Η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ενέκρινε την Τετάρτη ένα νομοσχέδιο που θα υποχρέωνε τη μητρική εταιρεία ByteDance του TikTok να πουλήσει τη δημοφιλή εφαρμογή βίντεο σε μη Κινέζους ιδιοκτήτες εντός έξι μηνών, αλλιώς θα την απαγόρευε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η προοπτική αποκλεισμού των 170 εκατομμυρίων χρηστών του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον ιστότοπο θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες για τις ταξιδιωτικές εταιρείες που επιδιώκουν να δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα μεταξύ των ταξιδιωτών μέσω των εξαιρετικά δημοφιλών σύντομων βίντεο του ιστότοπου.
Μεταξύ των εταιρειών με μεγάλο κοινό στο TikTok είναι η Ryanair με 2,2 εκατομμύρια, η Expedia και η Trip.com με 1,5 εκατομμύρια και η Booking.com με 1,2 εκατομμύρια. Όταν η εταιρεία GetYourGuide με έδρα το Βερολίνο δημοσίευσε μια αγγελία εργασίας για έναν δημιουργό TikTok, προκάλεσε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον που η αγορά ψηφιακών ταξιδιωτικών εμπειριών την απέσυρε από το LinkedIn.
Τι θα σήμαινε μια απαγόρευση του TikTok για τις ταξιδιωτικές εταιρείες;
Τον Δεκέμβριο του 2022, ο κυβερνήτης της Βιρτζίνια Γκλεν Γιάνγκκιν εξέδωσε εκτελεστική εντολή που απαγόρευσε τη χρήση του TikTok σε κρατικές κυβερνητικές συσκευές και ασύρματα δίκτυα. Αυτό σήμαινε ότι ο οργανισμός μάρκετινγκ προορισμών της πολιτείας, ο Virginia Tourism, έπρεπε να διαγράψει τους λογαριασμούς του.
Το περιστατικό έγινε κάτι σαν μελέτη περίπτωσης για το μάθημα μάρκετινγκ και branding προορισμών του Richie Karaburun. “Στην πραγματικότητα τα πήγαιναν καλά”, δήλωσε ο Karaburun, καθηγητής φιλοξενίας και τουρισμού στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, για τον DMO. “Είχαν μεγάλο αριθμό οπαδών”.
Μετά την απαγόρευση, ο Virginia Tourism μετέφερε το περιεχόμενό του σε άλλους ιστότοπους, όπως Instagram Reels και YouTube Shorts, κάτι που αναμένει ο Karaburun ότι θα έκαναν και άλλες ταξιδιωτικές εταιρείες αν η απαγόρευση του TikTok γινόταν πανελλαδική. Αλλά δεν αναμένει ότι αυτό θα είναι εύκολο ή εξίσου επωφελές, ειδικά βραχυπρόθεσμα.
“Το TikTok, είτε οι άνθρωποι θέλουν να το παραδεχτούν είτε όχι, είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές πηγές κυκλοφορίας. Το ποσοστό εμπλοκής είναι ένα από τα υψηλότερα μεταξύ των Αμερικανών σε σύγκριση με άλλες [πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης]”, δήλωσε. “Πρόκειται πραγματικά για κάτι περισσότερο από έναν γορίλα 800 κιλών. Είναι ένα πολύ μεγάλο θηρίο που στην πραγματικότητα λειτούργησε πολύ καλά”.
“Πολλές ταξιδιωτικές μάρκες και μάρκες γενικά επαναχρησιμοποιούν περιεχόμενο σε όλες τις κοινωνικές πλατφόρμες”, δήλωσε ο Alster. “Ωστόσο, αυτό δεν συνιστάται πάντα, καθώς κάθε πλατφόρμα είναι βελτιστοποιημένη για τους καταναλωτές ώστε να βλέπουν περιεχόμενο μοναδικά διαμορφωμένο για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Αλλά φαντάζομαι ότι πολλές εταιρείες θα μετέφεραν απλώς το περιεχόμενο του TikTok στο Instagram ως Reels ως “μέτρο ταξινόμησης” μέχρι να βρουν μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική”.