HOTEL

Τι κλέβουν οι πελάτες από τα ξενοδοχεία (ΛΙΣΤΕΣ)

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Δεν χρειάζεται κάποιος να είναι κλέφτης για να ενδώσει στη μικροκλοπή, όταν βρίσκεται σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου με πολλά μικρά πράγματα να υπάρχουν γύρω του. Λανθασμένα πολλοί θεωρούν πως, εφόσον έχουν πληρώσει το αντίτιμο της διαμονής, τότε το εσωτερικό του δωματίου τους ανήκει. Εμπόδιο σε αυτό μπορεί να σταθεί μονάχα η ηθική του καθενός και το … μέγεθος της βαλίτσας του.

Ο David Elton από τα Homegrown Hotels, μια μικρή αλυσίδα ξενοδοχείων, δήλωσε: «Οι πελάτες θα προσπαθήσουν να κλέψουν σχεδόν ό,τι μπορούν. Μπουρνούζια, κρεμάστρες, κλινοσκεπάσματα, καλύμματα στρωμάτων, πετσέτες, μαξιλάρια, καλύμματα καθισμάτων. Σχεδόν όλα όσα περιλαμβάνει ένα δωμάτιο.

«Σε ένα μικρό ανεξάρτητο ξενοδοχείο ίσως οι πελάτες να φοβούνται, όμως σε μεγαλύτερα ξενοδοχεία οι άνθρωποι είναι λιγότερο σχολαστικοί».

Ωστόσο, πρόκειται όντως για κλοπή ή υπάρχουν πράγματα που, σύμφωνα με τον νόμο, μπορούμε να πάρουμε κατά την αποχώρησή μας;

Σύμφωνα με τη γνώμη πολλών ξενοδοχειακών μονάδων σχετικά με το θέμα οι περισσότεροι φαίνεται να συμφωνούν ως προς τα προϊόντα μπάνιου. Αυτό βασίζεται στο ότι οτιδήποτε δεν μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί, τότε μπορεί να ληφθεί. Ομοίως, μικρά αντικείμενα με το λογότυπο του ξενοδοχείου, όπως χαρτικά και στυλό, δεν αποτελούν κλοπή, καθώς κάτι τέτοιο αποτελεί και διαφήμιση για το ξενοδοχείο.

Ζητήστε τα…

«Τα ξενοδοχεία έχουν πολλά μικρά πραγματάκια, όλα χαριτωμένα και όμορφα ταξινομημένα, να περιμένουν στις αποθήκες. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τα ζητήσετε. Άλλωστε το check out στο ξενοδοχείο δεν είναι όπως του αεροδρομίου. Κανείς δεν θα ψάξει τα πράγματα σας. Το ξενοδοχείο μάλιστα θέλει να πάρετε το μικρό σαμπουάν, που θα σας θυμίσει τη διαμονή σας, όταν το χρησιμοποιήσετε. Θέλει το σαμπουάν των 2€ να είναι ο λόγος που θα επιστρέψεις στο ξενοδοχείο για μια διανυκτέρευση των 279€.»

Όσον αφορά στις πετσέτες των ξενοδοχείων, οι περισσότεροι ιδιοκτήτες που ρωτήθηκαν συμφωνούν πως δεν πρόκειται για κάτι που μπορούν να πάρουν οι πελάτες μαζί τους.

Όπως αναφέρει η αστυνομία, πρόκειται για έγκλημα, και κανονικά οι πελάτες θα έπρεπε να διώκονται. Στην πραγματικότητα, τα ίδια τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να «τιμωρούν» τους πελάτες, χρεώνοντάς τους, χωρίς να χρειάζεται η εμπλοκή της αστυνομίας.

Σε διάφορες περιοχές του κόσμου ήδη πελάτες ξενοδοχείων έχουν συλληφθεί για κλοπή. Παράδειγμα αποτελεί η σύλληψη ενός ζευγαριού στην Ιαπωνία, που κατηγορήθηκε για κλοπή μπουρνουζιών, αλλά και μιας κυρίας στη Νιγηρία, η οποία καταδικάστηκε σε 3 μήνες φυλάκιση για τον ίδιο λόγο.

Στα πιο συνηθισμένα αντικείμενα που κλέβουν οι πελάτες ξενοδοχείου συγκαταλέγονται τα πατακάτω:

Top 10 αντικείμενων που κλέβουν πιο συχνά οι πελάτες

Πετσέτες / σεντόνια

Μπαταρίες

λάμπες φωτισμού

Φαγητό / ποτό

Μαχαιροπίρουνα

Κορνίζες

Έργα τέχνης

Κουρτίνες

Ηλεκτρικές συσκευές

Βιβλία

Υπάρχουν, όμως, και «επιλεκτικοί» πελάτες, που επιθυμούν να έχουν ως ενθύμιο κάποια ασυνήθιστα αντικείμενα από το ξενοδοχείο στο οποίο διέμειναν. Άλλωστε δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το παράδειγμα ενός επισκέπτη στην Αμερική, που εμφανίστηκε με φορτηγό και πήρε όλα όσα μπορούσε!

Top 10 των πιο παράξενων αντικειμένων που εκλάπησαν από ξενοδοχεία

Γεμιστό αγριογούρουνο (Hotel du Vin, Μπέρμιγχαμ)

Σεξουαλικά παιχνίδια (The Residence, Bath)

Καθρέφτες (Travelodge)

Πολυέλαιος (Shangri-La, Χονγκ Κονγκ)

Μαρμάρινο τζάκι (Four Seasons Beverly Wilshire)

Σύμβολο αρίθμησης δωματίου (Franklin Hotel, Knightsbridge)

Προτομές (Chesterfield Hotel, Mayfair)

Μεσαιωνικό σπαθί και μια ξύλινη αρκούδα 4 τετραγωνικών (ανώνυμη)

Εργο τέχνης Andy Warhol αξίας $ 300.000 (W Χονγκ Κονγκ)

Πιάνο (Ξενοδοχεία Starwood)

Στην Ελλάδα

Οι κλοπές καλά κρατούν και εντός των «τειχών» καθώς δεν είναι λίγες οι καταγγελίες Ελλήνων ξενοδόχων για πελάτες που «σηκώνουν ολόκληρα δωμάτια» κατά την αναχώρησή τους. Παράδειγμα αποτελεί η δήλωση του κ. Κουμπαράκη, προέδρου του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, σύμφωνα με την οποία πελάτης ξενοδοχείου έφυγε παίρνοντας μαζί του μια τηλεόραση plasma.

Ωστόσο, τι μπορούν να κάνουν τα ξενοδοχεία για να προστατευτούν, αλλά παράλληλα να μην προσβάλουν τους πελάτες τους;

Πολλά ξενοδοχεία ενθαρρύνουν τους επισκέπτες να αγοράσουν ό,τι τους αρέσει από το κατάστημα δώρων του ξενοδοχείου. Στις Ηνωμένες Πολιτείες πριν από μερικά χρόνια κάποιες αλυσίδες ξενοδοχείων τοποθετούσαν ηλεκτρονικές ετικέτες στα πολυτελή κλινοσκεπάσματα, προκειμένου να παρακολουθούν μέσω συναγερμού, αν κάποιος τα αφαιρέσει.

Όσο για τα είδη προσωπικής υγιεινής, τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν όλο και μεγαλύτερες συσκευασίες ώστε οι πελάτες να μην μπορούν να τα αφαιρέσουν.

Ωστόσο δεδομένης της αιώνιας γοητείας του παράνομου και δεδομένου ότι οι άνθρωποι με αμφισβητήσιμη ηθική συνήθως στερούνται αυτογνωσίας, ως προς το τι πρέπει ή δεν πρέπει να αφαιρέσουν, πιθανότατα τα ξενοδοχεία να έχουν μπροστά τους μια χαμένη μάχη.

Με πληροφορίες από ΠΗΓΗ.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *