Photo by Sergiy Voronov on Unsplash
Photo by Sergiy Voronov on Unsplash

Τι λένε οι ταξιδιώτες σε μεγάλη έρευνα σε 9 χώρες για τα ταξίδια | 1 στους 5 τα θεωρεί ασφαλή | Το 63% θα ταξιδέψει μετά τον Covid | ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ισχυρό ενδιαφέρον καταγράφεται για τα ταξίδια αναψυχής σε αυτό το δεύτερο «κύμα» της πανδημίας του COVID-19, σε σύγκριση με το πρώτο ξέσπασμα του ιού, την Άνοιξη, όπως αποτυπώνεται στο δεύτερο μέρος έρευνας για τα συναισθήματα των ταξιδιωτών, που διεξήγαγε η κορυφαία, διεθνώς, εταιρία συμβούλων διαχείρισης, Oliver Wyman.

Το δεύτερο μέρος της έρευνας πραγματοποιήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου και τον Οκτώβριο, με το δεύτερο «κύμα» κορονοϊού να εξαπλώνεται στην Ευρώπη. Ενώ, το πρώτο μέρος της έρευνας πραγματοποιήθηκε το διάστημα Απριλίου/Μαΐου, όταν το πρώτο «κύμα» COVID-19 βρισκόταν στο αποκορύφωμά του.

Η έρευνα με τίτλο Anticipating the Recovery καταγράφει τα συναισθήματα και τις προθέσεις των εν δυνάμει ταξιδιωτών, καθώς εξελίσσεται η πανδημία, με τη συμμετοχή, σε αυτό το δεύτερο μέρος, περισσοτέρων των 4.600 ατόμων, από εννέα χώρες (Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες), οι οποίοι είχαν ταξιδέψει αεροπορικώς τουλάχιστον μία φορά το 2019. Ενώ, το ένα τρίτο είχαν επίσης ταξιδέψει, είτε αεροπορικώς, είτε σιδηροδρομικώς τους τελευταίους έξι μήνες.

oliver wymanΕντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, στην παρούσα φάση οι συμμετέχοντες στην απόφασή τους να ταξιδέψουν λαμβάνουν λιγότερο υπόψη τις πολιτικές των κυβερνήσεων και περισσότερο την προσωπική τους αξιολόγηση σχετικά με τον κίνδυνο που διατρέχουν να νοσήσουν, σε σύγκριση με την έρευνα του Μαΐου.

Παρά το γεγονός ότι τα κρούσματα κορονοϊού σημείωσαν ανοδική πορεία κατά την περίοδο της έρευνας, περίπου το 30% των Γάλλων και των Ιταλών και το 25% των Αμερικανών θεωρούν ότι δεν διατρέχουν κίνδυνο και μπορούν να ταξιδέψουν αυτή την περίοδο.

Πιο αναλυτικά, η έρευνα των καταναλωτών σε εννέα μεγάλες ταξιδιωτικές αγορές δείχνει ότι σχεδόν ένας στους πέντε ταξιδιώτες πιστεύει ότι είναι ασφαλές να ταξιδέψει και σχεδόν ένας στους τέσσερις στο Ηνωμένο Βασίλειο θα ήταν ευτυχής να ταξιδέψει σε έναν προορισμό χωρίς περιορισμούς, ανεξάρτητα από τις συμβουλές του Υπουργείου Εξωτερικών.

oliver wymanΗ έρευνα της εταιρείας Oliver Wyman διαπίστωσε ότι οι ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τον Καναδά είναι πιθανότερο να σχεδιάζουν ένα διεθνές ταξίδι από ένα εγχώριο διάλειμμα για τις επόμενες διακοπές τους, ενώ οι ερωτηθέντες στις ΗΠΑ, την Ισπανία, την Ιταλία, την Κίνα και την Αυστραλία ήταν περισσότεροι πιθανό να προγραμματίσει εσωτερικά ταξίδια.

oliver wyman ταξίδιαΩστόσο, ενώ περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα ήταν άνετοι να κάνουν πτήση, μόνο το 43% στο Ηνωμένο Βασίλειο θα το έκανε, με το 37% να νιώθει «άβολα» για τις πτήσεις.

Το ποσοστό άνετης διαμονής σε ξενοδοχείο ήταν επίσης σημαντικά χαμηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο στο 48% σε σύγκριση με το 60% σε όλους τους ερωτηθέντες.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η τιμή παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας στην επιλογή των καταναλωτών, ακολουθούμενος από τον καθαρισμό και τη μεταχείριση των ταξιδιωτών, εκτός από την Κίνα όπου ο καθαρισμός και η μεταχείριση – φροντίδα των επιβατών ήταν πιο σημαντικοί από την τιμή.

Οι ταξιδιώτες είδαν τον καθαρισμό και τις μάσκες προσώπου ως τα πιο σημαντικά μέτρα υγείας και ασφάλειας, αλλά το 40% είπε ότι θα προτιμούσε ένα άδειο κάθισμα δίπλα τους σε ένα αεροσκάφος.

Τα ευρήματα

Ακολουθούν τα πιο σημαντικά ευρήματα του δεύτερου μέρους της έρευνας της Oliver Wyman:

Ισχυρό το ενδιαφέρον για ταξίδια αναψυχής

oliver wyman ταξίδιαΤο ενδιαφέρον για ταξίδια αναψυχής παραμένει ισχυρό, με το 63% να αναμένει να ταξιδέψει εξίσου με τον ίδιο ρυθμό ή και πιο δυναμικά μετά την πανδημία. Οι μισοί ή και περισσότεροι από τους ερωτηθέντες στον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Γερμανία αναμένουν ότι το επόμενο ταξίδι αναψυχής τους, μετά την πανδημία, θα είναι διεθνές. Στην Ευρώπη και την Ασία/Αυστραλία, οι ταξιδιώτες αναψυχής, σε μεγάλο βαθμό, εκτιμούν ότι το επόμενο διεθνές ταξίδι τους θα είναι εντός των περιοχών τους. Εντούτοις, περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς που σχεδιάζουν το επόμενο διεθνές ταξίδι τους, επιθυμούν αυτό να πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη.

Η εξ αποστάσεως εργασία αποδυναμώνει τα επαγγελματικά ταξίδια

Το 43% εκατό των ερωτηθέντων που ταξιδεύουν για επιχειρηματικούς λόγους αναμένεται να ταξιδεύουν λιγότερο στο μέλλον, έναντι 27% στην προηγούμενη έρευνα. Αυτό συμβαίνει καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ερωτηθέντων δείχνει να εργάζεται με άνεση εξ αποστάσεως. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στην περίπτωση των στελεχών των αεροπορικών εταιριών και των ελίτ ξενοδοχείων.

oliver wyman ταξίδιαΗ τηλεδιάσκεψη γίνεται σήμερα το «εργαλείο» επικοινωνίας, ωστόσο εκείνοι που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους εμφανίζονται είναι λιγότερο πεπεισμένοι ότι η τηλεδιάσκεψη είναι αποτελεσματική για την οικοδόμηση νέων σχέσεων.

Ενδιαφέρον για κρουαζιέρες και οδικά ταξίδια

Οι ερωτηθέντες στο δεύτερο μέρος της έρευνας εμφανίζονται γενικά είναι πιο άνετοι με διάφορες επιλογές μεταφοράς και δραστηριότητες από ό,τι ήταν τον Μάιο, με τους μισούς πλέον να πραγματοποιούν κάποια πτήση και το 56% να διαμένουν με άνεση σε ένα ξενοδοχείο. Ωστόσο, ποσοστό μικρότερο από το ένα τρίτο δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν με άνεση τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Οι δραστηριότητες που περιλαμβάνουν πολλά άτομα εξακολουθούν να είναι «προβληματικές», αν και η άνεση που επιδεικνύουν οι ερωτηθέντες σχετικά με τις κρουαζιέρες έχει υπερδιπλασιαστεί από την προηγούμενη έρευνα (από 13% σε 28%).

Εντύπωση προκαλεί η επιθυμία των συμμετεχόντων σε αυτό το μέρος της έρευνας για τα οδικά ταξίδια, όπως δηλώνει ποσοστό μεγαλύτερο από το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων. Αυτό είναι πιο έντονο στην Κίνα, με το αντίστοιχο ποσοστό να ανέρχεται στο 63%.

Πανδημικές ταξιδιωτικές εμπειρίες

Ένα νέο χαρακτηριστικό του δεύτερου μέρους της έρευνας είναι τα ταξίδια που έχουν πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Συνολικά, το 31% των ερωτηθέντων έχουν ταξιδέψει αεροπορικώς και το 24% με τρένο (απόσταση 2+ πλέον ωρών), σε σχέση με τον προηγούμενο Μάρτιο. Περίπου τα δύο τρίτα αυτών των ταξιδιών ήταν για αναψυχή και αφορούσαν, κυρίως, επίσκεψη στην οικογένεια και τους φίλους ή αλλαγή τοπίου.

oliver wyman ταξίδιαΟι μισοί από τους συμμετέχοντες στην έρευνα ενθουσιάστηκαν με την ιδέα να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι. Σε αντίθεση, μόνο το ένα τέταρτο ανέφερε σχετική απροθυμία. Επιπλέον, περισσότερα από τα τρία τέταρτα αυτών που ταξίδεψαν πρόσφατα ήταν ικανοποιημένοι με τα περισσότερα στοιχεία της ταξιδιωτικής εμπειρίας (όπως check-in, ασφάλεια, διαδικασία επιβίβασης, τεστ επιβατών και πληρώματος, κ.λπ.).

Στο επίκεντρο όλων ο καθαρισμός και η ασφάλεια

Όπως και στην πρώτη έρευνα, οι πολιτικές καθαρισμού και η μεταχείριση των ταξιδιωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας κατατάσσονται ακριβώς κάτω από την τιμή ως κορυφαίοι παράγοντες που οδηγούν στις αποφάσεις για ένα ταξίδι, αν και οι ερωτηθέντες φαίνονται ελαφρώς λιγότερο ανήσυχοι από ό,τι ήταν τον Μάιο. Με εξαίρεση στην Κίνα, όπου οι πολιτικές καθαρισμού αεροσκαφών και η μεταχείριση από την αεροπορική εταιρία συνεχίζουν να υπερβαίνουν τις τιμές.

oliver wyman ταξίδιαΟι ταξιδιώτες θεωρούν τον καθαρισμό και τη χρήση μάσκας ως τα πιο σημαντικά μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, όμως το 40% θα ήθελε ακόμα να δει μια κενή θέση δίπλα τους σε αεροπλάνα και τρένα. Είναι ενδιαφέρον ότι, παρόλο που η ταξιδιωτική βιομηχανία έχει επικεντρωθεί έντονα στα «άψογα ταξίδια», αυτό δεν φαίνεται να αντηχεί ιδιαίτερα στους ταξιδιώτες, με την πλειοψηφία τους να αναφέρουν ότι εμπιστεύονται τις πρωταρχικές πολιτικές καθαρισμού των αεροπορικών εταιριών και των ξενοδοχείων.

Νέες καινοτομίες ξεπροβάλλουν

Τα εκτεταμένα παγκόσμια γεγονότα, όπως οι πανδημίες, έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν με ταχύτερο ρυθμό στην εφαρμογή νέων, καινοτόμων λύσεων. Στην περίπτωση, για παράδειγμα, οι διαδικτυακές αγορές και οι τηλεδιασκέψεις έχουν δει μια μεγάλη και γρήγορη αύξηση στην υιοθέτησή τους, ενώ είναι πολύ πιθανό να εδραιωθούν, σε κάποιο βαθμό. Στις περισσότερες χώρες, οι μισοί ή περισσότεροι ερωτηθέντες αναμένουν ότι οι μακροχρόνιες ταξιδιωτικές τους συνήθειες θα αλλάξουν.

Οι αεροπορικές εταιρίες, τα ξενοδοχεία, οι σιδηροδρομικές γραμμές και άλλες ταξιδιωτικές εταιρίες είναι πιθανό να δουν μια μετατόπιση στη βασική πελατειακή τους βάση, λόγω της μειωμένης ζήτησης των επιχειρηματικών ταξιδιών, με τα ταξίδια αναψυχής να «οδηγούν» στην ανάκαμψη. Ακόμα και τότε, τα διεθνή ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και τα μεγαλύτερα ταξίδια μπορεί να υστερούν σε ορισμένες αγορές και οι προσδοκίες των πελατών είναι πιθανό να είναι υψηλότερες από ποτέ σε θέματα καθαριότητας, ασφάλειας και ευελιξίας.

Οι προοπτικές

Γεγονότα όπως οι πανδημίες έχουν μεγάλη επίπτωση στις ταξιδιωτικές συνήθειες, προκαλώντας αναστάτωση, αλλά και εφαρμογή καινοτομιών.  Στην παρούσα περίπτωση, για παράδειγμα, οι διαδικτυακές αγορές και οι τηλεδιασκέψεις έχουν δει μια μεγάλη και γρήγορη αύξηση στην χρήση τους που είναι πιθανό να γίνει μόνιμη σε κάποιο βαθμό. Στις περισσότερες χώρες, οι μισοί ή περισσότεροι ερωτηθέντες αναμένουν ότι οι μακροχρόνιες ταξιδιωτικές τους συνήθειες θα αλλάξουν.

Οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία, οι σιδηροδρομικές και άλλες ταξιδιωτικές εταιρείες είναι πιθανό να δουν μια μετατόπιση στην βασική πελατειακή τους βάση, λόγω της μειωμένης ζήτησης των επιχειρήσεων, με τα ταξίδια αναψυχής να οδηγούν την ανάκαμψη. Ακόμα και τότε, τα διεθνή ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και τα μεγαλύτερα ταξίδια μπορεί να είναι πιο δύσκολο να πωληθούν σε ορισμένες αγορές και οι προσδοκίες των πελατών είναι πιθανό να είναι υψηλότερες από ποτέ για καθαριότητα, ασφάλεια και ευκολία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *