαν 116% σε ετήσια βάση, ενώ η La La Land (Λος Άντζελες) σημείωσε αύξηση 33%.

Το Μεξικό είναι επίσης στους “κερδισμένους” με ποσοστό 18% από έτος σε έτος, λόγω της αδυναμίας του πέσο – είναι ένα από τα λίγα νομίσματα που είναι είναι κάτω από την λίρα αγγλίας.

Το Κέιπ Τάουν κινείται αντίστοιχα και η νέα πτήση του Thomas Cook από το Λονδίνο Gatwick στην πόλη Table Mountain είναι πολύ δημοφιλής με την αδυναμία του ΝοτιοΑφρικανικού Ραντ, ενάντια στην Λίρα, να κάνει τον προορισμό ακόμα πιο προσιτό. Για τα πιο τολμηρά πνεύματα μπορεί επίσης κανείς να δει κρατήσεις σε πακέτα για την Γκοα και την Γκάμπια, οι οποίες έχουν άνοδο κατά 10% και 7% αντιστοίχως.

Οικογενειακές διακοπές

Οι γονείς συμβάλλουν πίσης καθοριστικά στην ενίσχυση των μακρινών προορισμών και παίρνουν τα παιδιά σε προορισμούς που δεν είναι αναμενόμενοι. Έχοντας ταξιδέψει στο εξωτερικό με τα παιδιά από τότε που ήταν πολύ μικρά, τώρα είναι πιο ευτυχισμένοι στον να επεκτείνουν τους ορίζοντές τους και να ταξιδέψουν πιο μακριά.

Τα πακέτα οικογενειακών διακοπών αυξήθηκαν κατά 24% από χρόνο σε χρόνο στην Κούβα, αυξημένα κατά 39% στο Κανκούν στο Μεξικό και 17% στη Δομινικανή Δημοκρατία. Επιπλέον, οι οικογένειες αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των πελατών στην Κούβα και σχεδόν το ήμισυ στο Κανκούν και στη Δομινικανή Δημοκρατία. Σαφώς η αξία ενός πακέτου all-inclusive στην Καραϊβική αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τους γονείς.
Κοιτάζοντας πιο κοντά στο σπίτι, άλλοι προορισμοί δείχνουν ανάπτυξη στη ζήτηση από οικογένειες στην αναζήτηση πακέτων διακοπών συμπεριλαμβανομένης της Αλμερία στην Ισπανία (+ 27% από χρόνο σε χρόνο), ο οποίος προορισμός απευθύνεται σε αυτούς που αναζητούν ένα λιγότερο απασχολημένο και γνωστό κομμάτι της Ισπανίας, όπως επίσης το Μπουργκάς στη Βουλγαρία (+ 74% από χρόνο σε χρόνο) που έχει καλή σχέση ποιότητας ποσότητας, σε σύγκριση με άλλα παραδοσιακά πακέτα διακοπών αυτό το καλοκαίρι.

HOT VS NOT

Το Σαρμ Ελ Σέιχ στην Αίγυπτο βρίσκεται στο κενό, έτσι οι Βρετανοί κοιτούν
αλλού για διακοπές στη δημοφιλή αυτή χώρα. Η Χουργκάντα προσελκύει όλο και περισσότερους Βρετανούς επισκέπτες, αντανακλώντας μια επιστροφή
στη δημοτικότητα για τον χειμώνα και τον καλοκαιρινό ήλιο της Αιγύπτου ,
αν και οι αριθμοί των επισκεπτών είναι σημαντικά χαμηλότεροι σε σχέση με κάποια χρόνια πριν. Ο Thomas Cook έχει επίσης εγκαινιάσει τη Marsa Alam ένα νέο ηλιόλουστο χειμερινό προορισμό για να καλύψει την αυξημένη ζήτηση.

Η Τουρκία είχε τα προβλήματά της, αλλά εξακολουθεί να είναι δημοφιλής –  είναι στον αριθμό τρία για τους Βρετανούς πελάτες αυτό το καλοκαίρι, αν και περισσότερο
δημοφιλής για τις κρατήσεις τελευταίας στιγμής, ενώ εκείνοι που κάνουν κράτηση έξι μήνες με ένα χρόνο πριν τείνουν να επιλέγουν την Ισπανία και την Ελλάδα.
Επειδή η ζήτηση για Τουρκία ανέκαμψε πρόσφατα, καινούργια ξενοδοχεία, πεντάστερα All-inclusive, προσφέρουν τιμές αντίστοιχες με τις τιμές των ξενοδοχείων τριών αστέρων,
στις Βαλεαρίδες Νήσους.

Η επόμενη χρονιά

Οι πωλήσεις για καλοκαιρινές διακοπές το 2018 ξεκίνησαν τον Μάρτιο. Οι γάμοι οδηγούν
τις προκρατήσεις για την Κύπρο, κάτι που πάλι δεν το αφήνεις τελευταία στιγμή! Η Ελλάδα εμφανίζει υψηλή ζήτηση και οι συνηθισμένοι ελληνικοί προορισμοί την κατατάσσουν στην πρώτη δεκάδα, ενώ οι κρατήσεις στο μικρό νησί της Σαντορίνης προκαλούν έκπληξη, καθώς οι τουρίστες δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν να χάσουν το αγαπημένο τους ξενοδοχείο σε αυτό το νησί.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την έρευνα στον αρχείο που ακολουθεί:

PDF ICON

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *