Το 60% των ταξιδιωτικών γραφείων στη Γερμανία θεωρούν ανεπαρκή και αναποτελεσματικά τα μέτρα που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού, όπως αποκαλύπτει αντιπροσωπευτική, διαδικτυακή έρευνα που διεξήγαγε η εταιρία συμβούλων Dr. Fried & Partner, για λογαριασμό της συμμαχίας ταξιδιωτικών γραφείων στη Γερμανία, Quality Travel Alliance (QTA).
Σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιωτικών πρακτόρων είναι πεπεισμένοι ότι ο υπερτουρισμός θα έχει μερική έως πολύ ισχυρή επιρροή στη συμπεριφορά των κρατήσεων στο μέλλον.
Οι απόψεις των ταξιδιωτικών πρακτόρων διαφέρουν όταν πρόκειται για τα τέλη εισόδου για τους ημερήσιους ταξιδιώτες, όπως στην περίπτωση της Βενετίας, με περίπου τον ίδιο αριθμό ερωτηθέντων να θεωρούν ότι το μέτρο αυτό είναι κατάλληλο και ακατάλληλο για την καταπολέμηση του υπερτουρισμού. Ωστόσο, περίπου το 56% τάσσεται υπέρ ενός τουριστικού φόρου, που θα ωφελήσει τον προορισμό, τις υποδομές και τους κατοίκους του.
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιωτικούς πράκτορες που συμμετείχαν στην έρευνα βλέπουν με επικριτική διάθεση την πολιτική συζήτηση γύρω από τον υπερτουρισμό και είναι της γνώμης ότι αυτό δυσχεραίνει την εξεύρεση πρακτικών λύσεων. Ενώ, μόνο το 23% δεν θεωρεί την πολιτικοποίηση του θέματος ως εμπόδιο στην ανάπτυξη λύσεων.
Όταν πρόκειται να συμβουλεύσουν τους πελάτες τους, το 60% των ταξιδιωτικών πρακτόρων ανέφεραν ότι χρειάζονται σημαντικά πιο λεπτομερείς αναφορές από τους προορισμούς για τον σκοπό αυτό.
Ο εκπρόσωπος της QTA, Thomas Bösl, είπε ότι είναι σημαντικό για τις πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστες πληροφορίες από τους προορισμούς, όταν συμβουλεύουν τους πελάτες τους. “Επομένως, η άμεση ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των προορισμών και των ταξιδιωτικών γραφείων είναι “απαραίτητη””, ανέφερε ο κ. Bösl. Ωστόσο, οι πωλήσεις στα ταξιδιωτικά γραφεία δεν έχουν ακόμη καθιερωθεί ως άμεσο σημείο επαφής σε πολλούς προορισμούς. Αυτό πρέπει να διορθωθεί. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της QTA, οι προορισμοί καλά θα κάνουν να επενδύσουν στο κανάλι πωλήσεων των ταξιδιωτικών γραφείων.