Tι σκέφτονται και τι περιμένουν οι ειδικοί από τον νέο CEO της TUI

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την ξαφνική αλλαγή στην ηγεσία, η TUI αντιμετωπίζει επίσης θεμελιώδεις αλλαγές. Ο σημερινός οικονομικός διευθυντής Sebastian Ebel που αναλαμβάνει τα “ηνία”, με τον επικεντρωμένο στη λεπτομέρεια και αυστηρό τρόπο του δεν θυμίζει τον Fritz Joussen, αλλά αυτό ακριβώς χρειάζεται τώρα η TUI. 

Παρακάτω, ειδικοί επιχειρούν να σκιαγραφήσουν την προσωπικότητα, τις επιθυμίες και τις επιλογές του Sebastian Ebel και τον αντίκτυπο που θα έχουν στον μεγαλύτερο, ευρωπαϊκό, τουριστικό οργανισμό, σύμφωνα με ρεπορτάζ του γερμανικού wiwo.

Όταν το αφεντικό μιας παραδοσιακής εταιρίας όπως η TUI παραιτείται πρόωρα εν μέσω κρίσης, αυτό συνήθως θεωρείται ως θετικό σημάδι αλλαγής κατεύθυνσης και καλύτερων εποχών. Στην πραγματικότητα όμως η μετοχή του μεγαλύτερου ταξιδιωτικού ομίλου της Ευρώπης υποχώρησε έναντι της αγοράς την περασμένη Παρασκευή, όταν ο όμιλος ανακοίνωσε ότι ο διευθύνων σύμβουλος, Fritz Joussen, θα δώσει τη θέση του στον σημερινό οικονομικό διευθυντή, Sebastian Ebel, στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Για τους επενδυτές, ο λόγος ήταν σαφής: η ομάδα δεν θέλει αλλαγές. Η αλλαγή διαφαινόταν εδώ και μήνες. “Και η συνοδευτική αυτή κατάταξη δεν αποτελεί σημαντική αλλαγή σε σχέση με τους προηγούμενους στόχους της εταιρίας”, λέει ο Richard Clark, αναλυτής της χρηματιστηριακής εταιρίας Bernstein της Νέας Υόρκης, σχετικά με την ανακοίνωση στο δελτίο Τύπου ότι η Ebel επιθυμεί “επιστροφή στην κερδοφόρα ανάπτυξη”.

Όποιος όμως κοιτάξει προσεκτικά την TUI και κυρίως το νέο αφεντικό, μάλλον θα δει τα πράγματα διαφορετικά. Πράγματι, πίσω από την αλλαγή του επικεφαλής στα κεντρικά γραφεία της TUI στο ανατολικό Ανόβερο υπάρχει, κατά πάσα πιθανότητα, μια σαφής στροφή, η οποία ενσαρκώνεται κυρίως από τον νέο επικεφαλής του ομίλου. “Ο Sebastian Ebel, με την ευρεία τεχνογνωσία του και τον διεκδικητικό του τρόπο, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για τα καθήκοντα που έρχονται”, λέει η Ina zur Oven-Krockhaus, καθηγήτρια τουρισμού στο Διεθνές Πανεπιστήμιο IU, στο Ανόβερο.

Μείγμα συνείδησης ισχύος και προσοχής στη λεπτομέρεια

Ο δυναμικός επιχειρηματίας Ebel, σύμφωνα με την πρώτη εντύπωση, δεν είναι μόνο ένας διαφορετικός τύπος διευθυντή από όλους τους μάλλον ήρεμους προκατόχους του. “Επιτέλους, έρχεται κάποιος που πιθανότατα επιθυμεί ακριβώς αυτή τη δουλειά εδώ και 20 χρόνια και έχει ένα ακριβές σχέδιο”, λέει κάποιος που γνωρίζει την εταιρία. Κατά βάθος, ο Ebel μάλλον είχε ήδη ελπίδες για τη θέση του επικεφαλής μετά την αλλαγή της χιλιετίας, αφού έχασε μια μάχη εξουσίας με τον τότε επικεφαλής της εταιρίας, Michael Frenzel. “Τώρα ο Sebastian μπορεί να αναζωογονήσει την εταιρία, η οποία εξακολουθεί να είναι αρκετά υποτονική παρά τις αλλαγές”, λέει ένας εκ των έσω.

Ακόμη και πριν από την υγειονομική κρίση και ακόμη περισσότερο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, είχαν ανακοινωθεί σημεία όπως η μεγαλύτερη εστίαση στον πελάτη και οι περισσότερες ψηφιακές διαδικασίες, αλλά δεν είχαν εφαρμοστεί σχεδόν καθόλου.

Οι γνώστες αναμένουν τώρα ότι ο Ebel θα ξεκινήσει με ένα μείγμα εξουσιαστικής συνείδησης και προσοχής στη λεπτομέρεια, “σχεδόν όπως το αφεντικό της Ryanair Michael O’Leary, χωρίς, όμως, τις ύβρεις και το χιούμορ”, λέει ο ειδικός.

Μέχρι στιγμής, ωστόσο, δεν υπάρχουν πολλές ενδείξεις για μεγάλα σχέδια ή ακόμη και για θεμελιώδεις αλλαγές στην εποχή Joussen στο έργο του Ebel. Για πολλούς ανθρώπους, ο 59χρονος ήταν ο πραγματικός “κυβερνήτης” της TUI. Ο Joussen ήταν ονομαστικά επικεφαλής της εταιρίας. Ο συμπαθής Joussen ήταν εκ των πραγμάτων ελάχιστα παρών στα κεντρικά γραφεία, ιδίως από την αρχή της εποχής της πανδημίας. “Σχεδόν όλοι είχαν την εντύπωση ότι ο Joussen προτιμούσε να περνά τον χρόνο του ελέγχοντας εξ αποστάσεως την εταιρία από ένα αεροπλάνο ή από γραφεία που είχε νοικιάσει από την εταιρία λογισμικού Peakwork στο Ντίσελντορφ αντί να βρίσκεται στο κέντρο της κρίσης”, λέει ένας από τους γνώστες της TUI.

Ο Ebel, από την άλλη πλευρά, ήταν σχεδόν πανταχού παρών σε όλα τα τμήματα της εταιρίας. Αν και στην πραγματικότητα ήταν μόνο υπεύθυνος για τα οικονομικά, φρόντιζε για τα πάντα: συνομιλίες με επενδυτές για τη μείωση του χρέους ή την εξασφάλιση δημόσιων πόρων, επενδύσεις σε νέους τομείς πληροφορικής και επιχειρήσεων μέχρι διαπραγματεύσεις με ξενοδόχους ή την αεροπορική εταιρία του ομίλου. “Σε κάθε τομέα συναντούσες πολύ συχνά τον Sebastian και μάλλον σπάνια τον Fritz”, λέει ένας ειδικός επί του ομίλου. “Αλλά μάλλον δεν επιθυμούσε να έχει μια ανοιχτή σύγκρουση με τον Fritz”, σημειώνει ο ίδιος.

Στόχος η ψηφιοποίηση

Το τι ακριβώς σκοπεύει να κάνει τώρα ο Ebel, το κρατάει ακόμα για τον εαυτό του, ειδικά από τη στιγμή που η επίσημη ανακοίνωση δεν τον αφήνει καν να μιλήσει. Ωστόσο, πρώην και νυν συνάδελφοι αναμένουν ότι ο Ebel θα πιέσει περισσότερο για αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο. “O Sebastian θα επικεντρωθεί ακόμη περισσότερο στην ψηφιοποίηση, στις ευέλικτες διαδικασίες και, αντί για χαμηλές δαπάνες όπως πριν, σε πιο ευέλικτες δαπάνες, που μπορούν να μειωθούν γρήγορα σε περίπτωση κρίσης και δεν οδηγούν σε υψηλές απώλειες”, υποψιάζεται ένας εσωτερικός συνεργάτης.

Για το προσωπικό, αυτό σημαίνει ότι το νέο αφεντικό, σε σύγκριση με τον Joussen και προηγουμένως τον Michael Frenzel, πιθανώς θα ασκεί πιέσει πολύ περισσότερο για να κάνουν τις αλλαγές που θεωρεί απαραίτητες. Ωστόσο, ο Ebel θα πρέπει να αλλάξει λίγο το στυλ του. Μέχρι στιγμής, οι υφιστάμενοί του τον θεωρούν πολύ εξουσιαστικό και αυταρχικό αντί για πειστικό.

Η δεύτερη αλλαγή: ο Ebel θα κοιτάζει πιθανότατα πολύ πιο συχνά και πιο στενά πάνω από τους ώμους των υφισταμένων του από ό,τι ο Joussen, ο οποίος, σύμφωνα με αναφορές, επικεντρώθηκε περισσότερο στην αυτονομία και τον απομακρυσμένο έλεγχο. “Ο Sebastian είναι πιο αυστηρός και πιστεύει τόσο πολύ στις ιδέες του, που συχνά παρεμβαίνει σχεδόν σε κάθε λεπτομέρεια κατά τη διάρκεια της υλοποίησης”, λέει ένας επιχειρηματικός εταίρος.

Το γεγονός ότι ο Ebel, παρά την πανταχού παρουσία του, δεν έχει ακόμη “εκτοξευθεί” πλήρως, δεν οφείλεται τουλάχιστον στον ίδιο. Είναι αλήθεια ότι έχει περάσει τα 25 από τα 35 χρόνια της επαγγελματικής του ζωής με την εταιρία και τους προκατόχους της. Ωστόσο, προφανώς δεν ανέπτυξε ιδιαίτερη στήριξη για τις φιλοδοξίες του. “Παρέμενε πάντα λίγο έξω με τον ορθό και κάπως αυστηρό τρόπο του”, λέει ένας γνώστης του ομίλου.

Επιπλέον, ο Ebel συγκρατήθηκε στο γεγονός ότι, παρ’ όλη τη δυναμική του κατά την πρώτη του περίοδο στην TUI, από το 1989 έως το 2006, πέτυχε λίγες ορατές επιτυχίες, αλλά πιο δαπανηρές οικονομικές κινήσεις. Αυτοί που γνωρίζουν περιλαμβάνουν την κίνηση στο ταξιδιωτικό μάρκετινγκ μέσω της τηλεόρασης με το TV Travelshop ή τον ψηφιακό ταξιδιωτικό πράκτορα Touropa. Όλες ξεκίνησαν με σπουδαίο μάρκετινγκ και στη συνέχεια τελείωσαν μάλλον κρυφά, αθόρυβα.

Ακόμα και στην πιο σημαντική παράλληλη δραστηριότητά του ως πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας Άιντραχτ Μπράουνσβαϊγκ, είχε περιορισμένη επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια. Το όνειρό του για μόνιμη άνοδο στην Μπουντεσλίγκα δεν έγινε πραγματικότητα.

Ωστόσο, πολλοί θεωρούν πλέον ότι η παλιά φήμη του Ebel είναι σε μεγάλο βαθμό ξεπερασμένη. “Ο Sebastian εξελίχθηκε και κατά τη διάρκεια της θητείας του εκτός TUI”, λέει ένας συνάδελφός του. Πρώτον, η εκτός TUI δραστηριοποίησή του τον κατέστησε οικονομικά ανεξάρτητο και κάπως πιο χαλαρό. Ο Ebel ίδρυσε μια εταιρία λογισμικού το 2006, στην οποία είναι πάντα εταίρος. Επιπλέον, απέκτησε εμπειρία σε νέους κλάδους, όπως για παράδειγμα στην A.T.U. και στον τηλεφωνικό όμιλο Vodafone, προτού επιστρέψει στην TUI το 2013.

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Tι σκέφτονται και τι περιμένουν οι ειδικοί από τον νέο CEO της TUI

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *